• Anonym (Mannen)

Varför ska kvinnor alltid motsätta sig att män har ett större behov av att få sex?

Kan någon tala om det för mig. Män har alltid haft och kommer alltid att ha ett större behov av sex än kvinnor, så varför motsätter ni kvinnor oss rätten att få sex? Att tillfredsställa sig själv är långt ifrån samma sak. 

• Svar på tråden Varför ska kvinnor alltid motsätta sig att män har ett större behov av att få sex?
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (2024) skrev 2024-12-20 15:49:55 följande:
    Det är ingen rättighet att ha sex med ett djur. 
    Det kallas tidelag och är olagligt. 
    Läs: ironi.
    Det är ingen rättighet att ha sex med kvinnor heller.
  • Anonym (Jo)
    molly50 skrev 2024-12-20 18:40:25 följande:
    Ja,precis. Och det känns väldigt desperat.
    Minst sagt sagt.
  • Anonym (Jo)
    molly50 skrev 2024-12-20 18:40:57 följande:
    Precis.
    Ändå verkar en del inte förstå det.
  • EnAnonumius
    Anonym (Mannen) skrev 2024-12-20 06:34:56 följande:
    Nej självfallet inte mer rättigheter men om vi säger förståelse för behov då? Förståelse för att män har en högre sexdrift och att kvinnan man lever med ekler har en sexuell relation med bör försöka matcha det. Det ska inte bara vara kvinnans sexuella (icke)behov som är viktigt.
    Du kan ju knappast var sund i din skalle med det resonemanget.
    Ja förståelse kan man ha, det säger jag INGET emot. (Det är bäst att tillägga detta då det finns individer som har en extrem ful ovana att tänka svartvitt och tolka andras svar baserat på en svartvit mall, och svar/fråga där efter)

Fast att anse att kvinna som man är ihop med och/eller har en sexuella relation med "bör matcha mannens behov", är ju indirekt att säga att kvinnan bör  ha sex mot sin egna vilja för att tillfredsställa honom.
    Fast av att döma hur du skriver så förväntar jag mig inte att du skall förstå denna basala sak.

Om mannen nu anser att hans sexbehov är så viktigt så kan han lämna kvinnan och hitta en kvinna som matchar hans sexuella behov.
    Eller är denna enkla ekvation för svår för dig?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Diana)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-12-20 01:52:50 följande:
    Varför ska kvinnor alltid motsätta sig att män har ett större behov av att få sex?

Kan någon tala om det för mig. Män har alltid haft och kommer alltid att ha ett större behov av sex än kvinnor, så varför motsätter ni kvinnor oss rätten att få sex? Att tillfredsställa sig själv är långt ifrån samma sak. 

Så här är det: Det är kvinnor som har större behov av sex och närhet. Det är min erfarenhet i alla fall. Sen har vi en samtyckeslag. Så även om jag är sugen till max är det inte säkert det blir nåt. Jag vill heller inte ha alla. Det vill väl ingen? Förstår inte ens vad ditt problem är? Högerhanden är trevlig den med :)
  • molly50
    Anonym (Jo) skrev 2024-12-20 21:58:35 följande:
    Ändå verkar en del inte förstå det.
    Nej,det verkar inte bättre.
  • Anonym (Plus och minus)
    Anonym (2024) skrev 2024-12-20 16:28:47 följande:
    Så i naturen så fungerar det så att kvinnan kan ha barn och klara sig utan en man?
    En kvinna kan klara sig idag utan att hon har en man som jagar åt henne+andra i gruppen.

Nu ska män som inte har någon form av relation arbeta och försörja kvinnan genom skattepengar och saker. 
    Och hur bra är du själv på att jaga då? Kan du passa en hjort utan att förstöra köttet?

Vet du vilka växter, rötter och svampar som är ätliga i svenska skogar?
    (förutom kantareller som man måste vara bakom flötet för att inte känna igen)
  • Anonym (Hhdd)

Vad är problemet?

Om män nu har ett större sexbehov än kvinnor så får ni män ligga med varandra, och kvinnorna får bli utan då.

Du sitter ju på lösningen
  • Anonym (Guh44444)
    Anonym (Hhdd) skrev 2024-12-21 15:53:20 följande:
    Vad är problemet?

Om män nu har ett större sexbehov än kvinnor så får ni män ligga med varandra, och kvinnorna får bli utan då.

Du sitter ju på lösningen
    Kanske större delen av killar är homofober?? finns ju dockor, än så länge behöver man ju inte samtycke där 😁
  • Anonym (Guh44444)

Det gör dom inte.. Så länge dom får sex och cash av alla "Chads" därute så blir vanliga svenssons med låg/ medel inkomst utan... köp en docka.
    En docka klagar aldrig på huvudvärk.
  • Anonym (Dålig)
    Anonym (Guh44444) skrev 2024-12-21 19:57:23 följande:
    Det gör dom inte.. Så länge dom får sex och cash av alla "Chads" därute så blir vanliga svenssons med låg/ medel inkomst utan... köp en docka.
    En docka klagar aldrig på huvudvärk.

Fast då är man rätt kass i sängen. Om kvinnan kör med "huvudvärk" ursäkten. De är välkänt sedan decennier. Då får man nog steppa upp sitt game.  Om en kvinna ofta eller aldrig vill ligga med dig. Kan nog inte bli mer tydligt lol. Nä, de är nog bättre att dessa håller sig till dockor då.
  • jaha2024

Jag kan tala om för dig att "kvinnor" eller "män" är inte grupp som tycker lika. Blir så trött på detta trådar som generaliserar. Har du sett trådar där människor skriver på FL att det ha ett jättebra sexliv? FL är inte sverige. 
  • Anonym (Onöjd)
    jaha2024 skrev 2024-12-21 21:07:07 följande:
    Jag kan tala om för dig att "kvinnor" eller "män" är inte grupp som tycker lika. Blir så trött på detta trådar som generaliserar. Har du sett trådar där människor skriver på FL att det ha ett jättebra sexliv? FL är inte sverige. 
    Man skriver inte på forum för att berätta om sin perfekta relation, sina perfekta barn eller sitt perfekta sexliv. Man skriver på forum när man har problem och önskar input från andra (eller att få höra att man har rätt). Att basera sin verklighet utifrån vad man läser på forum är så dumt att klockorna stannar. 
  • jaha2024
    Anonym (Onöjd) skrev 2024-12-22 09:30:23 följande:
    Man skriver inte på forum för att berätta om sin perfekta relation, sina perfekta barn eller sitt perfekta sexliv. Man skriver på forum när man har problem och önskar input från andra (eller att få höra att man har rätt). Att basera sin verklighet utifrån vad man läser på forum är så dumt att klockorna stannar. 
    precis.
  • molly50
    Jag håller med dig.
    Men forumet är inte heller till för att starta trådar där man klagar och generaliserar över det ena eller det andra könet.
  • HeiHei
    Och tyvärr blir hen oftast ( vad jag läst iaf) så blir man mer "nedsparkad, slagen och nedgraderad som person än att få konstruktiv input av andra.

Forumens mörka sida ?  🤔
  • Anonym (Jo)
    jaha2024 skrev 2024-12-21 21:07:07 följande:
    Precis, ingen är en homogen grupp
  • Anonym (On point)

Kan det eventuellt vara så att män för att bevisa sin manlighet vill påstår att de har större behov av sex än vad de egentligen har.

• OlleSQ

Är du man som kan gör sex till nått som är spännande och skönt för sin kvinna som kommer du få mer sex än du orkar med. Är du en man som tror att en kvinna är där enbart för din njutning så kommer du inte få så mycket sex (och det du får är rätt trist).

• Anonym (On point)

Jag tror och min erfarenhet säger mig att män är mer benägna att prata om sex och jämför gärna sina sexuella erfarenheter med andras. Medan kvinnor håller detta mera för sig själva. 

Troligen skiljer sig inte lusten så mycket mellan kvinnor och män, vad som skiljer är hur man hanterar sin lust. Naturligtvis är det väldigt individuellt.

Man kan se att männens sexuella lust ökar när kvinnans minskar. En hypotes är att när kvinnans lust avtar känner mannen sig övergiven.

Svar på tråden Varför ska kvinnor alltid motsätta sig att män har ett större behov av att få sex?