Flytta från Sverige och lämna min mamma?
Jag är tillsammans med en man som bor i ett annat land, väldigt långt bort härifrån. Då han inte är flyttbar på minst runt fyra år så är det jag som behöver flytta, och nu har vi börjat planera för att jag ska göra det. Det enda som skaver är det här med min mamma. Vi är väldigt nära, och jag är i princip den enda hon har. Vi ses hela tiden eftersom vi bor ihop nu, hon har nästan inget socialt umgänge och hon jobbar inte längre. Dessutom har hon ryggproblem. Om jag flyttar så kommer vi inte att kunna ses ofta alls, och hon kan inte resa på grund av ryggen.
Är det bäst att jag stannar kvar i Sverige, för min mammas skull? Det känns tungt att lämna henne, jag känner skuld. Det har alltid varit jag och mamma liksom. Samtidigt så vet jag att jag måste leva mitt eget liv också, och jag vill inte vara ifrån min kille mer. Jag har inte nämnt flyttplanerna för henne än, men hon skulle inte försöka tvinga mig att stanna här. Och tänk om jag får barn där borta med honom? Då är jag ju fast där. Nu har vi inga såna planer än, men jag vill ha barn någon dag.
Tankarna bara snurrar