• Anonym (Väntar)

Dålig stil eller jag som förväntar mig to much?

Jag och en man har dejtat ett bra tag nu och idag är det 2,5 vecka sen vi sågs pga praktiska skäl.
    På nyårsafton ringde han och önskade gott nytt år och vi bestämde att ses idag som fredag. Vi planerade då att åka till hans landställe 1-2 nätter och bara ha kvalitetstid. Men igår när jag jag skulle checka av vilken tid vi skulle åka så sa han att det troligtvis ska bli sämre väglag ut dit och att det även kommer vara ruskigt kallt i huset som han inte förens då tänkte på. 

Men han var snabb med att skriva att vi hittar på något annat istället, fredag då också antar jag med tanke på att det var fredag vi hade bestämt att åka från första början. 
    Han skrev i samband med det att han skulle höra av sig efter lunch på fredag men nu såhär runt 15 tiden har jag inte hört ett ljud? 

Jag skrev för en timma sen och försökte förekomma om att bestämma tid och plats för tyckte att det hade passerat lunchtid då men fortfarande inget svar.
    Är det dålig stil av honom
    eller jag som övertänker och är så rädd för att han ska ställa in?
    Det är liksom fredag, vi har inte setts på veckor och han kom med förslaget att hitta på något annat nu när inte landstället blev av. Tycker det är dåligt om han nu såhär sent inpå eftermiddagen skriver att det ej blir något Pga något. Då blir jag less.
    Hur hade ni tolkat det?

• Svar på tråden Dålig stil eller jag som förväntar mig to much?
  • Anonym (M)

Han är nog inte så intresserad. Tyvärr. Gör egna planer. 

• Anonym (Mhm)

Om han har sagt att han skulle höra av sig efter lunch så ska du INTE skicka meddelanden och ligga på!! Och anta inte att han menar fredag, kan lika gärna vara imogon. Om jag vore du så skulle jag börja fila på egna planer inför ikväll och om han inte hinner höra av sig i tid, hans förlust!

Han kan mycket väl bara vara upptagen på jobbet. Lite väl tidigt att kalla det dålig stil...

• Anonym (Lisa)

Jag tycker det var lite dålig stil. Visst det med stugan sket sig men om.han sa ni skulle hitta på något annat tolkar man jundet som fredag det med. Alltså ersätta den första planen. Det är en sak. Att han sedan inte hör av sig som var sagt tycker jag också är konstigt. Om jag var du hade jag nu gjort egna planer, svara honom när det passar. Då kan du bara säga att du trodde ni skulle hitta på något, eller var det något du missade? Att du väntade hans samtal. Eller missförstod du allting kan du fråga. Du behöver inte uttrycka dig surt men föra fram det, absolut. Tycker inte du behöver rata honom men han borde nog förklara sig lite.. tycker jag. Menade han inte ersätta första planen så får han ju vara tydlig med det. Jag har personligen svårt för människor som ändrar planer, säger de ska höra av sig osv och sedan försvinner. Ibland hör de av sig mycket senare och man bara vah? Nej nu kan inte jag mer. Tror de att man ska sitta och vänta då? Kanske inte, för vi är olika såklart men säger sällan till någon vi ses då och då jag ringer den tiden och sedan struntar i att höra av mig. Du får prata med honom.

• Anonym
    Det är en dejt inte en partner, för det första.

För det andra så skulle jag inte ta det för givet att "något annat" per automatik beyder samma tillfälle.

För det tredje är det efter lunch nu, vi lunchade kl 14 på jobbet idag t ex.

Att redan skriva och härja var dumt. Hade jag varit han så hade jag börjat undra vad du höll på med faktiskt.

Att gnälla över att du inte får åka i ishalka till ett kallt hus är bara... barnsligt. Vill du ha kvar den dejten så får du nog skärpa dig rejält.
  • Tecum

Han skrev att han skulle höra av sig efter lunch på fredag men gjorde inte det. Ja det är jävligt dålig stil och jag blir förbannad på såna människor. Tyvärr är han den typ som lovar saker men "glömmer" eller "menade inte så". Även om han blivit upptagen, hur lång tid tar det att skicka att SMS med "upptagen, återkommer"?

Du gör som du vill ,men fortsätter du med honom kommer du upptäcka att det är ett mönster som kanske blir bättre tillfälligt när du säger till, men är snart tillbaka i samma banor.

• Anonym (Lisa)
    Tecum skrev 2025-01-03 17:13:41 följande:

Han skrev att han skulle höra av sig efter lunch på fredag men gjorde inte det. Ja det är jävligt dålig stil och jag blir förbannad på såna människor. Tyvärr är han den typ som lovar saker men "glömmer" eller "menade inte så". Även om han blivit upptagen, hur lång tid tar det att skicka att SMS med "upptagen, återkommer"?

Du gör som du vill ,men fortsätter du med honom kommer du upptäcka att det är ett mönster som kanske blir bättre tillfälligt när du säger till, men är snart tillbaka i samma banor.

Håller med dig. Tycker inte det spelar någon roll om de bara är en dejt. De har ändå träffats ett bra tag. Att stugan inte blev av är helt ok. Men säger man vi gör något annat så tänker man ju "istället för". Hade vart skillnad ifall han sa "vi hittar på något en annan dag snart". Tycker inte heller efter lunch är efter kl 15. Man säger inte jag ringer o sen inte gör det.
  • Anonym (C)

Jahapp! Nu har vi passerat lunch, middag och kvällsfika. Har du kommit iväg? Om inte så har han något annat trevlig för sig. Lät som en nödlösning med lantstället att komma på att det är kallt. Västsverige osv har taskigt väder nu. Du gick igång lite väl snabbt med din trådstart. Är du för på? Lite dåligt att inte höra av sig om inte annat för att ställa in dejten. 

• Anonym (Väntar)

Hej och ursäkta för sen återkoppling?.
    Han hörde av sig precis efter att jag hann starta tråden och skrev att han bokat svit och middag på ett spa.
    Vi kom iväg runt 17 tiden i fredags och jag älskar sådana här överraskningar när mannen tar för sig och styr upp. 
    Så det blev faktiskt bättre än stugan och kvällen var nog uppriktigt sagt den finaste och trevligast som han och jag har upplevt ihop. Han var väldigt fysisk, mer än vanligt oh ja allt var bara ljuvligt mellan oss. Jag kände mig otroligt uppvaktad och njöt som bara den. 

Men så fort vi skiljdes åt igår eftermiddag så kom seperationsångesten & saknaden som ett brev på posten och jag vill bara göra om det dygnet igen och igen. Kanske att vi ska ses imorgon men inget spikat men suktar som bara den efter honom och vill verkligen inte vara för på efter detta - precis som att jag inte nöjer mig. Ses vi inte imorgon så går det ytterligare ca en vecka tills nästa gång då jag reser iväg på konferens. 

• Anonym (Mhm)

Ja, du vet ju vad du har att jobba med inom dig själv då.

• Anonym (Väntar)

Jag vet, vet bara inte hur jag ska tänka för att bli mer chill och nöjd istället för att känna behovet av att hela tiden sukta efter mer & mer. 

Vill kunna luta mig tillbaka och känna mig nöjd och tillfreds efter det man fått och över det som var istället för att gå all in och tänka på när, var och hur vi ses snart igen och bli besatt i känslan för att den var så fin.

• Anonym (Mhm)
    Anonym (Väntar) skrev 2025-01-05 15:36:32 följande:

Jag vet, vet bara inte hur jag ska tänka för att bli mer chill och nöjd istället för att känna behovet av att hela tiden sukta efter mer & mer. 

Vill kunna luta mig tillbaka och känna mig nöjd och tillfreds efter det man fått och över det som var istället för att gå all in och tänka på när, var och hur vi ses snart igen och bli besatt i känslan för att den var så fin.

En del av det är att inte ge efter för ångesten som blir. Att låta bli att skicka meddelanden, sysselsätta sig med annat istället för att älta i tankarna. Sånt.
  • Anonym (Lisa)

Försök ta det lugnt. Jobba på det. Acceptera dock inte vad som helst. Vad roligt att ni hade så trevligt. Du verkar ganska kär.

• Anonym (Väntar)

Ja helt rätt ord - det är en smygande diffus ångest som blir vid seperationen när man säger hejdå och timmarna där efter följs av en tomhet/saknad efter meeeer. 
    Det kändes lite lättare sen igårkväll när jag fick besök av en tjejkompis som typ aldrig ville gå hem fast klockan blev allt för sent haha. Det skingrade tankarna lite och jag fick lite perspektiv på att han inte är den absolut enda betydelsefulla människan i mitt liv för jag har även andra omkring som
    fyller på energi och glädje. Men sålänge jag vet om att vi ses inom en kort tid så går det an, även om jag längtar mycket och går in i mina känslor, får upp bilder i huvudet som en film på det bra som var under den härliga träffen sist. 
    Jag hoppas verkligen vi ses imorgon och att jag får ge han fler kyssar innan jag åker bort en vecka. Ja jag är förälskad. 

Det lär väl bli tufft under veckans gång oavsett dock för hela min kropp och själ skriker efter honom. 

Nej nu har jag nog legat i soffan under eftermiddagen lite föööör länge för nu börjar jag övertänka. 

Svar på tråden Dålig stil eller jag som förväntar mig to much?