Anonym (e) skrev 2024-12-22 09:14:43 följande:
Det är lite som en nidbild av person med bra ekonomi att läsa detta. Du framstår inte som någon som av bättre person pga dina val, val folk gör hela tiden utan att vara nedsättande mot andra. Vem vill vara sån?
Vad jag inte rättar??? Lite kängor mot mig också. Trevligt att du gissar så mycket istället för att hålla dig till ämnet. Men visst, ska inte mata mer.
Jag är vaken generellt en bättre eller sämre person.
Men jag gör aktiva val som sparar vår miljö, det är fakta.
Tror det är dumt att koppla ens ekonomi till om man är bra eller dålig, det gör jag ej. Jag fördömer personers dåliga omdöme vilket negativt inverkar på vår miljö.
Har man en mindre ekonomi så är det klokt att "dra kortet" så få ggr som möjligt, därav är asiatiska lågpris siter eller nämnda butiker riktigt riktigt dåliga.
Det samma gäller kost. Att äta skräpmat o dricka/godis är ju rent dyrt. Ändå visar alla statistik att just socialgrupp 3 gör dessa val, obegripligt.
Det är en gåta varför det socioekonomiskt går att koppla köp/ät beteende med en grupp som inte har pengarna till att just ha den dåliga livsstilen.
Det borde ju vara omvänt.
Passr på att önska en god jul och släpp nu att vara irriterad på mig, jag är ju inte det på dig.