Erektil dysfunktion och planerar graviditet
Erektil dysfunktion & planerar graviditet
Hej.
Det är såhär att jag och min partner försöker få ett barn tillsammans. Till saken hör att han har Erektil dysfunktion. Vi har kämpat länge med det här problemet, och äntligen har han börjat med testosteron och vi kan äntligen ha ett något sådär fungerande sexliv tillsammans. Han slaknar fortfarande emellanåt och kan inte alltid fullborda samlaget.
Problemet här är att vi vill ha en bebis tillsammans. Jag har koll på min ägglossning, ser massa tecken på den och tar även ägglossningstest för att bekräfta. Men saken är den att han kanske kommer under våra samlag tre gånger per månad, och det är så otroligt frustrerande att det aldrig går runt ägglossning. Ett par gånger så har det gått ett par dagar innan, men har tyvärr inte blivit någon graviditet av det.
Det senaste tiden så berättar jag inte när jag har ägglossning för att inte sätta någon press, vi har sagt att sker det så sker det, för att släppa lite på pressen. Men det funkar inte ändå. Hur ska jag tänka här? Hur kan vi lyckas få till det?
Är det någon mer som varit med om samma och faktiskt lyckats få till en graviditet? Till saken hör att jag är över 35 så känner också en viss stress kring det och att man inte ska lyckas innan tiden rinner ut..
Någon som varit med om samma när det gäller Erektil dysfunktion. Förstår inte varför han kan komma så sällan, och några få gånger kommer han nästan direkt när vi har sex. Andra gånger så kämpar vi som galningar men han blir inte ens nära en utlösning. Vad kan det bero på?
Känner mig så less på det här och är rädd att vi aldrig kommer lyckas 😥💔