• KungsJohan

Svartsjuk på min gifta älskarinna

Kanske att detta är ett klassiskt dilemma men att rollerna är ombytta. Jag är en nyligen frånskild man som har en älskarinna på annan ort, och hon är gift. Hon och jag träffades en period innan jag och min fru skilde oss vilket jag hade dåligt samvete för. Nu är jag fri och har träffat denna gifta kvinna ett par gånger och njuter av det eftersom jag nu är fri och samvetet inte ligger i vägen längre. Hon har det ?ganska dåligt? med sin man. Hon får inte det hon vill ha, även om de har sex mellan varven. Sist som hon och jag träffades fördjupades mina känslor för henne. Vi kom nära varandra och sexet var underbart. Vi bor långt ifrån varandra och kan inte ses så ofta tyvärr men skriver mycket till varandra, dagligen och ibland pratar vi i telefon. Så här om dagen så skrev hon att hon haft sex med sin man, det var ?bra sex? och ?mycket sex?. Det gjorde ont. Jag blev svartsjuk helt enkelt. Jag tänkte att jag var överkänlig, svartsjuk är ju inte bra att vara. Så jag stålsatte mig. Försökte tränga bort den där smärtan. Men den kommer tillbaka. Och jag börjar inse, och det är väl här jag gärna vill ha råd, att jag måste säga till henne att jag inte pallar ha en sexuell relation med henne så länge hon har sex med sin man. Det gör för ont hos mig. Jag blir bara ledsen och jag märker att jag har en tendens att agera ut mot henne, bli spydig, kontrollerande, och det vill jag verkligen inte. Hon har sagt att hon ska flytta ifrån honom så fort hon hittar en lägenhet. Men att det kommer ta tid. Hon understryker att de har det dåligt. Men som sagt, bra sex, och mycket sex, sista veckan. Ändå fortsätter hon att skriva till mig att hon vill träffa mig, att hon längtar efter mig osv? Vad ska jag göra?? Vad tänker ni?
  • Svar på tråden Svartsjuk på min gifta älskarinna
  • Anonym (5454)

Träffa nån som inte är upptagen istället.

• Anonym (Erfaren man)

Hej där. Ja som du själv är inne på så är du just nu inne i en roll som skiljer sig stort från den du hade då du var gift. Nu är du singel och redo på ett helt annat sätt men samtidigt så blir också ditt manliga ego aningen tydligare här och det är nog bara normalt. Frågan är hur du skall hantera din situation? Avbryta relationen, gå vidare och komma överens om att du inte vill höra om hennes sexliv, eller acceptera att hon har ett dubbelt sexliv, vilket du också har haft, viktigt att notera.

Men? vill här samtidigt säga att du kan ha mycket att vinna på att inte ta upp detta och stöka till det i er relation. Viktigt också att inte komma med krav på att lämna, även om hon tagit upp det. Lev i stället, träffas när ni träffas, njut och håll kontakten. Sen kan jag säga av egen erfarenhet att jag har själv lärt mig mycket och utvecklat både mitt eget och gemensamma sexliv med en öppen dialog där kvinnor varit öppna med sina erfarenheter på ett mer djupare och tekniskt plan. Det innefattar även älskarinnor som beskrivit trots dåliga relationer att just sexet stundom varit riktigt bra sex! Var lite nyfiken istället, ställ frågor, släpp lite på konventionerna, det är mitt råd.  

• Anonym (Hejduhej)

Finns egentligen ingen anledning för henne att berätta till dig om hennes sexliv med mannen. Frågade du specifikt frågor om just det?

Annars är chansen stor att anledningen till att du fick veta allt det om senaste veckans lyckade liggande var pga att se din reaktion. Att hon inte tänkt lämna din man om du inte vill ha något mer än bara sex med henne. 

Så om du inte vill ställa frågor rakt på kan du ju göra samma tillbaka och se hennes reaktion. Berätta att du inte kan ses mer pga att du inte pallar med att hon har sex med sin man. Precis som du var inne på att göra.

• Anonym (Hejduhej)
    Anonym (Hejduhej) skrev 2024-12-25 12:12:05 följande:

Finns egentligen ingen anledning för henne att berätta till dig om hennes sexliv med mannen. Frågade du specifikt frågor om just det?

Annars är chansen stor att anledningen till att du fick veta allt det om senaste veckans lyckade liggande var pga att se din reaktion. Att hon inte tänkt lämna din man om du inte vill ha något mer än bara sex med henne. 

Så om du inte vill ställa frågor rakt på kan du ju göra samma tillbaka och se hennes reaktion. Berätta att du inte kan ses mer pga att du inte pallar med att hon har sex med sin man. Precis som du var inne på att göra.

*Lämna sin man
  • KungsJohan

Tack för dina tankar. Jo det låter vettigt det du säger. Sen är man ju olika. Min självkänsla kanske inte varit den bästa på de här områdena, av olika anledningar som går långt tillbaka i tiden. En del är mer stabila och kan hantera en sån här situation, och det är det jag tänker att jag borde kunna. Men när det går till en viss gräns, att det helt enkelt gör för ont, så tänker jag att jag måste ta ansvar för situationen på ngt sätt. Men jag kanske ska försöka ändå, ta hand om de där jobbiga känslorna och fortsätta. Men ja, det är inte helt lätt.

• KungsJohan
    Anonym (Hejduhej) skrev 2024-12-25 12:12:53 följande:
    *Lämna sin man
    Jag frågade om hon haft sex sista tiden, och då brukar hon svara att hon typ motviligt haft det, men att det var kärlekslöst och jobbigt.  Och jag tror henne. Det var kanske det jag ville höra nu. Men nu skrev hon att det var bra.
  • Anonym (Hejduhej)
    KungsJohan skrev 2024-12-25 12:20:55 följande:
    Jag frågade om hon haft sex sista tiden, och då brukar hon svara att hon typ motviligt haft det, men att det var kärlekslöst och jobbigt.  Och jag tror henne. Det var kanske det jag ville höra nu. Men nu skrev hon att det var bra.

Aha ok. 

Det är ju väldigt lätt att tillslut falla för någon som det funkar med sexuellt. Men nu är du ju nybliven singel och då är många känslor nya och situationen gör att det är lätt handla impulsivt på de där starka driftskänslorna.

så om jag hade dina skor skulle jag försöka ta det väldigt lugnt nu. Och utan att berätta för älskarinnan se till att konversera och gå på dejt med någon eller några som du tycker verkar intressanta, innan du bestämmer vad du känner. Är lätt annars att vakna upp sen i ett nytt förhållande som svalnar allt för snabbt.

• KungsJohan
    Anonym (Erfaren man) skrev 2024-12-25 11:56:39 följande:

Hej där. Ja som du själv är inne på så är du just nu inne i en roll som skiljer sig stort från den du hade då du var gift. Nu är du singel och redo på ett helt annat sätt men samtidigt så blir också ditt manliga ego aningen tydligare här och det är nog bara normalt. Frågan är hur du skall hantera din situation? Avbryta relationen, gå vidare och komma överens om att du inte vill höra om hennes sexliv, eller acceptera att hon har ett dubbelt sexliv, vilket du också har haft, viktigt att notera.

Men? vill här samtidigt säga att du kan ha mycket att vinna på att inte ta upp detta och stöka till det i er relation. Viktigt också att inte komma med krav på att lämna, även om hon tagit upp det. Lev i stället, träffas när ni träffas, njut och håll kontakten. Sen kan jag säga av egen erfarenhet att jag har själv lärt mig mycket och utvecklat både mitt eget och gemensamma sexliv med en öppen dialog där kvinnor varit öppna med sina erfarenheter på ett mer djupare och tekniskt plan. Det innefattar även älskarinnor som beskrivit trots dåliga relationer att just sexet stundom varit riktigt bra sex! Var lite nyfiken istället, ställ frågor, släpp lite på konventionerna, det är mitt råd.  

Tack för dina tankar. Jo det låter vettigt det du säger. Sen är man ju olika. Min självkänsla kanske inte varit den bästa på de här områdena, av olika anledningar som går långt tillbaka i tiden. En del är mer stabila och kan hantera en sån här situation, och det är det jag tänker att jag borde kunna. Men när det går till en viss gräns, att det helt enkelt gör för ont, så tänker jag att jag måste ta ansvar för situationen på ngt sätt. Men jag kanske ska försöka ändå, ta hand om de där jobbiga känslorna och fortsätta. Men ja, det är inte helt lätt.
  • Anonym (En som också väntar)

Bra gjort av dig att lämna, det ger nog en mer nykter syn på saken.

Jag tycker du ska berätta att det är svårt för dig att höra om deras sexliv eftersom du vill ha ett liv med henne. Och att du nu satt en tidsgräns för dig själv hur länge du fortsätter hoppas. När den är nådd så går du vidare med ditt liv, utan henne.

Ett år borde vara tillräckligt men du kan klart sätta en kortare tid också. Har hon inte berättat för sin man då att hon vill separera så lär det inte hända.

• Tecum

Nu har du hamnat i den klassiska älskarinnerollen, du är "den andre mannen". Så istället för att gå och längta och vänta, försök ta kontroll över din situation. Dejta andra, träffa älskarinnan när hon vill och kan men förvänta dig inget mer och pressa henne inte att lämna sin man. Det ska hon göra för att hon vill, inte för att du tjatar. Var tydlig med att du inte tänker vänta och att du är öppen för andras inviter. Passa bollen till henne.

Svar på tråden Svartsjuk på min gifta älskarinna