• Anonym (R)

Bör rösträtt för kvinnor avskaffas?

Fråga till män. Bör rösträtt för kvinnor avskaffas? Var det inte bättre förr då kvinnor saknade rösträtt och männen bestämde allt? Kvinnor av idag tar över arbeten bara för att dom är kvinnor och för att man måste anställa efter ett visst kön. Ska vi män sitta arbetslös för att kvinnorna tar våra arbeten? Det har blivit så snedvridet allting. 

• Svar på tråden Bör rösträtt för kvinnor avskaffas?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Smartabrullan) skrev 2024-12-25 14:24:29 följande:

Antar att du inte värderar kvinnor särskilt högt överhuvudtaget. Att du tänker att världen varit bättre med endast män.
    Tror att det bästa för dig är att komma ut ur garderoben så att du får ordning på dina aggressioner mot kvinnor och får leva fullt ut. Nu verkar du må dåligt och skylla egna besvikelser på personer som inte har med det att göra.

Tillåt dig bli kär i den du vill.

Älska din nästa osv. 

Alla dessa kvinnor som författande klassiska storverk under manlig pseudonym. Ett bevis på att det aldrig går att tysta ett begär.

Att du tänker att världen varit bättre med endast män.

Ja, då är det ingen som klagar på att man tittar på porr, nackelen är att när mänskligheten dör ut tar porren tar slut.

• jaha2024
    Anonym (R) skrev 2024-12-25 02:50:22 följande:
    Bör rösträtt för kvinnor avskaffas?

Fråga till män. Bör rösträtt för kvinnor avskaffas? Var det inte bättre förr då kvinnor saknade rösträtt och männen bestämde allt? Kvinnor av idag tar över arbeten bara för att dom är kvinnor och för att man måste anställa efter ett visst kön. Ska vi män sitta arbetslös för att kvinnorna tar våra arbeten? Det har blivit så snedvridet allting. 

Vad är detta för tråd. 
  • Anonym (Smartabrullan)
    ClumsySmurf skrev 2024-12-25 16:55:55 följande:

Ja, då är det ingen som klagar på att man tittar på porr, nackelen är att när mänskligheten dör ut tar porren tar slut.
    Jag hade klarat mig bra utan män. Men tror på att kunskap är rätta vägen för att få en bättre samexistens.

Nu vet jag inte vilken sorts porr du föredrar men en värld utan kvinnor hade väl främst gjort den branschen mer könshomogen även om personerna fortsatt hade varit exploaterade.
  • Fiona M

Jag har alltid lika svårt att förstå historielösheten hos misslyckade män. Nej, du hade inte klarat dig bättre för 50-100-150 år sedan, du hade bara blivit hårdare ansatt av de män som klarade av samhällets krav.

Var glad att du lever nu och livet är snällare ändå.

• KungsJohan

Jag tror detta mesta handlar om en lite uttråkad person som vill ha lite kul genom att provocera, som ett uttråkat och mycket ensamt barn som petar i en myrstack. Att ni ens tar honom på allvar...

• Anonym (Smartabrullan)
    KungsJohan skrev 2024-12-26 08:32:34 följande:

Jag tror detta mesta handlar om en lite uttråkad person som vill ha lite kul genom att provocera, som ett uttråkat och mycket ensamt barn som petar i en myrstack. Att ni ens tar honom på allvar...

Ja jag har samma känsla som du. Någon hade svårt att sova, kände sig ensam och ville ha lite liv i luckan. Finns ju många sätt att skapa reaktion på. 

Tänker att de allra flesta inte tagit tråden på allvar men att det samtidigt ändå är viktigt argumentera och reagera. Tystnad är nog i längden farligare utifrån att vi ändå inte vet säkert om ts menar allvar eller inte.
  • Anonym (Eva)
    KungsJohan skrev 2024-12-26 08:32:34 följande:

Denna tråd har tidigare skrivits av alfahannen/halvsvensk. Samma text har funnits på Flashback. Det bäste vore om alla nonchalerade honom så att alla hans trådar dör ut. Han är bara ute efter att kritisera och trycka ner kvinnor. Men han har även erkänt att de inte är intresserade av honom. Och nu vill han hämnas genom att lägga all sin tid och energi på ständiga trådar om sitt hat.
  • Anonym (Kille)
    Nej varför ska inte dom få rösta?  Dom har samma rättigheter som oss 
  • Anonym (Fjantigt)
    Anonym (R) skrev 2024-12-25 03:44:37 följande:
    Slå under bältet du men fakta är att om inte könskvotering till kvinnors fördel hade funnits så hade jag förmodligen haft ett arbete. 
    Nej, du hade inte haft ett jobb ändå. Populationen är större idag än antal jobb som finns och så var det inte förr.

Varför söker du inte jobb inom kvinnoyrkena? Där är det kvotering till mäns fördel eftersom kvinnor är överrepresentativa och anställer män före kvinnor om män ansöker om jobben för att uppnå en viss kvotering.
  • Anonym (12345)
    ClumsySmurf skrev 2024-12-25 16:55:55 följande:

I en värld med bara män hade det väl fått bli bögporr då?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Berra)
    Anonym (Sven Arne) skrev 2024-12-26 19:36:13 följande:

Ja

För att?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Kim)

Du har helt rätt. Ta tillbaka beslutet från 1921 med kvinnors rösträtt. Skrota kvinnodagen i samma veva. Rösta på SD. Ha Handmaids tale som förebild. 

Svar på tråden Bör rösträtt för kvinnor avskaffas?