• Anonym (M)

Ska man ge upp seriösa förhållanden som transsexuell?

Vad tror ni? Jag har provat nätdejting i några månader nu men de män jag fått kontakt med blir det inget med. Antingen så sexualiserar de en mycket, slutar svara, deras profil försvinner eller så är de långt mycket äldre än en. Träffa någon i närmiljön känns också osannolikt då min transstatus med största sannolikhet blir ett hinder när det framkommer.

• Svar på tråden Ska man ge upp seriösa förhållanden som transsexuell?
  • Anonym (M)
    ClumsySmurf skrev 2024-12-26 22:17:42 följande:
    chaser-fenomenet
    52:04-54:10
    Frauds, Fetishes, and Frameworks in To'day's Trans Movement, with Dr. Az Hakeem
    Du missuppfattar "chaser". Det är inte någon som är attraherad av transpersoner (även om de enbart är attraherade av transpersoner är det inte mig emot). Det är personer som objektifierar transpersoner och bara är intresserade av deras kroppar men inte personen i övrigt. Attraktionen blir väldigt ytlig och det finns ingen personkemi.
  • Anonym (M)
    Anonym (jösses) skrev 2024-12-26 22:25:51 följande:

Ok. Jag förstår. 
    Jag tar kanske till överord för att göra en poäng. Hör ju till mina egna erfarenheter från detta forum att göra och är inte mot dig personligen. 

Men internetdejting är inte enkelt, inte forum heller bevisligen. 

Ingen fara!
  • Anonym (Prova)
    Anonym (M) skrev 2024-12-26 22:01:13 följande:
    Fattar din poäng, antar att om man är lite mer världsvan så är väl min erfarenhet ett återkommande fenomen även i generella kretsar, ursäkta blev lite arg när du kallade mig "svagbegåvad". Hursomhelts, skulle inte säga att jag känner mig kränkt av dejtingerfarenheten, mer uppgiven.
    Varför känner du dig uppgiven?
  • Anonym (M)
    Anonym (Prova) skrev 2024-12-26 23:04:38 följande:
    Varför känner du dig uppgiven?
    Känns inte som jag kommer träffa någon.
  • Anonym (Prova)
    Anonym (M) skrev 2024-12-26 23:29:56 följande:
    Känns inte som jag kommer träffa någon.
    Vad söker du för man då? Presenterar du dig som transkvinna eller kvinna?

Skulle du dejta en kvinna som blivit man genom operation eller vill du ha en man som är biologisk man från födseln? 
  • Anonym (M)
    Anonym (Prova) skrev 2024-12-27 21:02:36 följande:
    Vad söker du för man då? Presenterar du dig som transkvinna eller kvinna?

Skulle du dejta en kvinna som blivit man genom operation eller vill du ha en man som är biologisk man från födseln? 
    Hm, svåra frågor. Jag vet inte helt säkert, då jag inte har erfarenhet sen tidigare.

För omgivningen blir det kvinna, i princip bara vårdpersonal som vet om min transstatus irl.
  • Perjonsson

Först har du ingen erfarenhet och därför ska du inte låsa in dej i att du vet exakt vem du är o vad du söker. Bara kasta dej ut o börja samla erfarenhet även om det är träffar som inte är exakt vad du söker.
    Jag som Transflicka vet numera vad jag söker o vilken känsla/upplevelse jag vill ha.
    Jag vill vara helt uppklädd feminin snygg o sexig och bli behandlad o njuta som tjej. Men problemet att jag inte bara vill vara en knulldocka. Nä mer av umgås likt kvinna man, chilla, mysa som sen leder till sex upprepat

• Anonym (nn)

Var tydlig med din avsikter redan från början. Ställ inte upp på sex för tidigt, då framstår man som oseriös och lättfångad och den andre parten tappar lätt intresset.

• Anonym (Husfrun)

Tipsar om en ny tråd som kom efter denna där en kille önskar träffa transkvinna men tråden handlar om att berätta detta för sin familj. Nu menar jag inte att ni ska på date med varandra men ni kanske skulle ha ett utbyte av att dela erfarenheter med varandra

• Anonym (M)
    Perjonsson skrev 2025-08-03 18:42:59 följande:

Först har du ingen erfarenhet och därför ska du inte låsa in dej i att du vet exakt vem du är o vad du söker. Bara kasta dej ut o börja samla erfarenhet även om det är träffar som inte är exakt vad du söker.
    Jag som Transflicka vet numera vad jag söker o vilken känsla/upplevelse jag vill ha.
    Jag vill vara helt uppklädd feminin snygg o sexig och bli behandlad o njuta som tjej. Men problemet att jag inte bara vill vara en knulldocka. Nä mer av umgås likt kvinna man, chilla, mysa som sen leder till sex upprepat

Har gjort det och det har varierat, blev utsatt för två övergrepp med. Inte träffat någon som ser mig mer som en kropp. Däremot har jag fått några vänner via sidorna vilket är positivt.
  • Anonym (M)
    Anonym (nn) skrev 2025-08-04 06:02:21 följande:

Var tydlig med din avsikter redan från början. Ställ inte upp på sex för tidigt, då framstår man som oseriös och lättfångad och den andre parten tappar lätt intresset.

Tycker snarare att de tappar intresset för att man inte ställer upp på sex tidigt, hoppas fortfarande på att kunna hitta något djupare dock så har inte gett upp än.
  • Anonym (nn)
    Anonym (M) skrev 2025-08-06 00:24:01 följande:
    Tycker snarare att de tappar intresset för att man inte ställer upp på sex tidigt, hoppas fortfarande på att kunna hitta något djupare dock så har inte gett upp än.
    Om de inte klarar av att vänta ett tag så är de inte seriösa från början. Var noga med detta, att understryka att det verkligen är en seriös relation du avser. Finns en del knäppismän därute som reducerar och avhumaniserar transpersoner till vandrande fetischobjekt. Såna vill du nog inte ha med att göra.
  • Anonym (M)
    Anonym (nn) skrev 2025-08-06 00:29:22 följande:
    Om de inte klarar av att vänta ett tag så är de inte seriösa från början. Var noga med detta, att understryka att det verkligen är en seriös relation du avser. Finns en del knäppismän därute som reducerar och avhumaniserar transpersoner till vandrande fetischobjekt. Såna vill du nog inte ha med att göra.
    Ja, jag har börjat lära mig att känna igen tecknena. Skulle inte kalla mig erfaren men jag har en mer konkret bild över vad jag letar efter.
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2025-08-06 00:31:35 följande:
    Ja, jag har börjat lära mig att känna igen tecknena. Skulle inte kalla mig erfaren men jag har en mer konkret bild över vad jag letar efter.
    Är du opererad nedtill eller har du kvar ditt manliga könsorgan?
  • Anonym (Patrick)

Tycker det är tråkigt att höra. Kan tänka mig att många bara är ute efter sexet. För egen del hade jag inte haft några problem att dejta och inleda förhållande med en transexuell person, det är liksom inget hinder. Kanske väldigt anekdotiskt, men vi finns.

• Anonym (M)
    Anonym (Patrick) skrev 2025-08-06 16:23:12 följande:

Tycker det är tråkigt att höra. Kan tänka mig att många bara är ute efter sexet. För egen del hade jag inte haft några problem att dejta och inleda förhållande med en transexuell person, det är liksom inget hinder. Kanske väldigt anekdotiskt, men vi finns.

Hoppas kunna hitta någon av er då.
  • Anonym (M)
    Anonym skrev 2025-08-06 16:17:13 följande:
    Är du opererad nedtill eller har du kvar ditt manliga könsorgan?
    Inte än.
Svar på tråden Ska man ge upp seriösa förhållanden som transsexuell?