Anonym (Boo) skrev 2025-01-25 16:22:36 följande:
Det ligger mycket i det du skriver. Jag tror att många killar i den generation som vuxit upp med internetporr fått en skruvad bild av sex och tycker de kvinnor som inte lever upp till vad porrskådisarna gör är tråkiga och pryda, och förväntar sig en hypersexuell nymfoman om man är en tjej som tycker om mycket sex. När jag hängde på vissa fetishsidor och dejtingsidor verkade många killar förvänta sig att jag ställde upp på precis vad som helst bara för att jag hintat mot att jag är en väldigt sexuell person. Men det gör jag inte, tvärtom är det extra viktigt att vara tydlig med gränser om man vill ha ett "kinky" förhållande.
Det fanns också en fördom om att tjejer som jag ligger med hur många som helst och inte har några krav. Så var inte alls fallet. Visst, jag är bisexuell och gillar att testa gränser, men jag ställer inte upp på vad som helst och jag har inte ens legat med speciellt många. Jag var sist i min vänskapskrets att ha sexdebut vid nästan tjugo års ålder, med en kille jag varit tillsammans med i fyra månader. Jag kan räkna antalet sexpartners jag haft på ena handens fingrar. Och jag har aldrig ens sett på porr och blir inte upphetsad av att läsa tantsnusk eller att se på erotiska bilder. Att få en dickpic eller runkvideo gör mig bara äcklad.
Ändå har jag accepterat lite mer än vad jag önskat när jag chattat med killar på dejtingsidor och fetishsajter. En kille berättade innan vi ens lärt känna varandra ordentligt att han hade en fetish för att rollspela att hans tjej supit ner sig och att hans vänner gangbangade henne. Kort efteråt erkände han att hans kusin sugit honom. Sen frågade han "hur kåt är du just nu?". Eh, inte det minsta. Inget han skrev tilltalade mig alls. Men varför jag inte bara skrev "jag är inte intresserade längre och vill inte ha kontakt längre", vad berodde det på? Kanske att jag inte ville vara en oskön bitchig argbigga när han just erkänt sina fantasier? Man vill ju inte vara en trist och frigid brud, det ville åtminstone inte jag när jag var sådär 20-25 år gammal. Numera är jag inte rädd för att säga ifrån.
Numera har jag som sagt lagt allt det där med bdsm på hyllan och sexleksakerna är bortslängda. Jag var inte alls sugen på att behålla dem efter att jag använt dem med mitt ex som jag inte alls har några känslor för längre. Men för den tjej som är intresserad av att påbörja den typen av förhållande vill jag understryka vikten av att sätta gränser och vara tydlig med vad som är okej och inte. Den som inte respekterar dina gränser förtjänar inte att ha sex med dig.
Jag håller med dig, rätt sjukt att bli kallad "nunna" bara för att jag inte har någon lust till galna sexlekar längre utan njuter av ett spontant och anspråkslöst sexliv med min partner.
Instämmer helt. Alla tjejer ska vara "freaky" i sängen, annars är man en pryd bitch som undanhåller sex. Okej. Men då skiter jag i sex med män istället. Jag pallar fan inte. Har dejtat killar där sexet varit ok i början, och sen en bit in i förhållandet så har dom börjat föreslå grövre och grövre grejer, som jag tackat nej till och förklarat varför jag inte vill göra dom, och då har flera sagt grejer som "men vill du inte göra det för min skull? Vill du inte att JAG ska få njuta?". Ren jävla egoism, och ingen acceptans för mitt nej eller min efterföljande förklaring (vilket är helt sjukt att man ens ska behöva förklara varför man inte vill bli skadad/förnedrad/ha ont OCH ATT DOM FORTSÄTTER TJATA ÄNDÅ?!)
Jag blir också extremt avtänd när killar beskriver sina fantasier innan man ens känner varandra ordentligt. Har också fått beskrivet för mig vad män vill göra med mig innan vi ens träffats. Om vi ser det från perspektivet att jag som kvinna skriver med i princip en främling, och den här främlingen skriver att en av hans största fantasier är rape play. På nivån "hej, jag heter Martin, vad har du haft för dig idag? Förresten, jag skulle gärna vilja rollspela att jag våldtar dig för jag går igång på det". Aa, för det låter ju som en jävligt SÄKER situation för mig som kvinna att låta en helt okänd man leka att han ska våldta mig. Vad tänker en sån man att jag ska svara? "Mmmmm, sexigt, jag känner inte ens dig och du skulle legit kunna vara ett psyko som vill döda mig, kan du komma över och leka rape play med mig nu om en kvart jag är såååå kåt?". Jag har varit med om situationer där jag blivit förföljd av män sent på kvällen, två gånger i livet, där jag var helt ensam utomhus och män betett sig väldigt märkligt och i princip följt mig nästan ända fram till lägenhetsporten, på nivån att jag gått med 112 inslaget på telefonen i handen, där jag fått världens ångestpåslag när jag äntligen kommit in och låst dörren och pustat ut "tänk om han hade fått tag på mig, tänk om jag blivit våldtagen". Så nej, jag går fan inte igång på rape play.
Män jag inte känner har skrivit till mig efter typ 1-2 dagar att dom vill "binda mig" så att dom kan "göra vad dom vill med mig", eller att dom vill köra in den i analen ända till roten, att dom vill strypa mig tills jag tuppar av. Mmm. Oj vad jag gått igång på det. Not. Och det har liksom varit på vanliga dejtingsidor/appar. Inte explicita sexkontant-sidor eller BDSM-sidor. Och helt vanliga snubbar. Nu har jag vett nog att bara avsluta konversationen direkt. Men fan alla unga tjejer som tror att detta är normalt?! "Jahaaaa, är det det här som är sex alltså? Okej, jag får väl ställa upp på det då/lära mig gilla det".
Alltså helt ok om man går gång på sånt, men dom jag känner som gillar exempelvis smärta och liknande, genomför sånt sex under extreeeeemt säkra förhållanden, med människor dom känt länge och litar på, som vet var gränserna går och hur man kommunicerar gränserna. Inte med en tinderdejt efter första dejten. Jisses.