• Anonym (Saga)

Vill inte träffa min kompis

Jag har haft en bästa vän I 4 år nu. Jag gillar henne men det har börjat bli lite jobbigt att hon vill umgås. Saken är den att jag har många vänner. Alla vänner som jag känner, känner nu också min bästis.  Jag är social och har lätt att lära känna människor. Min bästis åker "snålskjuts" på detta. Ibland vill jag helt ärligt slippa min bästis. Jag vet att det är egoistiskt men ibland bjuder de andra vännerna in bara mig. Min bästis känner inte av utan klampar in i det. Hon ringer och frågar om hon kan hänga på. Nu sist var jag bjuden på middag ich då klampa min bästis bara in, "titta förbi och säga hej" som hon uttryckte det. Vet inte om mina vänner har nått emot detta men jag tycker att det är lite jobbigt helt ärligt. Sen är hon bara vän med mina vänner just kring fest. Uppstår något som kräver att man stöttar eller hjälper till så säger hon att hon inte orkar med andras problem. Hennes tid är för värdefull. Hon vill alltså bara åt själva fötterna från mina vänner. Inte lära känna dem.

Problemet just nu är att jag inte har planerat min nyår. Min bästa vän tjatar på mig att vi ska ses och göra massa saker. Hennes biljett att gå fest ligger hos mig.en jag vill inte mera. Jag känner att jag får ju vara hemma och låtsas vara sjuk för att ducka henne. Någon som har varit i samma sits? Eller har goda råd? Hon skulle bli ledsen om jag va hemma och sedan drog på frst utan att ta med henne men jag behöver va ifrån henne.

• Svar på tråden Vill inte träffa min kompis
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (rr)
    Anonym (,) skrev 2024-12-28 21:13:45 följande:

Hur gammal är du? Ifall du är vuxen, låter detta jättefterblivet. Du är efterbliven. 

Detta låter som mellanstadiedrama. 

Den enda som låter *utdaterat uttryck* är du som ständigt använder just det uttrycket. Mmmm så cool du är.
  • Teresse7
    Anonym (,) skrev 2024-12-28 21:13:45 följande:

Hur gammal är du? Ifall du är vuxen, låter detta jättefterblivet. Du är efterbliven. 

Detta låter som mellanstadiedrama. 

Skriver en fullt normal person i vuxen ålder 
  • Anonym (Saga)
    Anonym skrev 2024-12-28 21:01:28 följande:

Gör som du vill!

Jag vet och det har jag valt ibland. Får ju ljufa för annars kommer hon dit jag är. Jag mår dåligt av att ljuga och vara "mobbare". Det är inte snällt och jag mår väldigt dåligt av det även om jag vet att jag borde. 
  • Anonym
    Anonym (Saga) skrev 2024-12-28 21:38:08 följande:
    Jag vet och det har jag valt ibland. Får ju ljufa för annars kommer hon dit jag är. Jag mår dåligt av att ljuga och vara "mobbare". Det är inte snällt och jag mår väldigt dåligt av det även om jag vet att jag borde. 
    Man är inte en mobbare för att man inte umgås med alla jämt på fritiden
  • Plupp73

Kalla henne inte din bästa vän, eftersom ni inte längre är bästa vänner. Du vill ju inte längre vara med henne som din närmaste vän, och du behöver markera det. 
    Gör precis som du känner för på nyår.

• Anonym (F)

Hur gamla är ni? Är ni vuxna?

• Anonym (nyår)

Hur kan din kompis veta att du är på fest/middag hos dina vänner om hon inte är inbjuden? Har du pratat med dina andra vänner om hur de ser på henne?

Du behöver kanske dela upp dina vänner så att hon förstår att du inte vill dela hela din fritid med henne?

• Anonym (Saga)
    Anonym (nyår) skrev 2024-12-29 10:04:10 följande:

Hur kan din kompis veta att du är på fest/middag hos dina vänner om hon inte är inbjuden? Har du pratat med dina andra vänner om hur de ser på henne?

Du behöver kanske dela upp dina vänner så att hon förstår att du inte vill dela hela din fritid med henne?

Vi bor i en liten stad. Dessutom så pratar jag och hon ofta i telefon och ses. Jag blir tvungen att ljuga dåligt eller säga som det är i efterhand. Vilket känns så elakt. Jag förstår om det verkar som att vi är typ 12. Det är vi inte ä. Vi är vuxna. Men detta är faktiskt ett jobbigt problem. Jag vill inte sluta umgås med henne. Hon är en bra vän I övrigt. Är just detta efterhängsna som är jobbigt. Hon har vänner i andra städer som hon träffar ibland och jag har aldrig någonsin bjudit in mig själv. Aldrig ens könt att jag vill följa med. Hon har fått en stor bekantskapskrets här av mig. Jag har pratat lite med några av mina närmaste. Han tycker också hon beter sig underligt. 
Svar på tråden Vill inte träffa min kompis