Anonym (Tio) skrev 2025-02-07 18:47:12 följande:
Tack för peppen! Är trött på att må dåligt i den här relationen. Men det är ENORMT svårt att splittra familjen. Vågar egentligen inte skriva då jag inte vet exakt hur eller när han går igenom min telefon. Hur länge sedan var det du tog steget ? Heja er alla där ute som samlar kraft för ett steg i livet i rätt riktning.
Jag blev tvungen att ta steget för snart ett år sedan. Hade jag inte gjort det hade man tagit mina barn. Det har varit sjukt jobbigt periodvis men jag har fått en enorm hjälp från relationsvåldsteamet hos socialtjänsten i min kommun. Under hela hösten gar jag gått på samtal, enskilda, för att hantera både dåtid och nutid.
Har du möjlighet, skaffa en kontantkortstelefon som du håller gömd, på ljudlös, där du kan ta anteckningar, skriva för att få stöd, etc. Koppla inte ihop den med befintliga epostadresser utan skapa en helt ny.
Du kan ta dig ur. Jag lovar. Och både du och barnen kommer i slutändan att må så mycket bättre. Hur gamla är barnen? Mina går i mellanstadiet och även om det varit (och är) mycket känslor i omlopp, som gärna leder till konflikter, så blir det bättre och bättre och vi alla mår mycket bättre. När även barnen märker skillnad på mig och säger det då inser man att man inte inbillar sig.