• DiddeKK

Hur får man en tjej att få känslor för en?

Jag har sen några månader tillbaka dejtat en otroligt fin och söt tjej som jag fått otroligt starka känslor för. Vi har tillsammans hittat på en massa olika aktiviteter ihop med mycket skratt och roliga diskussioner. 
    Jag brukar vanligtvis ha svårt att få känslor, men med denna tjej kom dom fort. Senast jag va kär va ca 8 år sedan. Jag har alltid haft svårt att visa känslor och prata om dem. Nästan att jag känner att jag skäms över dem. Innerst inne är jag nog väldigt känslig och i grund o botten är jag rädd för att bli sårad.

För några veckor sedan tog jag upp diskussionen och frågade henne hur hon såg på vår relation, hur hon kände och om hon ville satsa på något seriöst. 
    Hon svarade att hon ville ta det lugnt och inte stressa in i något men att vi skulle fortsätta ses och att hon kunde tänka sig något seriöst i framtiden. Hon berättade även att hon också brukar ha svårt att få känslor och att hon är rädd för att bli sårad. Efter det samtalet så har det bara rullat på bra fram tills idag.

Idag ringde hon och sa att hon inte hade fått några känslor för mig. Hon berättade att det var jobbigt för henne att meddela detta pga att vi har haft så roligt ihop och att jag är en jättefin kille och att hon förstår att detta kommer som en chock. Men hon saknar det lilla extra. Jag blev ju såklart otroligt besviken och ledsen. Har inte känt den här tomheten på 8 år. 

Jag har aldrig öppnat upp mig så mycket för en person som jag gjorde för henne. Vi har haft väldigt roligt ihop och jag gav verkligen 100% för henne.

Vad är det som krävs hos en kille för att en tjej ska få känslor för en? Jag förstår att det inte är något man kan styra över, men just nu vet jag inte vad jag ska ta mig till:(

mvh

• Svar på tråden Hur får man en tjej att få känslor för en?
  • Anonym (X)
    Anonym (Igenkänning) skrev 2024-12-30 10:28:38 följande:
    Hej.
    Alltså du hade kunnat vara jag!
    Har haft en exakt likadan romans tidigare iår.
    Känner typ igen alla orden (förutom det där med lilla extra).

Vi hade det toppen (dock fanns lite utomstående störmoment) men allt var härligt. Messade hela tiden, skickade selfies. Dessutom sade hon så mycket fint till mig, att hon aldrig känt sig så trygg med en man tidigare etc etc.

Sen förändrades hon när det började likna ett förhållande, och efter några veckor så avslutade vi.

Jag kom henne väldigt nära och det kändes som hon även kom väldigt nära mig, så jag förstår än idag inte hur allt kunde ändras så fort.
    Eftersom hon inte utvecklade äkta känslor så bröt hon. Hon gillade dig, allt var bra på pappret så att säga. Men om de riktiga känslorna inte infinner sig, då går man vidare. 
  • DiddeKK
    Anonym (Japp japp) skrev 2024-12-29 23:43:21 följande:

Precis så här är mitt råd med! Precis så här är sättet som fungerat för mig och jag var tjejen som killen ville ha och fick efter att han haft is i magen. Jag blev så paff glad över hans erkännande av känslor men även typ äcklad och stressad. 
    Men så var han bara lugn och drog sig tillbaka ett och jag fick hinna känna andra känslor som växte fram. sen tog jag kontakt med honom.

Nu i efterhand så känner jag att jag kanske stressade lite i vårt dejtande. Jag ville för mycket på så kort tid. Vi träffades ändå 2-3 gånger i veckan i ca 8 veckor. Anledningen till att jag kände mig stressad var pga att hon ska flytta utomlands i 5 månader för plugg, och jag ville lära känna henne så bra som möjligt innan ån åkte.

När jag frågade henne om hon såg vårt dejtande som något långsiktigt eller kortsiktigt så sa hon att hon bara ville fortsätta som vanligt, men var öppen för något seriösare efter att hon kommit tillbaka till Sverige. Hon sa också att hon inte heller komma glömma bort mig när hon är iväg. Och detta sa hon bara 1,5 veckor innan hon meddelade att hon inte kände att hon hade tillräckligt med känslor för att fortsätta ses.

Jag har inga planer på att höra av mig till henne något mer framöver. Jag vill ge henne sitt space och låta henne fokusera på äventyret hon har framför sig.

Men hur tror du det skulle bli om man hörde av sig till henne senare under sommaren när hon är tillbaka till Sverige för att fråga om hon vill börja om på ruta 1 och lära känna varandra på nytt? 
  • Anonym (man)
    Anonym (PTn) skrev 2024-12-29 20:34:09 följande:
    Nej, nej allting där killen skall deklarera hur han känner och prata känslor, medför att tjejen drar. Det var ju när du (TS) gjorde det som tjejen drog sig ur. 

[Malin] är det du eller jag som raggar upp tjejer?
    Jag är också man och har dejtat många kvinnor, och jag håller inte alls med dig. Jag har inte alls erfarenheten att kvinnor backar ur när jag visar känslor, utan tvärtom har det utan undantag gått väldigt bra. Min erfarenhet är att kvinnor tycker om när man vågar visa sig sårbar som man och visa att de betyder någonting för en.
  • Anonym (?)
    DiddeKK skrev 2025-01-04 17:30:45 följande:
    Nu i efterhand så känner jag att jag kanske stressade lite i vårt dejtande. Jag ville för mycket på så kort tid. Vi träffades ändå 2-3 gånger i veckan i ca 8 veckor. Anledningen till att jag kände mig stressad var pga att hon ska flytta utomlands i 5 månader för plugg, och jag ville lära känna henne så bra som möjligt innan ån åkte.

När jag frågade henne om hon såg vårt dejtande som något långsiktigt eller kortsiktigt så sa hon att hon bara ville fortsätta som vanligt, men var öppen för något seriösare efter att hon kommit tillbaka till Sverige. Hon sa också att hon inte heller komma glömma bort mig när hon är iväg. Och detta sa hon bara 1,5 veckor innan hon meddelade att hon inte kände att hon hade tillräckligt med känslor för att fortsätta ses.

Jag har inga planer på att höra av mig till henne något mer framöver. Jag vill ge henne sitt space och låta henne fokusera på äventyret hon har framför sig.

Men hur tror du det skulle bli om man hörde av sig till henne senare under sommaren när hon är tillbaka till Sverige för att fråga om hon vill börja om på ruta 1 och lära känna varandra på nytt? 
    Hon har redan informerat dig om att hon inte har tillräckligt med känslor. Räcker inte det? Vad hon sa innan saknar betydelse.
  • Anonym (Linda)
    DiddeKK skrev 2025-01-04 17:30:45 följande:

Nja jag tror du ska låta det va. Har hon haft/ har känslor så kommer hon att höra av sig. Det tråkiga är att om du hör av dig så skjuter du nog bara bort henne ännu mer. Hon vet vad du känner antar jag?
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Linda) skrev 2025-01-04 20:18:11 följande:
    Nja jag tror du ska låta det va. Har hon haft/ har känslor så kommer hon att höra av sig. Det tråkiga är att om du hör av dig så skjuter du nog bara bort henne ännu mer. Hon vet vad du känner antar jag?
    Nja, inte säkert att hon hör av sig. Jag tycker att du ska vänta tills hon kommer tillbaka till Sverige, och efter en tid skriva ett brev till henne där du berättar om dina känslor för henne. Undvik att prata om henne, vad hon kan tänkas känna etc. Det enda du kan göra är att berätta om dig själv, sen ligger bollen hos henne.

Lyssna gärna på Thåströms "Fan, fan, fan". Och Peter Lundblads "Jag tänker på dem ibland".
  • Anonym (Dad)
    DiddeKK skrev 2024-12-29 17:44:07 följande:
    Hur får man en tjej att få känslor för en?

Jag har sen några månader tillbaka dejtat en otroligt fin och söt tjej som jag fått otroligt starka känslor för. Vi har tillsammans hittat på en massa olika aktiviteter ihop med mycket skratt och roliga diskussioner. 
    Jag brukar vanligtvis ha svårt att få känslor, men med denna tjej kom dom fort. Senast jag va kär va ca 8 år sedan. Jag har alltid haft svårt att visa känslor och prata om dem. Nästan att jag känner att jag skäms över dem. Innerst inne är jag nog väldigt känslig och i grund o botten är jag rädd för att bli sårad.

För några veckor sedan tog jag upp diskussionen och frågade henne hur hon såg på vår relation, hur hon kände och om hon ville satsa på något seriöst. 
    Hon svarade att hon ville ta det lugnt och inte stressa in i något men att vi skulle fortsätta ses och att hon kunde tänka sig något seriöst i framtiden. Hon berättade även att hon också brukar ha svårt att få känslor och att hon är rädd för att bli sårad. Efter det samtalet så har det bara rullat på bra fram tills idag.

Idag ringde hon och sa att hon inte hade fått några känslor för mig. Hon berättade att det var jobbigt för henne att meddela detta pga att vi har haft så roligt ihop och att jag är en jättefin kille och att hon förstår att detta kommer som en chock. Men hon saknar det lilla extra. Jag blev ju såklart otroligt besviken och ledsen. Har inte känt den här tomheten på 8 år. 

Jag har aldrig öppnat upp mig så mycket för en person som jag gjorde för henne. Vi har haft väldigt roligt ihop och jag gav verkligen 100% för henne.

Vad är det som krävs hos en kille för att en tjej ska få känslor för en? Jag förstår att det inte är något man kan styra över, men just nu vet jag inte vad jag ska ta mig till:(

mvh

Det krävs oftast att du är drivande. Att du visar att du är orädd och kommer hem med pengarna vad som än händer. Kvinnor behöver stabilitet och trygghet. Visa att du kan ge dem det och du kommer att bli attraktivt.

Skapar attraktion
    - Bra ekonomi och generositet
    - Ambitioner i karriären och i livet i allmänhet 
    - Aktivitet, motionerar, tränar 
    - Social kompetens och ledaregenskaper 
    - Orädd och står för vad du tycker och tänker. Integritet.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Dad) skrev 2025-01-05 07:55:23 följande:
    Det krävs oftast att du är drivande. Att du visar att du är orädd och kommer hem med pengarna vad som än händer. Kvinnor behöver stabilitet och trygghet. Visa att du kan ge dem det och du kommer att bli attraktivt.

Skapar attraktion
    - Bra ekonomi och generositet
    - Ambitioner i karriären och i livet i allmänhet 
    - Aktivitet, motionerar, tränar 
    - Social kompetens och ledaregenskaper 
    - Orädd och står för vad du tycker och tänker. Integritet.
    Ännu viktigare: Att du visar intresse för henne, lyssnar, ställer följdfrågor, kommer ihåg vad hon berättade senast, vet när hon fyller år, vilken mat hon gillar etc.
  • Anonym (Dad)
    KimLinnefeldt skrev 2025-01-05 08:04:14 följande:
    Ännu viktigare: Att du visar intresse för henne, lyssnar, ställer följdfrågor, kommer ihåg vad hon berättade senast, vet när hon fyller år, vilken mat hon gillar etc.
    Sant. Kvinnor har ett stort bekräftelsebehov. Det gäller dock att sträva mot att vara genuin i sitt intresse. Intalar man sig att man vill lära känna någon så vill hjärna  tillslut det. Även om den bara brydde sig om utsidan från början.
  • KimLinnefeldt
    KimLinnefeldt skrev 2025-01-05 08:04:14 följande:
    Anonym (Dad) skrev 2025-01-06 17:41:39 följande:
    Sant. Kvinnor har ett stort bekräftelsebehov. Det gäller dock att sträva mot att vara genuin i sitt intresse. Intalar man sig att man vill lära känna någon så vill hjärna  tillslut det. Även om den bara brydde sig om utsidan från början.
    Gäller även män 
  • Anders1970
    DiddeKK skrev 2024-12-29 17:44:07 följande:

Hon svarade att hon ville ta det lugnt och inte stressa in i något men att vi skulle fortsätta ses och att hon kunde tänka sig något seriöst i framtiden.

Idag ringde hon och sa att hon inte hade fått några känslor för mig. Hon berättade att det var jobbigt för henne att meddela detta pga att vi har haft så roligt ihop och att jag är en jättefin kille. 

Vad är det som krävs hos en kille för att en tjej ska få känslor för en? Jag förstår att det inte är något man kan styra över, men just nu vet jag inte vad jag ska ta mig till :(

Vad jag kan läsa mig till så har du inte gjort något "fel"

Träffats i några månader och så stämde du mjukt av, inga fel alls.

Många killar som svarar i träden har ju bevisligen ingen relation eller har trasig bild av tjejer/kvinnor.

Det jag kan sakna är att du inte skriver att ni hade sex. Normalt har man ju det i en förälskningsfas.

Om ni inte hade det så vart du från början i friendzone, och tog er aldrig ut där ifrån.
  • DiddeKK
    Anders1970 skrev 2025-01-07 08:57:07 följande:
    Vad jag kan läsa mig till så har du inte gjort något "fel"

Träffats i några månader och så stämde du mjukt av, inga fel alls.

Många killar som svarar i träden har ju bevisligen ingen relation eller har trasig bild av tjejer/kvinnor.

Det jag kan sakna är att du inte skriver att ni hade sex. Normalt har man ju det i en förälskningsfas.

Om ni inte hade det så vart du från början i friendzone, och tog er aldrig ut där ifrån.
    Hon var väldigt tydlig med att jag inte hade gjort något fel, eller att det var mig det var fel på. Hon har själv sagt tidigare att det tar väldigt lång tid för henne att få känslor och jag tror att hon gav upp för tidigt. Misstänker att hon var rädd för att få känslor för mig innan hon ska iväg på sitt äventyr.

Vi har haft otroligt mycket sex. Varje gång vi har spenderat en kväll/ natt med en säng i närheten så har det gått hett till. 
  • Anonym (?)
    DiddeKK skrev 2025-01-08 08:23:56 följande:
    . Hon har själv sagt tidigare att det tar väldigt lång tid för henne att få känslor och jag tror att hon gav upp för tidigt.
    Tror att man ska akta sig för att tro sig veta bättre om hur personen borde ha handlat. För dig så gav hon upp för tidigt. För henne var det precis rätt, eftersom hon kände så.
  • Anders1970
    DiddeKK skrev 2025-01-08 08:23:56 följande:
    Hon var väldigt tydlig med att jag inte hade gjort något fel, eller att det var mig det var fel på. Hon har själv sagt tidigare att det tar väldigt lång tid för henne att få känslor och jag tror att hon gav upp för tidigt. Misstänker att hon var rädd för att få känslor för mig innan hon ska iväg på sitt äventyr.

Vi har haft otroligt mycket sex. Varje gång vi har spenderat en kväll/ natt med en säng i närheten så har det gått hett till. 
    Okej, ja sherlock, då får vi se fallet som löst. Dock inte med önskat utfall.

J a g lever efter att allt har en mening, så återstår o se vart resan nu bär. Tack för god o klok dialog.
  • Anonym (A)

Respektera hennes känslor och att det är så här.

Svar på tråden Hur får man en tjej att få känslor för en?