En tråd för oss som skiljer oss/separerar 24/25
Hur går det för er alla?
här är jag i grubblerier och har möjlighet att tacka ja till en lägenhet närmsta tiden.
ganska svårt att ta steget att ändra hela livet ?
Hur går det för er alla?
här är jag i grubblerier och har möjlighet att tacka ja till en lägenhet närmsta tiden.
ganska svårt att ta steget att ändra hela livet ?
Ansluter mig.
Kort historia. Är separerad sen slutet av 23.
fortfarande gift. Partnern ville inte skilja sig fast hen valde att flytta till eget. Har hängt ihop ändå väldigt mycket.
hen har skrivit till mig på SMS, messenge, Instagram.
varje dag. Upp till 25 mess inland. sa jag att det var hen som ville lämna? Det gjorde jag.
Vi åker iväg och bor på hotell ihop, delar säng, men inget sex. Hen har hur mycket saker som helst kvar fast hen flyttat. Strax innan jul 24 nämner hen att vi tyvärr nu måste skiljas. Papper påskrivna.
NU, satt jag ner foten riktigt och slutar vara samma vänliga hjälpsamma partner hen vart med i alla år.
Det straffar mig, hen pratar inte med mig mer.
Endast vid lämning och hämtning, som alltid sköts av mig. Hen får på riktigt känna av att vara utan mig.
Har tidigare sagt att hen mår utmärkt, har ro mm.
Ändå ser jag massa inlägg som mest är ångest.
Är rätt säker på att hen har ålderskris, obehandlad diagnos och mycket i bagaget som kommit fram av all den stress jobbet gett.
Väntar på en vändning och uppvaknande, vi har i princip aldrig haft stora gräl utan haft det bra med skratt, kärlek och lika värderingar. Något som verkar helt försvunnit nu.
Det var lite om mig.
Nej inte än men grubblat färdigt. Kommer tacka ja.
Starkt gjort!! Vem hade tagit dina barn? Hade han missbruksproblematik eller något sånt? Älskade du honom eller var du kvar länge för barnens skull?
Vi har inte gemensamma barn, lever i en bonusfamiljkonstellation som känns som en riktig kärnfamilj. Alla är väldigt bundna till varandra. Så separerar vi splittras bonussyskonen, en enorm sorg?.