• Anonym (M)

Ska man ge upp seriösa förhållanden som transsexuell?

Vad tror ni? Jag har provat nätdejting i några månader nu men de män jag fått kontakt med blir det inget med. Antingen så sexualiserar de en mycket, slutar svara, deras profil försvinner eller så är de långt mycket äldre än en. Träffa någon i närmiljön känns också osannolikt då min transstatus med största sannolikhet blir ett hinder när det framkommer.

• Svar på tråden Ska man ge upp seriösa förhållanden som transsexuell?
  • Perjonsson

Festligt att de hur Ezmeraldah är trångsynt när vi pratar om ett ämne där öppensinnighet borde vara grundbulten. Du måste börja svinga ord som pedofili o massa annan skit.
    Som jag sa från början finns det minst 58 varianter av män som drar sig mot det feminina, söker män osv som jag tycker det är fel att måste sätta namn o etiketter på resp individ. 
    Du försöker diskvalificera mej  med tex 6år gamla inlägg osv vilket mer beskriver hur du har problem att förstå saker.
    Min åsikt är:  
    En kille som dras mot att ompröva sin läggning eller bara är nyfiken på att utforska annat än rent hetro. 
    Det är en process utan karta, under tid utforskar, samlar erfarenheter och utvecklas i en riktning där man inte vet hur långt det går eller vad som är ev slutdestination. 
    Tänk er in i att det finns 58 olika slutdestinationer men längs vägen dit har man mängder av andra egenskaper o smak mm. Någon kille testar det bisexuella för att sen helt växla tillbaka till hetro permanent. Annan kille reagerar omvänt och startar vandringen mot kanske någon av de 58 olika slutdestinationerna? 
    Roligt när jag går tillbaka o läser min egen biografi fr 2014 och ser förändringar, byte av vägval, dåtida önskan som idag är helt ointressant och om jag om 10år ser tillbaka på idag lär jag nog skratta igen. Men så är det vilket Ezmeraldah vägrar acceptera. 
    För dagen är jag på viss nivå känslomässigt, utseendemässigt och är på vägen i utforskandet.  Varför ska jag vara förbjuden ha prinsessklänning i söka möten där sex är stor del. Det är kanske det jag vill prova nu och få utvärdera!!!
    Tråden handlar om hur TS söker förhållande likt mej och det är inte enkelt. Vi är inte helt lika på en skala av 58 men vi söker nästan det samma o upplever samma svårighet. 
    Därför ser jag dej som patetisk Ezmeraldah för att inte respektera våra olikheter medan vi söker längs vägen.

• Meddelande borttaget
  • Nordbundet666

Vad bra, jag tror ju att det är lättare att hitta någon vettig om man inte aktivt söker. Det finns ju aldrig några garantier, men det är ju ändå större chans att någon av dina skrivkontakter kan visa sig vara rätt för dig. Det är i alla fall större chans att de tycker om dig för den du är. Skulle det inte bli någonting där så kanske det händer någonting i spelgrupperna, eller föreningen. Om inte så kommer du ha det roligt under tiden, då du får ägna dig åt sådant du tycker om. Jag håller tummarna för dig! :)

Anonym (M) skrev 2025-09-04 10:48:58 följande:
    Tack! Jag är med i några spelgrupper, både i staden jag bor i samt en förening i grannstaden. Sen har jag några skrivkontakter som det kanske kan bli mer med.
  • Ezmeraldah
    Perjonsson skrev 2025-09-05 13:54:55 följande:

Festligt att de hur Ezmeraldah är trångsynt när vi pratar om ett ämne där öppensinnighet borde vara grundbulten. Du måste börja svinga ord som pedofili o massa annan skit.
    Som jag sa från början finns det minst 58 varianter av män som drar sig mot det feminina, söker män osv som jag tycker det är fel att måste sätta namn o etiketter på resp individ. 
    Du försöker diskvalificera mej  med tex 6år gamla inlägg osv vilket mer beskriver hur du har problem att förstå saker.
    Min åsikt är:  
    En kille som dras mot att ompröva sin läggning eller bara är nyfiken på att utforska annat än rent hetro. 
    Det är en process utan karta, under tid utforskar, samlar erfarenheter och utvecklas i en riktning där man inte vet hur långt det går eller vad som är ev slutdestination. 
    Tänk er in i att det finns 58 olika slutdestinationer men längs vägen dit har man mängder av andra egenskaper o smak mm. Någon kille testar det bisexuella för att sen helt växla tillbaka till hetro permanent. Annan kille reagerar omvänt och startar vandringen mot kanske någon av de 58 olika slutdestinationerna? 
    Roligt när jag går tillbaka o läser min egen biografi fr 2014 och ser förändringar, byte av vägval, dåtida önskan som idag är helt ointressant och om jag om 10år ser tillbaka på idag lär jag nog skratta igen. Men så är det vilket Ezmeraldah vägrar acceptera. 
    För dagen är jag på viss nivå känslomässigt, utseendemässigt och är på vägen i utforskandet.  Varför ska jag vara förbjuden ha prinsessklänning i söka möten där sex är stor del. Det är kanske det jag vill prova nu och få utvärdera!!!
    Tråden handlar om hur TS söker förhållande likt mej och det är inte enkelt. Vi är inte helt lika på en skala av 58 men vi söker nästan det samma o upplever samma svårighet. 
    Därför ser jag dej som patetisk Ezmeraldah för att inte respektera våra olikheter medan vi söker längs vägen.

Det är inte jag som länkar till 6 pr gamla inlägg. Tvärtom, jag försvarar din rätt att kalla dig kvinna. Hur fan läser du egentligen?! 
  • Ezmeraldah

Det är INTE JAG som länkar till 6 år gamla inlägg så vad dan är det du inte fattar?!

Kommentaren nedan skrev en annan person, nämligen ClumsySmurf (är det helt jävoa omöjligt för dig att fatta eller???!!!) och INTE jag:
    ClumsySmurf skrev 2025-08-29 21:11:11 följande:

de som upplever sej vara transexuella på riktigt har riktiga problem men det har blivit ganska kapat av stollar med påhittade identiteter och parafilier

Ezmeraldah skrev 2025-08-29 19:16:10 följande:
    Då tycker jag inte att Perjonsson befinner sig i samma situation eller att hon har samma problem som du. Då tycker jag att hon borde starta en egen tråd. Jag tror att det annars är lätt hänt att folk missförstår trådens syfte och antar att du är i samma situation och har samma önskemål som hon. 

Det är klart att du kan träffa nån. Hur ser du på att dejta en bisexuell kille

Perjonsson är inte en hon, inte ens som pronomen.

autogynefili:

www.familjeliv.se/forum/thread/79345643-man-i-trosor
    Perjonsson skrev 2019-07-28 12:48:57 följande:
    Anonym (Refat) skrev 2019-06-30 09:32:31 följande:

Är detta fejk?

Tror du på allvar att jag bara fejkar??

Vi är många killar som använder nylon på lite olika sätt. Senast igårkväll för min del men det är en hemlighet för nästan alla.

Ang beställning från kina så har jag köpt mycket bra kläder nylon o sexleksaker från Aliexpress före den sinnessjuka avgiften.

Sen har det blivit köp från wish med det är över lag sämre grejwr där men de är generösa med återbetalning. Tex är strumpbyxor små i storlekarna trots att de säger att de är stora.
    Jag svarade då följande: 
    Ezmeraldah skrev 2025-08-29 22:41:52 följande:
    Den tråden är ju från 2019. Hon kanske identifierade sig som man då eller inte hade kommit ut som kvinna. I den här tråden skrev hon så sent som igår att hon är "transtjej", vilket jag tolkar som att hon är kvinna och vill bli kallad "hon". Vilket kön hon identifierar sig som eller vilket pronomen hon använder ser jag ingen anledning att ifrågasätta. 
    Sen svarade jag en annan person med följande:
    Ezmeraldah skrev 2025-08-30 18:47:48 följande:
    Jag tycker att Perjohnsson har all rätt att identifiera sig som kvinna. Och hon har all rätt att klä ut sig till flicka och ha sex med ensamma gubbar.

Jag vidhåller att "klä ut sig till flicka" inte är samma sak som att vara kvinna, varken cis- eller trans-. Men det ena utesluter inte det andra. Jag anser fortfarande att det är upp till var och en att avgöra vilket kön de identifierar sig som.

Det Perjohnsson beskriver hör inte hemma i den här tråden, som jag ser det. Och TS verkar hålla med om att Perjohnsson inte befinner sig i samma situation eller har samma problem som hon. Jag identifierar mig som kvinna och jag har massor av problem som inte hör hemma i den här tråden. Vad är det för konstigt med det? 
    VAR har jag sagt det du påstår? Citera nu tack. 

Jag skriver klart och tydligt att du har rätt att klä dig hur du vill och ha vilka relationer du vill, även om jag inte tycker att det hör hemma i den här tråden, vilket TS håller med om. Så vad fan är ditt jävla problem?! 
  • mari123
    Ezmeraldah skrev 2025-09-04 09:27:31 följande:
    Varför är det alltid märkligt? Könsorgan är väl inte allt?

Tror för övrigt inte att så många transkvinnor låter snoppen hänga fritt när/om de raggar. Många (inte alla) har den kanske tejpad eller i tajta trosor, exempelvis. Erektion är nog svårt för många (inte alla) transkvinnor att få, dels på grund av den hormonuppsättning de är födda med och dels på grund av hormonbehandling.

Obs! Nu generaliserar jag grovt, som svar till en person som påstår att det "alltid är märkligt" att som transkvinna "ragga" på en heteroman. Jag säger alltså INTE att det alltid är såhär utan bara att jag personligen TROR att det kan vara så för många eller för en del men inte alla.

Vänligen lägg till "inte alla transkvinnor" så många gånger som krävs för att just du/ni ska förstå innebörden. 
    Jag har ju ingen aning men läste Vanessa Lopez bok ?jag har ångrat mig? där hon beskriver hur hon, vacker och yppig kvinna upptill, hade svårt dilemma att berätta för pojkvännen om att hon hade sitt manliga kön kvar! Blev inte så lyckat och så småningom så opererade hon bort könet (som för många har stark laddning även om du kanske tycker same same, spela roll)! Hon ångrar sig för det är svårt fortfarande att skapa ett konstgjort kvinnligt organ! Hon skulle kunnat vara 50/50 men då är det ju viktigt att man är ÄRLIG från ruta ett!
  • Ezmeraldah
    mari123 skrev 2025-09-06 12:34:25 följande:
    Jag har ju ingen aning men läste Vanessa Lopez bok ?jag har ångrat mig? där hon beskriver hur hon, vacker och yppig kvinna upptill, hade svårt dilemma att berätta för pojkvännen om att hon hade sitt manliga kön kvar! Blev inte så lyckat och så småningom så opererade hon bort könet (som för många har stark laddning även om du kanske tycker same same, spela roll)! Hon ångrar sig för det är svårt fortfarande att skapa ett konstgjort kvinnligt organ! Hon skulle kunnat vara 50/50 men då är det ju viktigt att man är ÄRLIG från ruta ett!
    1. Jag tycker inte "same same". Jag sa att det inte är allt. Du skriver ju själv att Vanessa hade kunnat ha en relation med en heterokille och behållit snoppen om hon bara varit ärlig.

2. Att du läst en bok om en kändis innebär inte att är likadant för alla eller det "alltid är märkligt" att ragga på heteromän om man har snopp, som du påstod i inlägget jag svarade på. Det är klart att jag fattar att det antagligen är ett helvete på många sätt för många i en liknande situation.

3. Vad har ärlighet med detta att göra? TS är ju ärlig från början. Vet inte varför du berättar för mig att man ska vara ärlig? 

4. Alltså: Vanessa är EN person. Hon ångrar att hon inte behöll snoppen. Hennes problem är inte att hon raggade upp en man utan att hon inte var ärlig mot mannen. Inget av detta innebär att det alltid är märkligt att ragga på heteromän om man har snopp, right?

5. Jag orkar fan inte. 
  • Ezmeraldah
    Ezmeraldah skrev 2025-09-04 09:27:31 följande:
    Obs! Nu generaliserar jag grovt, som svar till en person som påstår att det "alltid är märkligt" att som transkvinna "ragga" på en heteroman. Jag säger alltså INTE att det alltid är såhär utan bara att jag personligen TROR att det kan vara så för många eller för en del men inte alla.

Vänligen lägg till "inte alla transkvinnor" så många gånger som krävs för att just du/ni ska förstå innebörden. 
    Trots att man skriver som ovan så blir svaret "amen jag läste faktiskt en bok om en transkvinna och för henne var det faktiskt inte så för hon var inte ärlig mot din kille, man ska vara ärlig från ruta ett, fattar inte du det va va va???"

Alltså kan nån snälla berätta för mig hur jag hade kunnat uttrycka mig tydligare?
  • Ezmeraldah

Såhär skrev du, mari123:

mari123 skrev 2025-09-04 04:57:15 följande:
    Ska man ge upp seriösa förhållanden som transsexuell?Vad har SD med saken att göra? Är väl ALLTID riktigt märkligt för en kvinna med manligt kön hängande (alt eregerat) att ragga på hetero-män? 
    Jag svarade dig följande:

"Varför är det alltid märkligt? Könsorgan är väl inte allt?
    Tror för övrigt inte att så många transkvinnor låter snoppen hänga fritt när/om de raggar. Många (inte alla) har den kanske tejpad eller i tajta trosor, exempelvis. Erektion är nog svårt för många (inte alla) transkvinnor att få, dels på grund av den hormonuppsättning de är födda med och dels på grund av hormonbehandling.
    Vänligen lägg till "inte alla transkvinnor" så många gånger som krävs för att just du/ni ska förstå innebörden."

Och då svarar du såhär:
    mari123 skrev 2025-09-06 12:34:25 följande:
    mari123 har ingen aning men har läst en kändisbok. Det är svårt att få till ett lyckat resultat när man opererar könsorganet från penis till vagina. Det är viktigt att vara ärlig från ruta ett. Okej, tack då vet jag det. Inte för att det var några nyheter men ändå.

Kan nån förklara logiken? 
  • Anonym (M)
    Ezmeraldah skrev 2025-09-06 12:52:45 följande:
    1. Jag tycker inte "same same". Jag sa att det inte är allt. Du skriver ju själv att Vanessa hade kunnat ha en relation med en heterokille och behållit snoppen om hon bara varit ärlig.

2. Att du läst en bok om en kändis innebär inte att är likadant för alla eller det "alltid är märkligt" att ragga på heteromän om man har snopp, som du påstod i inlägget jag svarade på. Det är klart att jag fattar att det antagligen är ett helvete på många sätt för många i en liknande situation.

3. Vad har ärlighet med detta att göra? TS är ju ärlig från början. Vet inte varför du berättar för mig att man ska vara ärlig? 

4. Alltså: Vanessa är EN person. Hon ångrar att hon inte behöll snoppen. Hennes problem är inte att hon raggade upp en man utan att hon inte var ärlig mot mannen. Inget av detta innebär att det alltid är märkligt att ragga på heteromän om man har snopp, right?

5. Jag orkar fan inte. 
    Oavsett vad andra skriver så uppskattar jag din närvaro i tråden, så jag hoppas inte dessa profiler får dig att ta avstånd från den.

Gällande att ha kontakt med heteromän så tycker jag inte heller det är märkligt, då det finns många män som ser sig hetero, men där den fysiska attraktionen och den emotionella går före, jag har stött på begrepp som heteroflexibel, gynosexuell mm.

Sen är du inte trångsynt för att du poängterar skillnader mellan mig och PJ, det kan ju ibland vara till nackdel att mixa ihop två eller fler grupper som skiljer sig markant på vissa punkter eftersom den "oinvigde" kan tro att de är homogena.
  • ClumsySmurf
    Ezmeraldah skrev 2025-09-06 11:51:19 följande:

Min åsikt är:  

Det är inte jag som länkar till 6 pr gamla inlägg. Tvärtom, jag försvarar din rätt att kalla dig kvinna. Hur fan läser du egentligen?! 

det var jag som gjorde det i #62
    du länkade till ett nyare i #78

#52 du tycker inte att per är en transtjej bara för att han identifierar som transtjej.
    och tycker det är pedofilvarning. Du tycker inte att crossdressande samma sak som att vara transkvinna och tycker att såna som han förstör för personer som identifierar sig inom begreppet "trans"

Crossdressers ryms inom det subjektiva paraplybegreppet transperson, trans-tjej men det är inte ju samma sak som transexuell.
    Det per sysslar med är ordlekar och du har helt rätt i att per hamnat i fel tråd.

Sen börjar du med samma ordlekar själv där du låtsas att det är det subjektiva pronomen man använder/det subjektiva kön man subjektivt identifierar sej som, som avgör vilket subjektiva kön man har och tycker att per kanske ändrat pronomen till kvinna =  transkvinna.

Vem tror du kommer få mest skit för att vara "trångsynt"

Jag som får ont i hjärnan av ordlekarna och vägrar hålla med eller du som "öppensinnat" nickar och håller med?

Ezmeraldah skrev 2025-08-31 01:43:07 följande:
    www.familjeliv.se/forum/thread/83443856-sexannonser

Här skriver du att du är man, hur ska du ha det?! 
    Perjonsson skrev 2025-08-23 17:13:43 följande:

Jag vägrar datingsajter med fake tjejer.
    Jag är en bra, trygg , erfaren man som verkligen njuter av när kvinnan stortrivs med mej när vi umgås och kämpar för ge henne bästa sexliv. 
    Men hotet mot mej är att det finns en uppsjö av män som är porrsurfande idioter som inte förstår kvinnor och givetvis skrämmer detta bort er kvinnor från nätet.
    Frågan är då till er kvinnor. Var finns ni istället. 
    Dela gärna era tankar om män o datingsajter och föreslå hur er lösning kan vara

• mari123
    Ezmeraldah skrev 2025-09-06 12:52:45 följande:

5. Jag orkar fan inte. 
    Men gaska upp dig! Du kan ju inte förvänta dig att folk ska tycka lika i en sån här fråga!
  • Ezmeraldah
    mari123 skrev 2025-09-06 16:30:47 följande:
    Men gaska upp dig! Du kan ju inte förvänta dig att folk ska tycka lika i en sån här fråga!
    Skriver man "ingen aning men läste en kändisbok" så är man på en 10-årings mentala nivå. Så jag har inga som helst förväntningar på att du ska kunna diskutera som en vuxen.
  • Ezmeraldah
    ClumsySmurf skrev 2025-09-06 15:52:41 följande:

det var jag som gjorde det i #62
    du länkade till ett nyare i #78

#52 du tycker inte att per är en transtjej bara för att han identifierar som transtjej.
    och tycker det är pedofilvarning. Du tycker inte att crossdressande samma sak som att vara transkvinna och tycker att såna som han förstör för personer som identifierar sig inom begreppet "trans"

Crossdressers ryms inom det subjektiva paraplybegreppet transperson, trans-tjej men det är inte ju samma sak som transexuell.
    Det per sysslar med är ordlekar och du har helt rätt i att per hamnat i fel tråd.

Sen börjar du med samma ordlekar själv där du låtsas att det är det subjektiva pronomen man använder/det subjektiva kön man subjektivt identifierar sej som, som avgör vilket subjektiva kön man har och tycker att per kanske ändrat pronomen till kvinna =  transkvinna.

Vem tror du kommer få mest skit för att vara "trångsynt"

Jag som får ont i hjärnan av ordlekarna och vägrar hålla med eller du som "öppensinnat" nickar och håller med?

Ezmeraldah skrev 2025-08-31 01:43:07 följande:
    www.familjeliv.se/forum/thread/83443856-sexannonser

Här skriver du att du är man, hur ska du ha det?! 
    Tråden jag länkade till är från 2025, alltså i år. Jag påstår mig inte veta att hon inte är kvinna utan jag ställer en fråga till henne om hur det förhåller sig. 

Det Per sysslar med är runklekar och en ursäkt för att babbla om sin egen sexualitet och sexuella önskemål. Per bryr dig inte om TS och hennes situation utan vill prata om sig själv för egna syften - d.v.s att hon tänder på att skriva om sina preferenser och hoppas att nån ska ta kontakt och erbjuda sex.

Begrepp hit och begrepp dit. Jag skulle vara lika mycket kvinna även om jag skulle klä mig som en man och använda lösskägg och -mustasch i vissa sammanhang, till exempel på fester, när jag har sex eller när jag spelar golf med grabbarna (eller liknande vardaglig aktivitet - vet att det inte behöver handla om sex). Crossdresser är det man tidigare kallade för transvestit. Men sak samma. TS är kvinna och söker ett seriöst förhållande. Debatten om olika begrepp som godkänts av RFSU (som certifierar arbetsplatser för flera hundra tusen kronor = vinstintresse) hör inte hit. 

Jag tror att jag kommer att få mest skit för att jag är kvinna och inte för att jag "nickar och håller med". Jag får ju skulden för allt som DU skrivit i den här tråden?! 

Jag personligen tycker att det är pedofilvarning att klä ut sig till flicka. Jag säger inte att det är nån allmän sanning.

Jag tror att personer som Per förstör betydligt mer för personer som TS än vad jag gör. Men det spelar ju ingen roll för Per. För hon har ju inte direkt ställt nån fråga till mig (och inte till nån annan heller) om mitt sexliv eller hur jag klär mig eller vad jag har för preferenser - trots att hon dränker mig i text om sin egen situation kopplat till dessa saker. Hur nån annan tänker är ointressant för henne. Det enda hon bryr sig om är sin egen kuk. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (M) skrev 2025-09-06 14:46:56 följande:
    Oavsett vad andra skriver så uppskattar jag din närvaro i tråden, så jag hoppas inte dessa profiler får dig att ta avstånd från den.

Gällande att ha kontakt med heteromän så tycker jag inte heller det är märkligt, då det finns många män som ser sig hetero, men där den fysiska attraktionen och den emotionella går före, jag har stött på begrepp som heteroflexibel, gynosexuell mm.

Sen är du inte trångsynt för att du poängterar skillnader mellan mig och PJ, det kan ju ibland vara till nackdel att mixa ihop två eller fler grupper som skiljer sig markant på vissa punkter eftersom den "oinvigde" kan tro att de är homogena.
    Den här tråden handlar ju inte om olika begrepp och hur de ska definieras. Den här tråden handlar ju om hur du som kvinna ska träffa en man för en seriös relation. 

Inte heller handlar tråden om kläder eller sexuella preferenser. De flesta har sex i en relation så det utgår jag från om inget annat står. 

Alltså du är ju kvinna så en man som är tillsammans med dig är alltså heterosexuell (eller bi eller pan eller vad det nu finns för variationer). Sen kan det förstås vara så att din kropp är en dealbreaker för några - det finns antagligen män som inte vill ha en kvinna med snopp. Men det innebär inte att alla tänker så och det innebär inte att en kille är bög för att han är ihop med dig. 
  • Perjonsson

Men jösses vilken desperat försvars operation en viss trängd person drar igång. 
    Läge starta en tråd om Narsissism

• Anonym (Renic)
    Perjonsson skrev 2025-09-22 19:30:30 följande:

Menar du Ezmeraldah? Hon har ju rätt, baserat på många av de inlägg du postat hittills och hur du väljer att framställa dig själv. 
  • ClumsySmurf
    Ezmeraldah skrev 2025-09-08 10:59:44 följande:
    Tråden jag länkade till är från 2025, alltså i år. Jag påstår mig inte veta att hon inte är kvinna utan jag ställer en fråga till henne om hur det förhåller sig. 

Det Per sysslar med är runklekar och en ursäkt för att babbla om sin egen sexualitet och sexuella önskemål. Per bryr dig inte om TS och hennes situation utan vill prata om sig själv för egna syften - d.v.s att hon tänder på att skriva om sina preferenser och hoppas att nån ska ta kontakt och erbjuda sex.

Begrepp hit och begrepp dit. Jag skulle vara lika mycket kvinna även om jag skulle klä mig som en man och använda lösskägg och -mustasch i vissa sammanhang, till exempel på fester, när jag har sex eller när jag spelar golf med grabbarna (eller liknande vardaglig aktivitet - vet att det inte behöver handla om sex). Crossdresser är det man tidigare kallade för transvestit. Men sak samma. TS är kvinna och söker ett seriöst förhållande. Debatten om olika begrepp som godkänts av RFSU (som certifierar arbetsplatser för flera hundra tusen kronor = vinstintresse) hör inte hit. 

Jag tror att jag kommer att få mest skit för att jag är kvinna och inte för att jag "nickar och håller med". Jag får ju skulden för allt som DU skrivit i den här tråden?! 

Jag personligen tycker att det är pedofilvarning att klä ut sig till flicka. Jag säger inte att det är nån allmän sanning.

Jag tror att personer som Per förstör betydligt mer för personer som TS än vad jag gör. Men det spelar ju ingen roll för Per. För hon har ju inte direkt ställt nån fråga till mig (och inte till nån annan heller) om mitt sexliv eller hur jag klär mig eller vad jag har för preferenser - trots att hon dränker mig i text om sin egen situation kopplat till dessa saker. Hur nån annan tänker är ointressant för henne. Det enda hon bryr sig om är sin egen kuk. 

"Det Per sysslar med är runklekar och en ursäkt för att babbla om sin egen sexualitet och sexuella önskemål."

Ja, så långt håller vi med varandra,

"Jag tror att jag kommer att få mest skit för att jag är kvinna och inte för att jag "nickar och håller med". Jag får ju skulden för allt som DU skrivit i den här tråden?! "

läs detta och fundera på om du verkligen ska kalla Per för hon.

https://whatisawoman.uk/Anautogynephilewrites/

• Ezmeraldah
    ClumsySmurf skrev 2025-09-23 01:30:39 följande:

läs detta och fundera på om du verkligen ska kalla Per för hon.

https://whatisawoman.uk/Anautogynephilewrites/

Nej, det tänker jag verkligen inte göra för jag bryr mig inte om vad Per vill kallas. Vill Per att jag skriver "hon" så gärna för mig. Skit samma. Det är en obetydlig detalj som inte har med trådens innehåll att göra. Vill du lägga energi på det så är det förstås upp till dig men jag tänker inte engagera mig i det. 
    Perjonsson skrev 2025-09-22 19:30:30 följande:

Du pratar om dig själv nu alltså? 
Svar på tråden Ska man ge upp seriösa förhållanden som transsexuell?