Namn till son
Hej! Har en dotter på nio. Hon kom på ett namn: Onio. Kommer få en pojke och tänkte det är ett ovanligt namn. Vad sägs? Det ska uttalas som det stavas.
Hej! Har en dotter på nio. Hon kom på ett namn: Onio. Kommer få en pojke och tänkte det är ett ovanligt namn. Vad sägs? Det ska uttalas som det stavas.
Ja, vill man att ens unge ska kallas "Löken" under hela skolgången, såå... Men jag har sett många udda namn i kyrkböckerna....
Skulle jag lyssna på mina barn så hade min yngsta hetat Skywalker haha.... men för att återgå till frågan, även om det uttalas som det låter så kommer alla fråga "vad heter han sa du" eftersom det faktiskt inte är ett namn, det låter inte fult eller så men annorlunda är det, som onion utan N, känns som lite kopplingar till något japanskt tv-spel eller nåt
Udda, löken
Skulle jag lyssna på mina barn så hade min yngsta hetat Skywalker haha.... men för att återgå till frågan, även om det uttalas som det låter så kommer alla fråga "vad heter han sa du" eftersom det faktiskt inte är ett namn, det låter inte fult eller så men annorlunda är det, som onion utan N, känns som lite kopplingar till något japanskt tv-spel eller nåt
Nej
Kommer för evigt kallas löken
Det finns kanske en anledning till att barn inte brukar få bestämma i slutändan vad syskon heter.
Nja.. i svensk språk tradition är namn som avslutas med en vokal främst feminina. Men det finns naturligtvis undantag, Noa, Milo, Helge. Men viktigare är att det fungerar ihop med efternamnet. Säg namnet högt och hör hur de fungerar tillsammans, lätt att uppfatta, flyter inte ihop när man säger det.
Spelar din dotter spel på nätet. I Dragonball finns en karaktär som heter Onio. (enligt info från närstående ungdomar)
Nej, kommer bli kallad för löken.
Lite för udda för min smak.
Nej fundera ett varv till. Kanske inte en 9 åring ska döpa ditt barn efter en datafiler.