• Tyra myra

Är det OK att mobba varandra här på FL?

Det finns många exempel på hur användare här upplever sig bli mobbade. Tycker ni att detta är OK?

Och i så fall varför skulle ord här på FL göra mindre ont än i verkliga livet.

Om ni som jag tycker att det inte är OK, Vad kan man göra åt det?

• Svar på tråden Är det OK att mobba varandra här på FL?
  • Tyra myra
    Anonym (f) skrev 2024-12-31 16:14:40 följande:

Nej, det är inget så enkelt. En snabb koll och mycket där är inte aktuellt eller stämmer överens med tidigare regelsida. Varför tror du att FL tog ner sin sida med regler egentligen? Varför de tog bort supporten? Eller varför lät de supporten vara obemannad väldigt länge så det inte fanns något som helst kontaktväg? Varför kan inte moderatorer säga på ett korrekt sätt hur och vem man ska kontakta?

Sa jag det? Du fortsatte dock länge utan att ens reflektera över vad du svarade på.

Nej en betald moderator/diverse botar har inte speciellt mycket ansvar. Folk blir ständigt arga när trådar stängs ner för att ingen moderator kan sitta 24/7 med deras tramstrådar. FL drivs av ett företag. Företag som får bra reklamintäkter av alla trolltrådar.

En stilla undran, Vad är det för fel på forumreglerna du säger inte längre gäller?
    Varför skulle man inte kunna följa dem?  Skulle det inte bli bättre för alla? eller?

Du påstår att moderatorerna inte har ansvar, det har de självklart annars skulle de inte finnas. Att alla moderatorer inte tar sitt ansvar är en annan fråga och inget jag kan gör något åt.

Hur sajten drivs är upp till ägarna. Självklart är det ett företag, ingen tror väl att det är ideell verksamhet som bedrivs här.  Men de allra flesta företag vill att deras tjänster och produkter ska hålla god kvalité.  Moderatorernas lön har knappast något med hur vi här i tråden behandlar varandra.
  • Tyra myra
    Anonym (f) skrev 2024-12-31 16:33:18 följande:

Tja, jag försökte diskutera men det verkar inte bli några svar på dessa frågor så  vad förväntar du dig? Du vänder på precis allt, så tråkigt när du struntar i riktiga ärliga funderingar eller till slut motvilligt säger att du inte läste vad du skrev svar på men att påpeka det tydligen är mobbning. Suck.

" Så man ska inte ta något seriöst här egentligen." = Här på FL. Vilket inte är ett konstigt råd

Vad är det du försöker att diskutera? Hoppas du ursäktar men jag förstår inte riktigt.  Trodde att det var vad som får trådar att vändas. Vad tror du? Jag tror att det görs medvetet av någon med ett syfte, Vad detta syfte är kan jag inte uttala mig om det vet bara de.
  • ClumsySmurf
    Postman skrev 2024-12-31 11:58:27 följande:
    Precis så känner jag med i många diskussioner. Det pajar diskussionen fullständigt. Speciellt när ämnet är kvinnligt/manligt. Vad är det för något som ligger bakom detta skulle vara intressant att få reda på. 
    Tycker någon att ämnet är intressant skriver h*n ofta i fler trådar inom samma ämne så det är ofta samma personer som pajar diskussionen i trådarna.

• Anonym (trött)
    Tyra myra skrev 2024-12-31 16:26:50 följande:
    Nu är det ju jag som är TS och som så många andra trådar smyger det sig in ansatser till att vända tråden mot TS. 

Vad detta beror på kan man ju diskutera. Visst finns det personer på FL som verkar ha som sin livsuppgift att kritisera allt och alla och det måste de väl få göra. Andra tycks få ut någonting genom att vända tråden mot TS. Det är lite mera problematiskt eftersom syftet med tråden riskerar att gå förlorat. 

Nu påstår jag på intet sätt att min tråd skulle vara speciellt värdefull men det är ett hån mot dem som seriöst bidragit i tråden,

Som så mycket annat så står det alla fritt att bidra till en diskussion positivt eller negativt
    Även om det ibland stämmer att de som klagar på mobbning på FL själva är mobbare är det tydligt att det inte är så i det här fallet. Jag har sett i de trådar vi båda deltagit i att du är en av dem som faktiskt klarar av att bemöta dem som inte håller med dig med respekt.
  • Tyra myra

Gott Nytt År 

Hoppas ni ska få ett bra 2025
    Nu ska jag fira in det nya och städa ut det gamla året

• Anonym (Mx)
    Tyra myra skrev 2024-12-31 18:30:39 följande:

Gott Nytt År 

Detsamma! Gott Nytt År!
  • Anonym (Benign)
    ClumsySmurf skrev 2024-12-31 00:01:29 följande:
    lika lätt innan diskussionen börjat gå snett?

Vilket syfte finns att ignorera då? Det är väl på grund av diskussionen i så fall man väljer att ignorera någon. Visst, vissa vet man ju kör enbart med härskartekniker, jobbiga att scrolla förbi och är värda att ignorera från start. Skulle föredra att sådana hade ett anonymt  nick och faktiskt ansträngde sig för att bidra till ett bättre diskussionsklimat.

• Anonym (X)
    Limajo skrev 2024-12-31 15:13:59 följande:

Så meta att folk blir otrevliga mot varandra i en tråd som handlar om hur folk ska vara mindre otrevliga. Ni förstår väl att det är lönlöst att bry sig?

Ja, många av dom som inte kan bete sig befinner sig i denna tråd. Det blir tjafsigt direkt.
  • Anonym (Jo)
    Tyra myra skrev 2024-12-31 18:30:39 följande:

Gott Nytt År 

Detsamma

Gott nytt år
  • Anonym (Borderlina)

Jag upplever inte att jag är direkt mobbad, men jag känner precis som i verkliga livet här att jag hamnar i konflikt och blir ogillad av personer trots att jag inte söker konflikt. 

Jag förstår det i "Jag vill se min fru med andra- trådar" där jag är negativ och konfrontativ, men jag kan inte skriva under det här nicket utan att få minus nästan oavsett ämne och känner som att folk ser att det är jag på nåt sätt och minusar även om jag skriver under annat anonymt nick :/ 

• Anonym (Gott nytt år)

Nä?Det är inte ok. Jag anmäler inlägg, men tyvärr verkar admin acceptera vilken sit som helst från vissa av medlemmarna på sidan. Jag an anmäla två likvärdig inlägg, men bara ett tas bort. Det kan också bero på att admin kanske inte har klara riktlinjer? Var admin gör kanske egna bedömningar. Vi har haft många nedsättande trådar om kvinnor, dessa verkar i flesta fall ha varit ok för admin. Själv orkade jag inte komma in här på sidan och se alla trådar om hur  dåliga kvinnor var och hur man skulle göra livet sämre för kvinnor. Jag ansåg att denna mannen gjorde sig skyldig till mobbning, då han startade minst 7 trådar, på två dygn, om kvinnors brister. Admin tyckte att det var ok att denna mannen gick tillbaka 50-100 år i sina värderingar. 

Svar på tråden Är det OK att mobba varandra här på FL?