ClumsySmurf skrev 2025-09-06 15:52:41 följande:
det var jag som gjorde det i #62
du länkade till ett nyare i #78
#52 du tycker inte att per är en transtjej bara för att han identifierar som transtjej.
och tycker det är pedofilvarning. Du tycker inte att crossdressande samma sak som att vara transkvinna och tycker att såna som han förstör för personer som identifierar sig inom begreppet "trans"
Crossdressers ryms inom det subjektiva paraplybegreppet transperson, trans-tjej men det är inte ju samma sak som transexuell.
Det per sysslar med är ordlekar och du har helt rätt i att per hamnat i fel tråd.
Sen börjar du med samma ordlekar själv där du låtsas att det är det subjektiva pronomen man använder/det subjektiva kön man subjektivt identifierar sej som, som avgör vilket subjektiva kön man har och tycker att per kanske ändrat pronomen till kvinna = transkvinna.
Vem tror du kommer få mest skit för att vara "trångsynt"
Jag som får ont i hjärnan av ordlekarna och vägrar hålla med eller du som "öppensinnat" nickar och håller med?
Tråden jag länkade till är från 2025, alltså i år. Jag påstår mig inte veta att hon inte är kvinna utan jag ställer en fråga till henne om hur det förhåller sig.
Det Per sysslar med är runklekar och en ursäkt för att babbla om sin egen sexualitet och sexuella önskemål. Per bryr dig inte om TS och hennes situation utan vill prata om sig själv för egna syften - d.v.s att hon tänder på att skriva om sina preferenser och hoppas att nån ska ta kontakt och erbjuda sex.
Begrepp hit och begrepp dit. Jag skulle vara lika mycket kvinna även om jag skulle klä mig som en man och använda lösskägg och -mustasch i vissa sammanhang, till exempel på fester, när jag har sex eller när jag spelar golf med grabbarna (eller liknande vardaglig aktivitet - vet att det inte behöver handla om sex). Crossdresser är det man tidigare kallade för transvestit. Men sak samma. TS är kvinna och söker ett seriöst förhållande. Debatten om olika begrepp som godkänts av RFSU (som certifierar arbetsplatser för flera hundra tusen kronor = vinstintresse) hör inte hit.
Jag tror att jag kommer att få mest skit för att jag är kvinna och inte för att jag "nickar och håller med". Jag får ju skulden för allt som DU skrivit i den här tråden?!
Jag personligen tycker att det är pedofilvarning att klä ut sig till flicka. Jag säger inte att det är nån allmän sanning.
Jag tror att personer som Per förstör betydligt mer för personer som TS än vad jag gör. Men det spelar ju ingen roll för Per. För hon har ju inte direkt ställt nån fråga till mig (och inte till nån annan heller) om mitt sexliv eller hur jag klär mig eller vad jag har för preferenser - trots att hon dränker mig i text om sin egen situation kopplat till dessa saker. Hur nån annan tänker är ointressant för henne. Det enda hon bryr sig om är sin egen kuk.