• Sara K

Ska storkbett i pannan försvinna första året? Min dotters har INTE gjort det!

Har läst på flera ställen att storkbett i pannan försvinner under första året och i nacken under första åren eller inte alls.

Stella har ett i pannan och ett i nacken. Det i pannan är inte lika framträdande som det i nacken, och kanske har det bleknat lite under första året (hon är nu 14 mån drygt)? Eller så är det bara att jag är så van att se det att jag inte tänker på det...

När hon är arg, ledsen eller varm så syns det ännu tydligare.

När försvann era barns storkbett i pannan?? I nacken räknar jag med att hon får ha kvar, för det har hennes pappa och hennes morfar fortfarande.

Jag tycker det är gulligt, och lixom "hon", men hennes pappa påpekade att det kanske inte hon kommer tycka!Flört 

Sara, stolt mamma t. Stella (o lillen i magen)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-30 13:02:48:
    I mitt galleri går det att se på vissa bilder... Inte lika tydligt som i verkligheten kanske..
  • Svar på tråden Ska storkbett i pannan försvinna första året? Min dotters har INTE gjort det!
  • Johanna S

jag är 22 och har fortfarande kvar mitt storkbett :) Det syns bara ibland, när jag är arg eller anstränger mig. Så det behöver inte försvinna helt som alla säger, men det kanske är det vanligaste.

• Elli

jag är 23 och har oxå kvar mitt om man kan säga så,,då jag blir arg, ledsen och gråter så syns den tydligt, annars inte!

• gnagaren

Rasmus har mellan ögonen och i pannan.

Han är 4½ och det har INTE försvunnit. Bara bleknat lite.

• gnagaren

Mellan ögonen och i nacken ska det vara!!!

• Mamma1981

Jag har ett storkbett i nacken är nu 25 år. Båda mina söner har det också och kommer säkert att ha det hela livet.

• Maggizz

Vissa storkbett försvinner inte alls. En kompis till mig har kvar sitt i nacken fast han är 26.
    Min svägerskas försvann inte helt förrän i 10-årsåldern.

• Ingurd

Jag är 30 och mitt storkbett syns om jag är arg,ledsen osv, min ena son är 3 och hans syns fortfarande litegrann ,men förstärks om han blir upprörd. Apropå storkbett i nacken så är min mormor 80 år och har fortfarade kvar sitt.

• Ingurd

Jag är 30 och mitt storkbett syns om jag är arg,ledsen osv, min ena son är 3 och hans syns fortfarande litegrann ,men förstärks om han blir upprörd. Apropå storkbett i nacken så är min mormor 80 år och har fortfarade kvar sitt.

• Therecia

min dotter är nu 1år å två veckor och hon har kvar sitt storkbett... på Näs tippen! å när hon blir arg så syns det ännu mer!

• AW76

Min son har storkbett i pannan och i nacken. De i nacken är fortfarande lika röda, men jag tycker nog att det i pannan har bleknat liite. (han är 7 månader)

Lustigt nog så kommenterar folk i min omgivning NU att han har ett märke i pannan och undrar vad det är. När han var nyfödd var det nästan ingen som sa nåt. De kanske inte vågade

• zenia

hej här kommer en hälsning från storkbettsfamiljen!! både jag , min son och min dotter har alla storkbett i pannan och lite under näsan, ja oss har det inte försvunnit på , men det bleknas med åren , tycker inte att det syns så mycket på min son längre heller , mest när han blir varm. jag tycker inte att det e så farligt har aldrig lidit av det! det är väl lite av ett släktdrag helt enkelt!! ha det gott , supersöt liten tjej du har!!

• Beckah82
    Min son fyller 8 år i år och har kvar sitt storkbett både i nacken och i pannan =) speciellt då om han är varm, arg, anstränger sig osv
  • Rund

Det måste verkligen gå i arv. Både min man och jag har storkbett men syns knappt nu, men dock i nacken om man jämför med pannan.
    Båda våra barn har i pannan o nacken. Min son som är 3,5 syns fortfarande på och min lilla tjej hade så extremt mycket över panna näsa öga kind att hon fått en laserbehandling så nu ser man bara lite. Bleknar med åren men går nog aldrig riktigt bort.

• Sweet rock N roll

Tittade på bilderna och storkbettet syns knappt, tror inte att hon kommer att ha några problem med det i framtiden, som du sa det är en del av henne

• Emeliek31

Jag är 37 och mitt är kvar. Precis som ni andra skriver syns det extra mycket när jag är varm eller arg 😅
    Men som du ser på bilden är det ändå väldigt tydligt även annars.
    Jag har varit osäker på min kropp på många sätt genom åren, men storkbettet har faktiskt aldrig varit något jag stört mig på eller blivit retad för. Så tror inte ni behöver oroa er för det. Bara onödigt att göra en grej av det om hon inte själv skulle tycka det när hon blir större.
    Och skulle hon ändå göra det,

så sminkas det lätt över med en foundation när hon blivit tillräckligt gammal för det☺️

Svar på tråden Ska storkbett i pannan försvinna första året? Min dotters har INTE gjort det!