• Anonym (Jz)

Stämmer det verkligen att det är sådant handikapp för en kille att vara kort?

När jag ser mig omkring i min vardag tycker jag att de flesta korta verkar vara som alla andra. De har flickvänner och kompisar och utför samma jobbuppgifter som alla andra. 

Det känns lite överdrivet..

• Svar på tråden Stämmer det verkligen att det är sådant handikapp för en kille att vara kort?
  • Anonym (Det beror på)
    Anonym (Rob) skrev 2024-12-24 19:56:51 följande:

Varför skulle inte korta killar kunna få vänner och utföra samma jobb uppgifter?

Korta killar har det svårare att träffa en flickvän. Just eftersom som utbudet minskar radikalt.   Kvinnor vill att man ska vara längre. Helst med 2 dm eller längre.  Och är du då 170 cm finns det inte så många 140-150 cm kvinnor.  
    Är du däremot lång som man finns det liksom inga begränsningar vilka kvinnor de kan träffa. Eftersom kvinnor inte ser en lång man som ett hinder utan snarare som ett plus.

Skulle tippa på att kroppslängden har större betydelse för att sex sex, och viss del för förhållande så länge man inte ligger extremt långt under genomsnittet.

Finns bevisligen forskning som säger att kroppslängden har betydelse för inkomst och yrke generellt sett men det måste ha mindre betydelse jämfört med dejting/sex/förhållande. 
  • Anonym (Det beror på)
    Anonym (Rob) skrev 2024-12-24 19:56:51 följande:

Varför skulle inte korta killar kunna få vänner och utföra samma jobb uppgifter?

Korta killar har det svårare att träffa en flickvän. Just eftersom som utbudet minskar radikalt.   Kvinnor vill att man ska vara längre. Helst med 2 dm eller längre.  Och är du då 170 cm finns det inte så många 140-150 cm kvinnor.  
    Är du däremot lång som man finns det liksom inga begränsningar vilka kvinnor de kan träffa. Eftersom kvinnor inte ser en lång man som ett hinder utan snarare som ett plus.

Inom sport så har kroppslängden en tydlig betydelse. 
    Exempelvis i gymnastik så är det bra att vara kort medan i höjdhopp är det bara att vara lång. 
  • Anonym (173)
    Anonym (Jz) skrev 2024-12-23 07:36:43 följande:
    Stämmer det verkligen att det är sådant handikapp för en kille att vara kort?

När jag ser mig omkring i min vardag tycker jag att de flesta korta verkar vara som alla andra. De har flickvänner och kompisar och utför samma jobbuppgifter som alla andra. 

Det känns lite överdrivet..

Det är väl ungefär som för en tjej/ kvinna som är fet. Dvs allt är möjligt, men oddsen är sämre och hon får oftast kämpa hårdare, samt kompensera med annat.
    Och hon måste ha ett gott självförtroende i grunden. Då är det inte så stor skillnad mot hur andra, mer normala, har det.
  • Anonym (Anonym)

Tycker också att det verkar vara väldigt överdrivet. Känner en hel del män, 20-30 år, av både svensk och utländsk härkomst, som är mellan 160-170 cm. De har inga problem med vare sig karriär, relationer eller någonting annat.

• Anonym (Rob)
    Anonym (173) skrev 2024-12-25 20:47:03 följande:
    Det är väl ungefär som för en tjej/ kvinna som är fet. Dvs allt är möjligt, men oddsen är sämre och hon får oftast kämpa hårdare, samt kompensera med annat.
    Och hon måste ha ett gott självförtroende i grunden. Då är det inte så stor skillnad mot hur andra, mer normala, har det.
    Vet inte om det är riktigt samma sak. Finns ganska många män som har Fat fetishism om man ska gå efter FL.  
    Jag har aldrig hört en kvinna med fetisch för korta män. Men det är väldigt vanligt att en kvinna säger att hon föll för honom för att han var lång.
  • Anonym (Mamma)

Anledningen till att många tjejer vill att killen ska vara lång är sannolikt för att det får dem själva att känna sig mindre! fullt begripligt! När man dansar med en kort kille (t ex) så känner man sig jättestor även om man är petit! KANSKE kan det vara så att om ens pappa är kort så dras man till kortare killar, och tvärtom?!

• Anonym (Rob)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-12-26 04:47:20 följande:

Anledningen till att många tjejer vill att killen ska vara lång är sannolikt för att det får dem själva att känna sig mindre! fullt begripligt! När man dansar med en kort kille (t ex) så känner man sig jättestor även om man är petit! KANSKE kan det vara så att om ens pappa är kort så dras man till kortare killar, och tvärtom?!

Tjejens vikt spelar nog roll också.  Är tjejen smal blir hon mindre även om killen är lika lång!
  • Anonym (J)
    Anonym (Rob) skrev 2024-12-26 13:00:28 följande:
    Tjejens vikt spelar nog roll också.  Är tjejen smal blir hon mindre även om killen är lika lång!
    Men då väljer hon kanske en mer attraktiv man inte en kort man. 
    De flesta korta män som dejtar på nätet är ofrilliga singlar eftersom de har orealistiska krav.

I verkliga livet handlar det mer om personlighet samt också orimliga krav.
    Inte så mycket om längden.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (J) skrev 2024-12-26 13:26:40 följande:
    Men då väljer hon kanske en mer attraktiv man inte en kort man. 
    De flesta korta män som dejtar på nätet är ofrilliga singlar eftersom de har orealistiska krav.

I verkliga livet handlar det mer om personlighet samt också orimliga krav.
    Inte så mycket om längden.
    Så det du säger är att korta män är mindre attraktiv än långa och de får nöja sig med tjocka kvinnor?  

Jo, det är väl så det ser ut. Korta män får mindre attraktiva kvinnor...
  • Anonym (J)
    Anonym (Rob) skrev 2024-12-26 13:49:44 följande:
    Så det du säger är att korta män är mindre attraktiv än långa och de får nöja sig med tjocka kvinnor?  

Men när det gäller nätdejtning stämmer det absolut att många väljer bort till exempel korta män , överviktiga personer , outbildade personer , arbetslösa personer , ensamstående föräldrar osv. 

I verkliga livet kan personligheten eller utstrålningen göra att en kort man eller en överviktig kvinna eller vem som helst som inte låter som någons förstahandsval i teorin blir väldigt attraktiv.
  • Anonym (Tror)
    Anonym (Rob) skrev 2024-12-26 13:49:44 följande:

Nej, men de får mindre attraktiva män. De kan banta vettu. 
  • Anonym (Linn)
    Anonym (J) skrev 2024-12-26 14:06:20 följande:
    Men när det gäller nätdejtning stämmer det absolut att många väljer bort till exempel korta män , överviktiga personer , outbildade personer , arbetslösa personer , ensamstående föräldrar osv. 

I verkliga livet kan personligheten eller utstrålningen göra att en kort man eller en överviktig kvinna eller vem som helst som inte låter som någons förstahandsval i teorin blir väldigt attraktiv.
    Det här stämmer otroligt mycket. Nätdejting är extremt ytligt jämfört med att träffa personen i verkliga livet. 
Svar på tråden Stämmer det verkligen att det är sådant handikapp för en kille att vara kort?