-
Jag träffade under förra året en man med två små barn, mina är lite större. Det fungerade bra men han ville träffas mer än jag ville. Jag tyckte att vi kunde ta det lugnt med att umgås tillsammans med barnen, för mig räckte det att umgås när vi var barnfri. Detta hade vi mycket diskussioner om, han var också väldigt svartsjuk. Han kunde säga riktigt elaka saker när han blev arg och det var ingen miljö jag tycker att varken hans eller mina barn ska behöva vara i.Jag gjorde slut och var nöjd med det. Han träffade en ny, troligen bara dagar efter vi hade gjort slut. Jag känner mig förvånansvärt knäckt över detta. Lyckades han träffa den rätta så snabbt? Tänker hela tiden på vad det gör och får påminna mig om hur dåligt vi hade det för helt plötsligt minns jag bara det bra. Är det någon som känner igen sig? Hur ska jag tänka?
-
Svar på tråden Ex som går vidare fort
-
Tack, jag ska försöka tänka såHjelm skrev 2025-01-04 12:24:58 följande:
Du ska inte vara ledsen över detta - tvärtom bara glad att du tagit dig ur detta kassa förhållande! Han låter ju inte som något kap direkt.
Att han direkt blivit ihop med någon ny säger bara något om honom, inte dig.
-
Svartsjuka är en stor röd flagga och att byta partners som en annan byter kalsongernathalie78 skrev 2025-01-04 12:35:03 följande:Vilka röda flaggor tänker du på?
-
Ja absolut. Men de såg jag hela tiden så jag känner mig inte lurad. Mitt sätt att hantera det var att sakta ner ännu mer och fortsätta göra saker trots att han (hans svartsjuka) inte ville det. Det ledde ju till ännu mer konflikter men jag är för gammal för att lägga mig platt och till slut tröttnade jag. Jag borde dansa på bordet men det gör jag inteFjäril kär skrev 2025-01-04 12:42:33 följande:Framförallt hans svartsjuka och att han hade så bråttom med allt . Stora röda flaggor i min bok.
-
Mina kompisar kallar honom Mr Red FlagAnonym (ramen) skrev 2025-01-04 12:50:46 följande:Svartsjuka är en stor röd flagga och att byta partners som en annan byter kalsonger
-
Tycker det låter som att han ville ha "nån", dig eller någon annan villig spelar mindre roll.
-
Tack för peppen. Verkligen vad jag behövde höra när jag redan är deppig.Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-01-04 13:09:37 följande:
Tycker det låter som att han ville ha "nån", dig eller någon annan villig spelar mindre roll.
-
Anonym (Laura) skrev 2025-01-04 12:19:26 följande:
Äkta känslor tar inte slut bara för att man inte introducerar barn snabbt eller för att man inte flyttar ihop tidigt.
Att gå från en relation till en annan snabbt visar att man har svårt att binda sig, man vill ha ett förhållande, men det spelar inte så stor med vem.
Vi kommer tycka olika men vad betyder snabbt? Eller att flytta ihop tidigt. Skulle också vilja säga även om man inte gör det snabbt så är det kul med en tanke och plan på det. Inte att ta det lugnt och se vad som händer.
Du vet inte varför andra går mellan relationer men det är definitivt inte för att man har svårt att binda sig. I mitt fall så har det aldrig handlat om det från någons sida och känns mer som svepskäl för att man(det andra) ska må bättre. -
Såg du själv inga röda flaggor med tanke på hans svartsjuka?nathalie78 skrev 2025-01-04 13:03:34 följande:Mina kompisar kallar honom Mr Red Flag
-
Hur många seriösa relationer har du haft?Anonym (Man) skrev 2025-01-04 13:34:16 följande:
Vi kommer tycka olika men vad betyder snabbt? Eller att flytta ihop tidigt. Skulle också vilja säga även om man inte gör det snabbt så är det kul med en tanke och plan på det. Inte att ta det lugnt och se vad som händer.
Du vet inte varför andra går mellan relationer men det är definitivt inte för att man har svårt att binda sig. I mitt fall så har det aldrig handlat om det från någons sida och känns mer som svepskäl för att man(det andra) ska må bättre.
-
Jag tänker inte heller att det tyder på att man har svårt att binda sig, snarare svårt för att vara ensam.Anonym (Man) skrev 2025-01-04 13:34:16 följande:
Du vet inte varför andra går mellan relationer men det är definitivt inte för att man har svårt att binda sig. I mitt fall så har det aldrig handlat om det från någons sida och känns mer som svepskäl för att man(det andra) ska må bättre.
-
Jo massor. Det var också därför jag gjorde slut.Anonym (ramen) skrev 2025-01-04 13:42:26 följande:Såg du själv inga röda flaggor med tanke på hans svartsjuka?
-
Att han har problem. Inget att bry dig om, han fortsätter likadant med de nya med
-
Men du har svårt att glömma honom? Försök hitta någon utan barn för många singelpappor som kommit ur ett långt förhållande vill inte inleda något seriöst eller letar en ny mamma som kan ta hand om hans barn så han kan hålla på med sina intressen.nathalie78 skrev 2025-01-04 15:03:29 följande:Jo massor. Det var också därför jag gjorde slut.
-
Ja men det har också bara gått några veckor. Jag borde nog tänka på det nästa gång men vill försöka vara själv ett tag först.Anonym (ramen) skrev 2025-01-04 15:11:58 följande:Men du har svårt att glömma honom? Försök hitta någon utan barn för många singelpappor som kommit ur ett långt förhållande vill inte inleda något seriöst eller letar en ny mamma som kan ta hand om hans barn så han kan hålla på med sina intressen.
-
Låter sunt. Får jag fråga vad i honom som gjorde att du blev intresserad? Sa han tidigt att han hade barn?nathalie78 skrev 2025-01-04 15:51:31 följande:Ja men det har också bara gått några veckor. Jag borde nog tänka på det nästa gång men vill försöka vara själv ett tag först.
-
Hur länge måste det vara för att betyda seriös? När man är 19-20 så är ett år lång tid.Anonym (Fia) skrev 2025-01-04 13:51:09 följande:Hur många seriösa relationer har du haft?
Nu när jag är 35 så behövs det lite längre. Senaste förhållandet var 8 år och innan dess 4 år. -
Han var snygg hehe. När vi träffades hade vi kul, det var avslappnat och skönt. Ja det sa han men han sa att han tänkte samma som jag att man kan vara en bonus i varandras liv, inte att livet måste byggas runt varandra. På sikt hade jag inte haft något emot att leva med hans barn om det hade fortsatt vara som det var i början.Anonym (ramen) skrev 2025-01-04 16:16:55 följande:Låter sunt. Får jag fråga vad i honom som gjorde att du blev intresserad? Sa han tidigt att han hade barn?
-
Anonym (Man) skrev 2025-01-04 16:22:11 följande:Hur länge måste det vara för att betyda seriös? När man är 19-20 så är ett år lång tid.
Nu när jag är 35 så behövs det lite längre. Senaste förhållandet var 8 år och innan dess 4 år.Jag trodde du var äldre på sättet du uttryckte att du sällan varit singel länge.
Relationer när man är 19-20 är inte seriösa.