• Zento

G-punkten kan vi, har ni provat A-punkten och P-punkten?

Hej, G-punkten är som sagt vida känd och diskuterad. Men hur är det med dom erogena zonerna A-punkten och P-punkten? 

Generellt så sitter A-punkten (anterior fornix) ett par cm längre in ovanför livmodertappen på samma sida som G-punkten.

P-punkten (posterior fornix) sitter på andra sidan slidan mot ryggen, men lite djupare och därmed svårare nå.

Gemensamt med båda punkterna är att det krävs relativt djup penetration eftersom man ska ovan eller under livmodertappen. Olika ställningar underlättar att nå dessa.

A-punkten nås t ex vid missionären, med en kudde under rumpan och benen så högt upp man kan och sedan försiktigt lokalisera livmodertappen för att sedan placera sig infalr denna tills det "tar stopp". Då ska man pressa sig in långsamt och det känns som man kommer in i en "ficka" vilket kan ge otroliga känslor för båda parter. Man ska sedan "gnugga" med penis/dildo för att stimulera istället för penetration snabbt in och ut.

• Svar på tråden G-punkten kan vi, har ni provat A-punkten och P-punkten?
  • Zento

P-punkten nås på samma sätt men under livmodertappen och längre in. Också samma känsla av att man kommer in i en "ficka" när man försiktigt pressar sig in djupare när det tagit stopp.

Denna brukar ofta stimuleras vid sex bakifrån, vilket förklarar att denna kan vara mångas favorit.

Nås även med fler positioner som t ex missionären beskriven ovanför, men att penis/dildo ska vid entre vinklas nedåt så man kommer under livmodertappen.

Allt kräver såklart kommunikation och varje kvinna är olika. Vissa har enklare hitta dessa än andra.

Har vi några forummedlemmar med erfarenheter kring dessa punkter och vill delge tips/positioner för att nå dessa himmelska områden och orgasmer? Ofta beskrivs dom som djuriska och helkroppsorgasmer.

• Blåtand

Jag kommer åt A eller P punkten på min fru. Vet inte vilken. Detta när hon rider mig, jag liggandes på ryggen.  Väl därför hon alltid vill börja med att rida Eller i doggy. Jag märker ingen skillnad inne i henne, men hon kommer mycket intenst.

När hon är mycket upphetsad och vi kör igen efter jag har återhämtat mig, kommer den där känsla av extra ficka. Detta ger en helt fantastisk känsla för oss båda.

Om det har någon betydelse eller är intressant så är min penis 18-19cm lång.

• Zento

Kul att vi har liknande upplevelser. Även här är händer det ofta när hon rider. Oftast blir hon dock vildast av doggy vilket borde vara P-punkten. Upplever också det "enklare" om hon kommit en gång före. Jag har under åren märkt att något speciellt händer där inne, men inte vad - så när jag sprang på denna information var det mycket som klarnade och enklare att veta vad jag ska "sikta efter".

Jag har ca 20 cm, men läst att även 15cm kommit åt dessa punkter eftersom kvinnliga anatomin är olika. 

• Anonym (Rob)

Jag har också erfarenhet av att ha kommit åt p-punken på kvinna som red. Kändes som en trång ficka. Tänkte inte så mycket på det då... Var ung.  Men skulle gärna prova igen om jag träffade en kvinna.

• Anonym (Nm)

Jag kommer hårt i "reverse cowgirl" med vad jag tror är P-punkten.

• OlleSQ
    Anonym (Nm) skrev 2025-01-06 14:19:36 följande:

Om du lutar dig bakåt så är det troligt, men vanligast är väl att tjejen lutar sig framåt i den ställningen.
  • Anonym (Rob)
    OlleSQ skrev 2025-01-07 11:48:04 följande:
    Om du lutar dig bakåt så är det troligt, men vanligast är väl att tjejen lutar sig framåt i den ställningen.
    Beror väl också på om killen har en böjd penis uppåt eller nedåt. Vilket inte är helt ovanligt...
  • Anonym (Nm)

Ja, penisen är vinklad lätt uppåt. När jag kör reverse cowgirl lutar jag mig framåt mot hans fötter.

• Anonym (Rob)
    Anonym (Nm) skrev 2025-01-06 14:19:36 följande:

Är P-punkten skönare än A-punkten ?
  • ignocak

Ett ex till mig kom väldigt hårt av stimulans mot A-punkten när hon red. Tyvärr inte med mig då jag inte hade rätt storlek och vinkling. Men lyckligtvis så brukade en kompis till mig tillfredställa henne bra. Han var något längre, tydligt grövre samt hade en positivt stegrande kurvatur. Sen har jag också läst att grovleken bidrar till att komma åt djupare pga att vaginan är elastisk. Så expanderar den sidledes så dras den också in något. 

• Anonym (Rob)
    ignocak skrev 2025-05-10 20:09:59 följande:

Ett ex till mig kom väldigt hårt av stimulans mot A-punkten när hon red. Tyvärr inte med mig då jag inte hade rätt storlek och vinkling. Men lyckligtvis så brukade en kompis till mig tillfredställa henne bra. Han var något längre, tydligt grövre samt hade en positivt stegrande kurvatur. Sen har jag också läst att grovleken bidrar till att komma åt djupare pga att vaginan är elastisk. Så expanderar den sidledes så dras den också in något. 

Vart har du läst det ?  Nån kvinna som kan bekräfta det ?  

• ignocak
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-10 20:28:36 följande:
    Vart har du läst det ?  Nån kvinna som kan bekräfta det ?  

En grövre kuk kommer inte lika djupt in som en smalare ifall båda är på gränsen till för långa i relation till sliddjupet. Detta pga att vaginan är lite som en elastisk säck. Låter logiskt mina öron. Vi brukade experimentera med olika dildos för att kolla teorin. Verkar stämma. Minns ej vart jag läste det då det var så länge sen 
  • Anonym (Rob)
    ignocak skrev 2025-05-10 21:22:41 följande:
    En grövre kuk kommer inte lika djupt in som en smalare ifall båda är på gränsen till för långa i relation till sliddjupet. Detta pga att vaginan är lite som en elastisk säck. Låter logiskt mina öron. Vi brukade experimentera med olika dildos för att kolla teorin. Verkar stämma. Minns ej vart jag läste det då det var så länge sen
    Jag är lite skeptisk till det.  

Lilijunex tar ju XL chance till roten som både är 22 cm i omkrets vid roten och 38 cm lång.  Nu har säkert tränat och töjt i många år... Men det är otroligt vad en slida kan klara av...

bad-dragon.com/real-size[]=chanceunflared:584
  • XDX
    ignocak skrev 2025-05-10 21:22:41 följande:
    Inte i början av samlaget men när hon väl är maximalt upphetsad och uppvärmd efter en stunds samlag kommer jag in hela vägen in i fickan innanför livmoderhalsen. På vägen ut "ploppar" ollonet förbi livmoderhalsen, som en champagnekork. Och hon kommer hårt av det. 

Givetvis provar jag mycket försiktigt och gradvis. Funkar inte på alla kvinnor, något man självklart ska respektera. 
  • ignocak
    XDX skrev 2025-05-10 22:05:26 följande:
    Inte i början av samlaget men när hon väl är maximalt upphetsad och uppvärmd efter en stunds samlag kommer jag in hela vägen in i fickan innanför livmoderhalsen. På vägen ut "ploppar" ollonet förbi livmoderhalsen, som en champagnekork. Och hon kommer hårt av det. 

Givetvis provar jag mycket försiktigt och gradvis. Funkar inte på alla kvinnor, något man självklart ska respektera. 
    Jo känner igen det där du beskriver. Exemplet med dildon var inte någon super stor skillnad heller direkt. Säg att du har två stycken båda på 20 cm som du för in långsamt och försiktigt. Skillnaden är att ena är normalgrov på 12 cm medan andra fyller ut henne ordentligt hela vägen med generösa 16 cm omkrets. Då kom den grövre 'bara' in 18 cm. Medan den smalare gick in hela vägen. Detta pga att vaginan är lite som en elastisk säck med ett fixerat djup och ett elastiskt sådant. Är du påtagligt grov kommer vaginan strama åt och därigenom också dra in djupet en aning (inom det elastiska djupet ska tilläggas) så sammantaget kommer du lika långt in i hennes ömma fickor även om det totala djupet blir kortare. Blir lite som att en grov kuk 'drar in' vaginadjupet till sig när den spänner ut slidväggarna. 

Andra fördelar med längd och vinkel som jag kommit att erfara är att, penis är som känsligast strax under ollonet på ovansidan. Slidan är som tightast i början. Har man en kort penis som kommer den känsliga ytan under ollonet exponeras för mer friktion gentemot slidöppningen Dessutom ifall vinkeln är stigande så 'skyddar' ollonet den delen känsliga delen av skaftet från att exponeras mot för mycket friktion vilket hjälper till att dröja för tidig utlösning - eller behovet av att utföra start- och stopp-tekniken. Jag tex har kass uthållighet ifall hon rider mig, (särskilt ifall hon gnider mig mot G-punkt och A-punkt) men kan ta henne bakifrån hur länge som helst.

Angående A- och P-punkterna måste man också ha i åtanke att beroende av ställning så kommer gravitationen dra livmoderhalstappen nedåt. Detta är inte bra ifall man har en svagt nedåtgående vinkel som en själv när man tar henne bakifrån tex (eller missionären för den delen) Risken att stöta i där ökar markant och det är oftast inte särskilt upphetsande för kvinnor. Det bidrar till att de inte kan slappna av ordentligt,vilket också gör att de spänner sig, vilket gör att 'fickorna' inte öppnar upp sig. Vilket således också underminerar njutningen.
  • Anonym (Spännande)

Hur lång kuk behöver man ha för att komma åt era djupa punkter? De som ger starka Orgasmer.

Svar på tråden G-punkten kan vi, har ni provat A-punkten och P-punkten?