Inlägg från: Anonym (Tredje) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tredje)

Någon som fått missfall och önskar bli gravid igen?

Hej! Har för ca 3 veckor sedan fått mitt andra MA i rad och fått skrapas och allt de där. 

Väntar nu på äl så vi kan försöka bli gravida igen..

Fler som fått missfall som önskar bli gravida igen? Kanske vi kan följa varandra :)

• Svar på tråden Någon som fått missfall och önskar bli gravid igen?
  • Anonym (Tredje)
    Sooofiaaa skrev 2024-12-27 15:25:00 följande:

Hej! Ja jag gick igenom MA för 2,5 vecka sen och vill bara veta min cykel så vi kan försöka igen. 

hur gör ni? 

Då borde vi ligga i nästan samma vecka. Vilken vecka var du i? 
    Jag hade gått in i v14 igår. Fick se fostret två veckor tidigare och då fanns ett hjärta som slog. 

Vi kör på, väntar inte in ngn mens eller så utan försöker med de samma. Ni?
  • Anonym (Tredje)
    Sooofiaaa skrev 2024-12-27 21:01:06 följande:

Åh, vad hemskt. vi skulle gått in i vecka 12 nu. Så två veckor diff då. Vi såg inget hjärta, såg att det slutat växa när vi kollade tidigt ultraljud vecka 9. 

vi kör också på, men du har slutat blöda? vet du om du haft ägglossning? 

Det är hemskt att höra, se och förstå att bebis inte finns längre. Så mkt drömmar och planering som försvinner. 

Jag har slutat blöda nu äntligen. Har inte haft äl och när jag kollar sekret känns det långt bort. Vet inte om jag vill börja tempa. Är rädd att jag går upp i det för mkt och efter den här gången vill jag ta det mkt lugnare. Håller koll på äl via sekret och stickor men orkar nog inte med temp. 

Du? Har allt kommit igång för dig?
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (S) skrev 2024-12-27 22:39:16 följande:
    Hej! Jag följs gärna åt, jag har fått två tidiga missfall efter varandra och har precis slutat blöda efter andra missfallet så om ca 10 dagar är de ägglossning igen och då försöker vi igen. Håller tummarna för oss alla!
    Tråkigt att höra :(
    Jag håller tummarna lycka till 
  • Anonym (Tredje)
    Sooofiaaa skrev 2024-12-27 22:56:30 följande:

Jag har också slutat blöda nu, skönt. Tog ni cytotec? 

jag har testat positivt med ägglossningstickor nu sen i fredags men känns som det inte kan ske än, eller? Eller är det gravidhormonet som fortfarande spökar? 

vi kör på, hoppas jag slipper mens mellan. 

Ja vi började med cytotec men allt kom inte ut så fick ta en omgång till efter några dagar. Det kom inget mer av det så fick skrapas nu en vecka innan jul. Så glad det blev gjort innan så jag slapp vänta till efter helgerna.. 

Fick du cytotec med? 

Har du provat ta gravtest? Jag får ff svagt svagt positivt med 10ug test. Vågar inte riktigt lita på äl stickorna innan sekretet kommer. 

Ja det vore drömmen. Känner mig efter nog som det är liksom

• Anonym (Tredje)
    Sooofiaaa skrev 2024-12-28 08:17:26 följande:

Åh jag förstår. Jag var på en åter kontroll och då såg det ut som att ?allt var ute? och det som var kvar kommer ut vid nästa mens typ/små blödningar. 

vad skönt ändå att det är klart nu för dig. Jag blöder inte heller längre så känns som det kan komma rätt snart nu? eller vad jag hoppas på i alla fall. 

det visar svagt för mig också, men väldigt svagt.. men det där testet jag fick av vården jag skulle ta visade att det var negativt så graviditeten är ju ?avslutad? nu. 

har du haft jobbigt/svårt att bli gravid? Många missfall? 

Vad skönt att få se att allt är ute. Har kontroll den 10/1. Hoppas vara gravid till dess hahaha 
    Nej inte svårt att bli gravid men det är nu sista försöken som vi fått flera missfall. Låter hemskt när man säger det men förstå mig rätt. Önskar jag skulle få "vanliga missfall" med blödningar istället för MA. Man får gå och överanalysera allt med MA. Mitt främsta tecken har varit att magen slutat vara svullen. 

Har du haft svårt att bli gravid? 
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (S) skrev 2024-12-28 10:02:07 följande:
    Håller tummarna för er båda! 
    Jag återkommer här i tråden när jag har min ägglossning så kan vi följas åt!

Usch vad tufft med MA.. jag hade väl "tur" med mina missfall som var tidiga och som jag kände i kroppen att de inte skulle hålla. 

Jag försökte i 1,5 år innan första missfallet kom, sen direkt månaden efter så fick jag mitt andra missfall utan en mens emellan! 

Gör så. Skönt att veta ändå att det finns flera och man inte är så ensam. Missfall är väldigt ensamt annars. Min man upplever det väldigt annorlunda än vad jag upplevt det som. 

Som sagt förstå mig rätt. Missfall suger oavsett och man har aldrig tur med dom. Önskar det inte på någon men MA är så lömskt och du går där troende att du är gravid och sedan blir det bara en stor överraskning att den legat död i flera veckor. 

Tråkigt att du haft flera i rad med. Gör mig extra rädd att ett till kommer. Tror inte jag kommer ha möjligheten att vara lika glad denna graviditet som tidigare. 

• Anonym (Tredje)
    Anonym (S) skrev 2025-01-30 18:11:30 följande:

Hur har det gått för er i den här tråden? 👍 Jag fick mens denna månad så ska försöka igen 10/2 när ägglossningen är beräknad!

Fick också mens. Beräknad äl 7/2. Vi håller tummarna denna månad ☺️
  • Anonym (Tredje)

Hur går det för alla? 

• Anonym (Tredje)
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-02-17 12:12:33 följande:

Är på ÄL+4, var oändligt trött igår.. samma idag. Mår illa också men vågar inte tro graviditet än, blir säkert magsjuk eller nåt 

hur går det för dig?

Äl+9 tyckte mig se ngt svagt på testet imorse men det är helt borta nu. Morgondagen får utvisa om det är ngt där eller inte ???? har dock inte för stora förhoppningar. 
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-02-17 12:54:15 följande:

Håller tummarna för att du ska få ett plus!!!

Själv började jag må illa imorse på bussen till jobbet, tänkte att det borde gått över nu men mår fortfarande lite illa, har ätit och inte haft problem att behålla något jag ätit.. 

Kan det vara så att jag redan nu i ÄL+4 kan känna av illamående från en ev graviditet? 

Man ska aldrig säga aldrig men äl+4 har inte ägget fastnat än så det är en liten chans att illamåendet beror på graviditet tyvärr. 
    🙂
  • Anonym (Tredje)

Anonym (S) skrev 2025-02-17 13:47:46 följande:

Jag har plussat, plussade på ÄL+7 men visste redan vid ÄL+5 att jag skulle plussa för hade brutalt illamående och mycket kramper! Har varit gravid 6 ggr och har alltid haft samma vid ÄL+5 och fick en skugga ÄL+6, nu hoppas vi bara att den lilla rackaren håller ❤️ ÄL+10 idag 🎉

Så roligt! Grattis! 

Kunde inte hålla mig så tog gravtest igen. Alltså jag ser skugga ser ni?
  • Anonym (Tredje)
    Jemmysdotter89 skrev 2025-02-20 22:21:18 följande:

Hur lång tid efter era MA och missfall tog det innan ÄL kom. Är på dag 14 imorgon,  men har fortfarande svagt positiva gravtester efter mitt MA. 

Haft två MA. Första gången fick jag mens ca en månad efter aborten. Fick aldrig äl känningar (körde inte äl test) tog ytterligare två månader innan jag blev gravid med den andra omgången MA. Den gången blödde jag aldrig så man fick skrapa några veckor efter aborten. Fick aldrig äl där heller men en super konstig mensblödning på typ en dag. Månaden efter verkar jag haft någon typ av äl men mensen kom några veckor efter. Nu gravid igen och hoppas denna bebis faktiskt blir en bebis.

Beklagar MA. Vilken vecka?
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-03 08:05:23 följande:

Hej allihop.. nu har jag överlevt första cykeln efter MF, 37(!!!!) dagar.. hoppas på plus denna cykel.. Provar med rosenrot och ser om det gör nån skillnad..

Hur går det för er andra?

Fick kemisk grav förra cykeln. Fick mens i onsdags och har blött jättemkt! 
    Nu är blödningen ä tligen slut. Inväntar äl och hoppas på denna cykel
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-03-03 12:14:41 följande:
    Fick kemisk grav förra cykeln. Fick mens i onsdags och har blött jättemkt! 
    Nu är blödningen ä tligen slut. Inväntar äl och hoppas på denna cykel

Detsamma! 

Vad ska rosenrot göra?

• Anonym (Tredje)
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-03 13:53:37 följande:
    Hoppas hoppas det tar sig för er denna månad!! Hjärta

Tyckte jag svarade dig men tydligen blev det mig själv haha! 😅

Detsamma till er! 

Vad ska rosenrot göra? 

Svar på tråden Någon som fått missfall och önskar bli gravid igen?