• FritteFlash

Tråkig sex

Hej,

Jag har varit ihop med min sambo i ca 15 år som jag älskar och har barn tillsammans med. Tyvärr har vårat sexliv varit ganska enahanda och det har mer och mer blivit någon sorts myssex sena kvällar när barnen lagt sig några gånger i månaden. Det blir som att sexet bara handlar om närhet saknar helt någon spänning. När initiativ tas från min sambo heter det nu mera "Ska vi mysa" vilket gör att jag tappar lust att ens komma med några roliga förslag. 

Jag har varit den som försökt att göra sexet lite mer varierat och i tidigare delen av vår relation men det har varit som att det endast är jag som är intresserad av att utöka variationen på sex. Jag har tidigare kommit med förslag och försökt ta reda på vad min sambo skulle vara intresserad av. Med tiden har variationen på sex minskat då det tar kraft att försöka vara den som "ligger på". Problemet är att jag inte går igång på att min sambo typ ställer upp på något som hon inte går igång på. Det sexiga är ju att båda kommer igång på spänningen. Utöver detta har vi olika behov av kvantitet av sex vilket gjort att när vi väl ska ha sex blir det på något sätt mer utifrån det hon går igång på dvs mys i halvmörkt rum när barnen lagt sig.

Eftersom jag är trogen och aldrig skulle lämna min sambo känner jag en nedstämdhet att det tråkiga sexet är något jag får leva med.

Vad har ni för tankar? Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Tråkig sex
  • Anonym (Hh)

Min föredetta sambo sa "vill du gosa" alternativt "vill du nuppa". Blev inte direkt jättevåt av det. 

• Anonym (Rob)
    Anonym (Hh) skrev 2025-01-10 12:37:48 följande:

Min föredetta sambo sa "vill du gosa" alternativt "vill du nuppa". Blev inte direkt jättevåt av det. 

Gosa är nåt helt annat enligt mig.
  • Anonym (Leverändå)

Andelen kvinnor i fasta förhållanden som varat i många år och som vill ha mycket sex är väldigt lätträknade enligt min erfarenhet. Enklaste sättet att ha mycket sex om man nu vill det är därför något av följande alternativ:

*hitta en kvinna med hög sexdrive (finns såklart men är sällsynt)
    *hitta en "normal" kvinna och vara otrogen med jämna mellan rum (funkar men kan leda till trubbel)
    *vara singel livet igenom och byta till en annan partner när den man har för tillfället har tröttnat på sex (låter komplicerat)
    *köpa sex (olagligt)

fyll gärna på listan den kan säkert göras längre? 

• Anonym (Kurt-Åke)
    FritteFlash skrev 2025-01-10 12:24:53 följande:

Det är definitivt en varningssignal som jag tror att många inte vill förstå eller missar. I mitt fall känner jag mig ganska säker på att så inte är fallet då det är ett problem som varit sedan lång tid tillbaka även om jag naturligtvis inte kan vara helt säker. En räddning har varit att jag själv tappat lite av sexlusten. Tidigare i relationen var det mer frustrerande när skillnaden i sexlust var större.  Det har nog mer gått över i en nedstämdhet över att den delen av "livets roliga" kommer bli mindre framöver. 

En anledning till att jag rekommenderar alla yngre män som är i färd med att stadga sig är att väga in denna del mer då det med största sannolikhet inte blir bättre och kommer vara något de kommer få leva med. Alternativet är ju att separera.

Får lägga in det det som ett Life-Hack till mina söner när de kommer upp i ålder:) 

Man bör tidigt i relationen prata om sexlivet, att båda två berättar vad de önskar sig. Om man förväntar sig sex varje dag, varje vecka eller varje månad så bör man komma överens om att båda tar ansvaret för att det blir så.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Leverändå) skrev 2025-01-10 13:28:30 följande:

Andelen kvinnor i fasta förhållanden som varat i många år och som vill ha mycket sex är väldigt lätträknade enligt min erfarenhet. Enklaste sättet att ha mycket sex om man nu vill det är därför något av följande alternativ:

*hitta en kvinna med hög sexdrive (finns såklart men är sällsynt)
    *hitta en "normal" kvinna och vara otrogen med jämna mellan rum (funkar men kan leda till trubbel)
    *vara singel livet igenom och byta till en annan partner när den man har för tillfället har tröttnat på sex (låter komplicerat)
    *köpa sex (olagligt)

fyll gärna på listan den kan säkert göras längre? 

Om du skulle ha turen att träffa en kvinna med hög sexdrive. Så tänker jag att det är större sannolikhet att hon är otrogen och förmodligen ett högt antal ligg.  Kvinnor har ju ett överflöd av tillgång till sex. Så när hon tröttnar på partnern hoppar hon till nästa...
  • FritteFlash
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-10 13:35:03 följande:
    Om du skulle ha turen att träffa en kvinna med hög sexdrive. Så tänker jag att det är större sannolikhet att hon är otrogen och förmodligen ett högt antal ligg.  Kvinnor har ju ett överflöd av tillgång till sex. Så när hon tröttnar på partnern hoppar hon till nästa...
    Det stämmer nog att en kvinna med högre sexdrive troligen skulle byta partner medans det nog är ovanligare för män. De flesta medelmåttiga kvinnor har enligt min uppfattning inget större problem att hitta någon man att ha sex med medans det omvända inte gäller. Att diskutera hur man fungerar och vilka förväntningar är nog bra att ta upp tidigt i en relation.
  • Anonym (isch)

Ser väl ungefär likadant ut här. Skillnaden är att vi fått upp frekvensen efter att har pratat om det. Nu har vi samlag iaf varannan dag.. Men ofta är den helt utan engagemang från frun. Men någon gång I veckan kan det bli lite mer variation och roligare..

Vet inte riktigt vad min poäng är men jag tror att en nyckel är att se till att ha sex tillräckligt ofta för att göra det till en vana och sen föra in nya saker därifrån. Sen är det förstås viktigt att hon också får mycket ut av det. Jag ser alltid till att hon får orgasm vilket förhoppningsvis gör henne mer sugen på att upptäcka nya sätt att komma på..

• New  Dawn

Jag tycker det låter som att du är tråkig. Hon vill ju ha sex, men lusten växer fram när ni myser. 
    Kanske känns det mer kravlöst att säga mysa, så får man ta det därifrån. Blir man kåt, blir det sex, annars  blir det bara mysa,och det är då inget "bara" i vår värld. Min man vill mysa med mig, och jag vill det med honom. Det är så värdefullt. Minst lika värdefullt som sex. 
    För mig låter det mycket härligare när intimitet och närhet är kravlöst.
    Fattar inte varför det är roligare med leksaker. Nä, vi har våra i lådan. Att ha sex med våra egna kroppar ger så mycket mer. Det är sexigare, intimare och skönare.
    Det är ju en smaksak. 
    Att du inte tänder på henne när hon vill mysa är ju trist.  Jag är glad att min man vill mysa med mig och han blir då inte avtänd. Om han blev det, skulle jag nog tycka att han var tråkig. 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Nina)

Vet ej hur relevant detta är men är det inte bättre att när man väl har sex att det då är bra? Tänker då att det är bättre med tre bra ligg i månaden ön3 sisådär bara för att?

• Anonym (Nina)
    Anonym (isch) skrev 2025-01-10 19:36:53 följande:

Ser väl ungefär likadant ut här. Skillnaden är att vi fått upp frekvensen efter att har pratat om det. Nu har vi samlag iaf varannan dag.. Men ofta är den helt utan engagemang från frun. Men någon gång I veckan kan det bli lite mer variation och roligare..

Vet inte riktigt vad min poäng är men jag tror att en nyckel är att se till att ha sex tillräckligt ofta för att göra det till en vana och sen föra in nya saker därifrån. Sen är det förstås viktigt att hon också får mycket ut av det. Jag ser alltid till att hon får orgasm vilket förhoppningsvis gör henne mer sugen på att upptäcka nya sätt att komma på..

Hur länge har ni varit ett par?
  • New  Dawn
    Anonym (isch) skrev 2025-01-10 19:36:53 följande:

Jag tror det finns en stor risk att din fru tappar lusten helt om hon är helt utan engagemang. Risken är att hon bara ställer upp dessa gånger. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden Tråkig sex