Hur får man en tjej att få känslor för en?
Jag har sen några månader tillbaka dejtat en otroligt fin och söt tjej som jag fått otroligt starka känslor för. Vi har tillsammans hittat på en massa olika aktiviteter ihop med mycket skratt och roliga diskussioner.
Jag brukar vanligtvis ha svårt att få känslor, men med denna tjej kom dom fort. Senast jag va kär va ca 8 år sedan. Jag har alltid haft svårt att visa känslor och prata om dem. Nästan att jag känner att jag skäms över dem. Innerst inne är jag nog väldigt känslig och i grund o botten är jag rädd för att bli sårad.
För några veckor sedan tog jag upp diskussionen och frågade henne hur hon såg på vår relation, hur hon kände och om hon ville satsa på något seriöst.
Hon svarade att hon ville ta det lugnt och inte stressa in i något men att vi skulle fortsätta ses och att hon kunde tänka sig något seriöst i framtiden. Hon berättade även att hon också brukar ha svårt att få känslor och att hon är rädd för att bli sårad. Efter det samtalet så har det bara rullat på bra fram tills idag.
Idag ringde hon och sa att hon inte hade fått några känslor för mig. Hon berättade att det var jobbigt för henne att meddela detta pga att vi har haft så roligt ihop och att jag är en jättefin kille och att hon förstår att detta kommer som en chock. Men hon saknar det lilla extra. Jag blev ju såklart otroligt besviken och ledsen. Har inte känt den här tomheten på 8 år.
Jag har aldrig öppnat upp mig så mycket för en person som jag gjorde för henne. Vi har haft väldigt roligt ihop och jag gav verkligen 100% för henne.
Vad är det som krävs hos en kille för att en tjej ska få känslor för en? Jag förstår att det inte är något man kan styra över, men just nu vet jag inte vad jag ska ta mig till:(
mvh