Rimligt vara själv med tre bonusbarn och bebis flera dagar?
Ok vill höra objektiva åsikter för att se rimligheten I min vardag.
jag är mammaledig till mig 7 månaders Bebis som jag har tillsammans med min sambo som har tre barn sedan tidigare. 11, 14 och 15 år gamla.
han och barnens mamma har barnen två veckor var. Min sambos schema innebär 13 arbetspass i månaden där han är borta 16 timmar om dagen, tre pass efter varandra sen ledig några dagar.
Baren kommer hit på fredag. deras pappa är borta 07-00 fre-sön, ledig mån tis och sedan jobbar igen samma tid ons tors. Han är då borta 7 av 13 heldagar barnen är här.
då blir jag själv kvar med barnen. Värmer upp bilen, packar ner bebis som hatar att åka bil, skyndar till stationen medan bebis gråter för att hämta barnen efter skolan. Hem och laga middag åt alla 5, bebis uttråkad och gnällig. Detta är väldigt stressande för mig och det känns som om det tar så mycket energi från min tid med bebis under mammaledigheten, för kan ju inte heller åka till min mamma/stan (vi bor väldigt off så det är tråkigt att vara hemma hela dagarna) för att jag måste vara på standby för att hämta barn/laga middag/vara hemma på kvällen.
är det bara så det ska vara och acceptera bonusfamiljlivet för att jag valt en man med tre barn sedan innan? Kan inte låta bli att känna att ja, jag har valt en man med tre barn som kommer före mig men jag har inte valt att vara indirekt vårdnadshavare och ansvarig för 4 barn under min mammaledighet för ett barn..