New Dawn skrev 2025-01-15 16:57:57 följande:
Nej, jag har inte tagit något beslut, men jag saknar väldigt mycket i ditt sätt att beskriva problemen, och även nu, att svara mig.
Jag skrev inget om ditt sätt att agera gällande hushållssysslor. Inte heller har jag skrivit något om att du spelat tv spel, eller legat i soffan. Det är rätt dåligt av dig att svara så, tycker jag. Du kommer ifrån ämnet.
Du duckar mina frågor. De handlade om att sätta sig in i situationen att få behandling som sätter ner sexuell lust och förmåga. Det svarar du inte på.
Okej, så du har frågat henne om hon vill hitta tillbaka till sexlivet.... Och vad svarar hon då?
Okej, så du har försökt förstå varför hon blir så upprörd? Låt höra vilka tankar har du tänkt? Då har du rimligen tänkt ut olika alternativ till ilskan, så vad tror du då?
Beklagar om jag misstolkade dina frågor, tyckte bara det var så totala självklarheter att man hjälps åt med det i ett förhållanden.
Om hon bill hitta tillbaka till sexlivet? jag vet inte, jag uppfattar de ganska få svar jag får som att hon är nöjd som det är, det räcker för henne med 5 minuter en gång i månaden. Och det har jag ju ingen rätt att ifrågasätta, ser hennes behov ut så så är det ju bara för mig att acceptera.
Jag tror aldrig jag till fullo kan förstå konsekvenserna av att genomgå en cancerbehandling, psykiska som fysiska. Ångesten för det kommer tillbaka, och att va tvungen se sin kropp förändras pga operationer och hormoner. Och att kämpa på trots allt detta. Jag önskar jag kunde blunda för mina egna behov och va nöjd och glad som det är, för jag skäms åt att omedvetet lägga en press på min särbo efter att ha kämpat sig igenom allt detta.
Jag förstår såklart att det för henne är väldigt jobbigt att förlora sin sexuella förmåga, eller få den nersatt. Men jag tror vi hade kunnat läsa detta om själva suget funnits kvar, varit kreativa, hittat ett sätt. Men den känslan jag får är att hon bestämd sig för att det inte är viktigt med sex, bättre göra nåt annat. Och jag önskar jag kunne prioritera på samma sätt, men lyckas inte, trots försök med allt från medicin till psykolog.
Jag har frågat frågorna du ställer, och de svar jag fått borde framgå av detta inlägg. Men huvudproblemet för mig är att jag inte får några svar och att ämnet blivit mer eller mindre tabu. Hade jag vetat svaren hade jag inte skrivit här. Kanske är jag trög, kanske okänslig och oförstående, och dä är det väl ett svar i sig.
Allt gott.