• Anonym (Tredje)

Någon som fått missfall och önskar bli gravid igen?

Hej! Har för ca 3 veckor sedan fått mitt andra MA i rad och fått skrapas och allt de där. 

Väntar nu på äl så vi kan försöka bli gravida igen..

Fler som fått missfall som önskar bli gravida igen? Kanske vi kan följa varandra :)

• Svar på tråden Någon som fått missfall och önskar bli gravid igen?
  • Anonym (Tredje)

Anonym (S) skrev 2025-02-17 13:47:46 följande:

Jag har plussat, plussade på ÄL+7 men visste redan vid ÄL+5 att jag skulle plussa för hade brutalt illamående och mycket kramper! Har varit gravid 6 ggr och har alltid haft samma vid ÄL+5 och fick en skugga ÄL+6, nu hoppas vi bara att den lilla rackaren håller ❤️ ÄL+10 idag 🎉

Så roligt! Grattis! 

Kunde inte hålla mig så tog gravtest igen. Alltså jag ser skugga ser ni?
  • Anonym (Känner någon)

Känner att någon nära kompis fick missfall men blev gravid ingen om ungefär ett år efter. Hon blev orolig så att det skulle hända men det hade gott så bra, har nu en fin flicka.

• Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-17 14:04:39 följande:
    Så roligt! Grattis! 

Jag ser lite skugga :)
  • Anonym (S)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-17 14:04:39 följande:
    Så roligt! Grattis! 

Jag ser en skugga!!! Kul ju!!
  • Jemmysdotter89

Hur lång tid efter era MA och missfall tog det innan ÄL kom. Är på dag 14 imorgon,  men har fortfarande svagt positiva gravtester efter mitt MA. 

• Anonym (Tredje)
    Jemmysdotter89 skrev 2025-02-20 22:21:18 följande:

Hur lång tid efter era MA och missfall tog det innan ÄL kom. Är på dag 14 imorgon,  men har fortfarande svagt positiva gravtester efter mitt MA. 

Haft två MA. Första gången fick jag mens ca en månad efter aborten. Fick aldrig äl känningar (körde inte äl test) tog ytterligare två månader innan jag blev gravid med den andra omgången MA. Den gången blödde jag aldrig så man fick skrapa några veckor efter aborten. Fick aldrig äl där heller men en super konstig mensblödning på typ en dag. Månaden efter verkar jag haft någon typ av äl men mensen kom några veckor efter. Nu gravid igen och hoppas denna bebis faktiskt blir en bebis.

Beklagar MA. Vilken vecka?
  • Jemmysdotter89

Den här gången upptäcktes det i v.10 (men hade dött/slutat utvecklas i v.6). Gången innan skulle jag vara i v.13 men då hade den dött i v.7, det var dock 2018 så jag minns inte hur cykeln betedde sig efter det. 

• Anonym (ÖnskarSladdis)

ÄL+8 och BIM-3 idag.. Hade igår en varm och tung känsla i underlivet, molande mensvärk hela dagen, mycket lugnare idag. Funderar på om det kan varit ägget som fäste? Mår bra idag, känner mig lätt, uppåt.. Inte alls samma molande värk som jag haft senaste tre dagarna.

• Anonym (ÖnskarSladdis)

Hej allihop.. nu har jag överlevt första cykeln efter MF, 37(!!!!) dagar.. hoppas på plus denna cykel.. Provar med rosenrot och ser om det gör nån skillnad..

Hur går det för er andra?

• Anonym (Hoppaspåtur)
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-03 08:05:23 följande:

Hej allihop.. nu har jag överlevt första cykeln efter MF, 37(!!!!) dagar.. hoppas på plus denna cykel.. Provar med rosenrot och ser om det gör nån skillnad..

Jag har dag mr 4 av blinkande gubbe på Clearblue och sista check hos gyn på torsdag.  Önskar så att ägglossningen faktiskt kanske är på g, Clearblues visade en tom ring innan det började blinka. 
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-03-03 11:13:48 följande:
    Jag har dag mr 4 av blinkande gubbe på Clearblue och sista check hos gyn på torsdag.  Önskar så att ägglossningen faktiskt kanske är på g, Clearblues visade en tom ring innan det började blinka. 
    Jag använde deras förra cykeln, hade blinkande i 7(!!)  dagar innan jag fick en fast, hade också tom cirkel innan.. men det tog sig tyvärr inte ändå, jag kände ägglossningen också
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-03 08:05:23 följande:

Fick kemisk grav förra cykeln. Fick mens i onsdags och har blött jättemkt! 
    Nu är blödningen ä tligen slut. Inväntar äl och hoppas på denna cykel
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-03-03 12:14:41 följande:
    Hoppas hoppas det tar sig för er denna månad!! Hjärta
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-03 11:35:47 följande:
    Jag använde deras förra cykeln, hade blinkande i 7(!!)  dagar innan jag fick en fast, hade också tom cirkel innan.. men det tog sig tyvärr inte ändå, jag kände ägglossningen också
    Åh jag förstår.  Hur många dagar hade /har du mellan ÄL och mens ? 
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-03-03 12:14:41 följande:

Detsamma! 

Vad ska rosenrot göra?

• Anonym (Tredje)
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-03 13:53:37 följande:
    Hoppas hoppas det tar sig för er denna månad!! Hjärta

Tyckte jag svarade dig men tydligen blev det mig själv haha! 😅

Detsamma till er! 

Vad ska rosenrot göra? 

• Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-03-03 19:56:31 följande:

Tyckte jag svarade dig men tydligen blev det mig själv haha! 😅

Detsamma till er! 

Vad ska rosenrot göra? 

Rosenrot ska ha lite olika effekter, när det kommer till fertilitet så kan man äta det från CD1 fram till ÄL, det kan korta av cykeln lite och ge en tydligare ÄL. Är ju naturläkemedel/kosttillskott så tänkte testa, har läst om många som blivit gravida när de börjat med rosenrot..
Svar på tråden Någon som fått missfall och önskar bli gravid igen?