• Anonym (10 kg)

Ner 10 kg till sommaren.

Tänkte kolla om det är några som vill haka på? Ni behöver inte ha samma mål men kul om man kan följas åt då vi kan ge varandra pepp om kost och motion.

Jag börjar med en vikt på 77 kg och min tanke är att börja simma en gång i veckan och utöver det promenader och något pass på gymmet beroende på hur jag jobbar. 

• Svar på tråden Ner 10 kg till sommaren.
  • Anonym (Bee)

Här går det trögt. Noll motivation och noll energi. Högt sockersug, konstant hungrig och sover dåligt. Ny vecka nya tag?. Ute frukost och ute lunch hel veckan tyvärr. så någon grötfrukost går bort. Lite besviken på utbudet. Trodde att jag skulle kunna ätit lite frukt och knäckte eller tom yoghurt men det fanns bara frallor så gick bli en halv fralla och så min medhavda banan. 

• Niita91

Vad duktiga ni är! Jag ligger på -1 kg hittills. 6 kg kvar. Men tror mensen påverkar lite med nu. Går väldigt sakta men har inte energi och ork för snabbare takt just nu. Så länge det är minus är jag nöjd ☺️ 

• Anonym (Hp)

Jag blir otroligt förvånad om vågen visar minus nu på måndag. Har börjat styrketräna den här veckan (sååå skönt!) och därför har även mitt kaloriintag ökat från 1500 till 1800. Jag försöker trycka i mig protein från morgon och kväll, men samtidigt hålla kalorinivån nere. Svårt!

Just nu sitter jag proppmätt av grekisk yoghurt, keso och banan efter ett gympass Glad Får jag inget utslag på vågen så kanske jag hoppar av hela viktnedgången och istället bara riktar in mig på att bygga muskler och bli smal på det sättet.

Ursäkta ointressant information, men nån kanske bryr sig, haha!

• Anonym (Ner 15 kg)
    Anonym (Hp) skrev 2025-02-13 21:20:28 följande:

Jag blir otroligt förvånad om vågen visar minus nu på måndag. Har börjat styrketräna den här veckan (sååå skönt!) och därför har även mitt kaloriintag ökat från 1500 till 1800. Jag försöker trycka i mig protein från morgon och kväll, men samtidigt hålla kalorinivån nere. Svårt!

Just nu sitter jag proppmätt av grekisk yoghurt, keso och banan efter ett gympass Glad Får jag inget utslag på vågen så kanske jag hoppar av hela viktnedgången och istället bara riktar in mig på att bygga muskler och bli smal på det sättet.

Ursäkta ointressant information, men nån kanske bryr sig, haha!

Så gör jag, tränar tugt nu, och börjar känna och se skillnad. Har bara gått ner från 77,7 till 74,7, och äter vanlig mat utan att räkna kalorier. 

Till lunch äter jag inga eller långsamma kolhydrater, sen vanlig middag på vardagarna, men äter mindre portioner och mycket grönt. 

Helgerna till middag äter jag hur jag vill. 

Har denna tid ätit både pizza, hamburgare, goda pastor, röror mm. Några drinkar och vin. 

Är dock ingen Godismänniska, och dricker väldigt sällan läsk.

Har ökat rätt bra på gymmet. 
  • Anonym (Hp)

Som förväntat har det inte hänt nåt denna vecka trots att jag räknat kalorier.
    Men som sagt har jag börjat styrketräna, så det är väl boven.
    MEN min sambo sa igår att han tycker jag ser 'skitsmal' ut och det syns att jag gått ner, haha! Så det är väl bra. Även jag ser skillnad i spegeln.

25-01-13: 78kg (0 kg, tot: 0kg. BMI: 24.1)
    25-01-20: 76kg (-2kg,  tot: -2kg. BMI 23.5)
    25-01-27: 74,8kg (-1,2kg, tot: -3,2kg. BMI 23.1)
    25-02-03: 72,5kg (-2,3kg, tot: -5,5kg. BMI 22.4)
    25-02-10: 72,3kg (-0,2kg, tot. -5,7kg. BMI 22.3)
    25-02-17: 72,3kg (0,0kg, tot. -5,7kg. BMI 22.3)

Mitt mål är fortfarande 70kg, BMI 21,6. Men det känns inte lika bråttom längre.

Ska nog hinnas innan sommaren :)

• Anonym (10 kg)

Går sakta och säkert. Var iväg i helgen över till Danmark så dp blev det lite god mat och alkohol. Men det är som tur är inte ofta jag dricker och brukar inte bli så nycket heller. Det man äter när man dricker alkohol förbränns ju sist eftersom kroppen vill bli av med gifterna först. 

Vågen visade på 74,1 kg idag så har i varje fall inte gått upp något.

• Anonym (Ner 15 kg)

Vägde mig i onsdags då jag var borta på jobbgrej igår, 73,8 kg ☺️ så 0,9 ner på 6 dagar. 

• Anonym (Ner 15 kg)

Tips på en god kalorisnål pizza är kesopizza. Gjorde som hälsosanna på instagram. Tog pepperioni och lök på min också, och ingen parmesan. Funkar fint! 

• Anonym (Hp)

25-01-13: 78kg (0 kg, tot: 0kg. BMI: 24.1)
    25-01-20: 76kg (-2kg,  tot: -2kg. BMI 23.5)
    25-01-27: 74,8kg (-1,2kg, tot: -3,2kg. BMI 23.1)
    25-02-03: 72,5kg (-2,3kg, tot: -5,5kg. BMI 22.4)
    25-02-10: 72,3kg (-0,2kg, tot. -5,7kg. BMI 22.3)
    25-02-17: 72,3kg (0,0kg, tot. -5,7kg. BMI 22.3)
    25-02-24: 71kg (-1,4kg, tot. -7,1kg. BMI 21.9)

Har vabbat och sen blev jag dyngförkyld. Ätit dåligt, men verkar ändå ha gått ner. Försökte räkna lite kalorier iaf 🙂

• Niita91

Hur går det för er?

-1,5 kg för mig. 5,5 kg kvar yayy 🤩 

Fattar inte hur vissa av er går ner så fort haha. Hade Inte orkat igenom dagen med sånt underskott. 

• Anonym (Tvärtom)
    Niita91 skrev 2025-03-03 20:50:40 följande:

Hur går det för er? - 2 kg idag! 

heja heja!! 😁

Du är ju en kämpe! Så himla bra jobbat! 💪
  • Anonym (10 kg)

Blir vägning för mig igen på måndag. Känns ändå rätt bra fastän jag Inte har en susning om vad vågen visar 😁

• Anonym (Jag med)
    Anonym (Jag med) skrev 2025-01-07 23:20:51 följande:

Hänger också på, jag vill gå ner från 87,5 till 78 eller mindre (men kommer känna mig ok vid 79-80 gissar jag) 

Det var ett tag sen jag uppdaterade.

Startvikt 7 januari: 87,5
    idag 10 mars: 82,5

Resultat: - 5 kilo

Räknar kalorier och tränar minst 3 gånger i veckan
  • Anonym (10 kg)

73,1 kg. vart lite dålig på att träna och röra på mig på sistone men får försöka ta tag i det igen. 

• Niita91

Har ni gett upp? 😊

Här står det ganska still på vågen. Men tänkte lägga i en högre växel from måndag igen 🤩

• Anonym (Jag med)

Startvikt januari: 87.5
    Idag: 79.1

Resultat: - 8.4 kg

Hur går det för er andra?

Svar på tråden Ner 10 kg till sommaren.