Man som surar när jag är sjuk
Min man är vanligen rätt delaktig i hemarbetet, även om jag kanske gör lite mer. Jag sköter till exempel all tvätt och lagar kanske 70 % av maten hemma.
Nu har jag varit sjuk. Igår låg jag däckad i maginfluensa. Idag mår jag bra, men min man är paniskt rädd för att jag ska smitta, så jag får inte röra något i hemmet. Han gör alltså precis allt. Och han är så förbannat sur och grinig hela tiden. Om jag ber om något, vatten eller en macka är det suckar och stön. Om jag tar det själv blir han sur för att jag kontaminerar vattenkranen och skåpsluckan. Jag har alltså inte kräkts sen igår natt och har både duschat, tvättat håret och självklart tvättat händerna.
Eftersom jag låg hela dagen igår, fick han ta hand om barnen hela dagen. Idag är han så trött och less på att de bråkar och pratar hela tiden. Han muttrar åt barnen, surar mot mig och blir grinig för minsta lilla.
Jag blir tokig snart. Tänk om jag skulle bli allvarligt sjuk och han skulle behöva sköta barn och hem en längre period? Vi skulle ju aldrig klara av det. Jag vill ha ihjäl honom redan nu (och han vill säkert kväva mig med en kudde då och då också).
Är det någon mer som har det så här? Finns det någon fantastiskt universallösning?