• Anonym (Dotter)

Äldre män som tror att de har en chans på yngre kvinnor

Varför tror en del äldre män runt 50 år och uppåt att de har en chans hos yngre vackra kvinnor? Min pappa stöter på kvinnor i min egen ålder (25 år) och tror på riktigt att han har en chans. Det kan vara alltifrån tjejen i kassan på Ica som bara är allmänt trevlig men han tar det som att de flirtar med honom. Jag tycker att det är så pinsamt och jag skäms och blir äcklad. Hur får jag honom att fatta?

• Svar på tråden Äldre män som tror att de har en chans på yngre kvinnor
  • Anonym (Martin)
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-25 20:35:53 följande:

Jag beklagar er tragiska förlust. Det var ju trevligt för din far att få en ny chans. De har oddsen emot sig dock och är du säker på att hon är sund i huvet?

Är din syster lika förtjust i sin nya bonussy.. jag menar sin jämngamla styvmamma som du är ? 

träffades de på styrdans alltså ? Vilken normal 24 åring går ens på sånt ? Nä det ligger en hund begraven här. Daddyissues. 

Tack. Hon hade en lunginflammation som snabbt utvecklade en sepsis som slog ut flera organ. Även om hon togs in på sjukhus snabbt var det försent. Det kan vara  ett ganska snabbt förlopp ibland.

Pappa har alltid varit pigg och aktiv. Han har ungefär 4 km till jobbet och har under alla år cyklat till jobbet utom då det har varit riktigt skitväder. Så han är inget överviktigt "gubbslem" som de flesta här säkert tror...

Precis som jag hade syrran betänkligheter i början, men nu är det inga problem. Jag inser förstås det avvikande när det gäller åldrarna i detta. En styvmor ska ju enligt alla normer vara betydligt äldre än barnen, men vi trivs jättebra med henne. Du undrade om hon var sund i huvudet? Betydligt sundare än många fördomsfulla här i alla fall.... Hade hon varit i sena tonåren hade det varit en annan sak, men nu handlar det en vuxen kvinna.

Det var en quickstepkurs de träffades på och jag var med och tittade en gång. Det var även förvånande för mig att det var hyfsat många unga, både killar och tjejer, som var med.

De blev ihopparade av läraren och de passade bra ihop rent dansant. Det trivdes ihop i övrigt också, men det var ingen kärlek direkt. Det kom med tiden. Jag gissar att de ville gå försiktigt fram. De insåg nog att ålderskillnaden skulle kunna skapa en hel del frågetecken och det stämde ju. Även om det flesta inom släkt-och vänskapskretsar har accepterat deras förhållande finns det några som tvivlar, men det är deras problem.

Jag bryr mig inte om du tror att det ligger en hel kennel begraven här. Deras kärlek är seriös och äkta och de hyser stor respekt för varandra.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Martin) skrev 2024-12-27 19:47:09 följande:
    Hur som helst så är din pappa mer än dubbelt så gammal.
    Hon är 26, han 53. Hur tror du det kommer vara om säg 20 år då hon är 46 och han 73?
    Eller för den delen 56/83?

Det kommer inte att hålla i längden. Trist för din pappa den dagen det händer, men bara att räkna med.
  • Anonym (Martin)
    Anonym (J) skrev 2024-12-26 15:14:55 följande:
    Så kul, då kan du och syster skaffa barn samtidigt som er pappa. 
    Visst. Allt är möjligt. Jag måste bara hitta en lämplig partner först bara.
  • Anonym (Dotter)
    Anonym (God Helg!) skrev 2024-12-26 20:09:32 följande:

Han övertolkar helt klart signaler från motsatta könet. Tjejen i kassan är trevlig mot alla, men det begriper han inte.

Han tror sig vara mer attraktiv än vad omgivningen uppfattar honom som.

Pinsamt? Ja, mycket.

Ja! Det är det han inte förstår eller så bryr han sig typ inte och hoppas på det bästa. Men det blir pinsamt för mig som är med och är i typ samma ålder som tjejerna.
  • Kirenaj68
    Anonym (Dotter) skrev 2024-12-27 19:56:52 följande:
    Ja! Det är det han inte förstår eller så bryr han sig typ inte och hoppas på det bästa. Men det blir pinsamt för mig som är med och är i typ samma ålder som tjejerna.
    Du kan knappast hindra honom från att flirta när han är ensam, men be honom att avstå när du är med.
  • Anonym (Curt)
    Anonym (XXX) skrev 2024-12-27 19:52:36 följande:
    Hon är 26, han 53. Hur tror du det kommer vara om säg 20 år då hon är 46 och han 73?

Det kommer inte att hålla i längden. Trist för din pappa den dagen det händer, men bara att räkna med.
    Hur många förhållanden håller 20år? I ex Stockholm är medellängden av ett giftemål ungefär 9år. Man får nog vara glad i nuet när det kommer till relationer.
  • Anonym (Ibland)
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-27 09:11:47 följande:

Jämnåriga kvinnor har ofta sitt på det torra i din ålder. 35-åriga kvinnor däremot som inte träffat rätt än har en allt högre tickande biologisk klocka och då kan även en 50 åring få fungera som sperma donator även om du bara har Max 10 procent välmående små simmare kvar i din penning pung kanske inte ens det .. jämförelsevis med när du var 25. Hur som helst är din fertilitet inte hög, och det märker du säkert själv. 

De kvinnor som har ett val väljer inte dig. 

Så nu vet du. 

Ja, nu tror jag inte riktigt att alla de jag går hem hos absolut vill skapa en framtid med mig.
    Men de flesta verkar trivas och vi har grymt kul tillsammans.
    Sen är jag iofs ganska ungdomlig av mig och visade leg på bolaget typ till 40.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Curt) skrev 2024-12-27 20:58:43 följande:
    Hur många förhållanden håller 20år? I ex Stockholm är medellängden av ett giftemål ungefär 9år. Man får nog vara glad i nuet när det kommer till relationer.
    Herregud... i STockholm ja. Den största delen av landet ligger inte där.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (XXX) skrev 2024-12-27 21:17:36 följande:
    En del verkar tro det.
  • Anonym (Curt)
    Anonym (XXX) skrev 2024-12-27 21:17:36 följande:
    Statistiskt pendlade det från 9-18år i genomsnitt. Så om 20år så kommer dom troligtvis ändå inte vara tillsammans oavsett åldersskillnad.

Räknar man med alla vanliga relationer med ogifta så blir medellängden på relation troligen ännu kortare.
  • Anonym (Martin)
    Anonym (XXX) skrev 2024-12-27 19:52:36 följande:

Vad vet man om framtiden? Ingenting. Men många yngre och jämnåriga skiljer sig också......
Svar på tråden Äldre män som tror att de har en chans på yngre kvinnor