Gravid men osäker på om jag vill behålla.
Hej,
vänder mig hit så jag känner att jag inte vet vad jag ska göra.
Jag är 5+3 och sedan den dagen jag kissade på stickat har jag vaknat varje morgon med en ångest klump i magen och panik. känner mig så kluven i hela situationen och vet inte vad jag ska ta mig till.
Jag är 34år gammal och bor med min pojkvän.
vi har varit tillsammans i några år och inte aktivt försökt skaffa barn men lite händer det så händer de. men nu när de har hänt så känner jag mig så kluven.
allt är ordnat ekonomiskt och vi har alla förutsättningar för att skaffa ett barn.
men efter jag kissade på stickan så har jag börjat tvivla på precis allt. om vi är rätt för varandra, om vi verkligen ska behålla och jag vet inte ens om jag vill bli Mamma. Har alltid tidigare känt att jag vill de och jag vet att min sambo hade blivit världens bästa pappa.
men blir så kluven att jag känner mig så tveksam. Jag har bollat allt med min sambo som är stöttande och försöker lugna mig med att de är nog vanligt att känna såhär. jag försöker känna efter men är så vilsen i vad jag vill. finns de någon som haft samma känslor? tycker mest de är jobbigt att jag börjar ifrågasätta vår relation, hur vanligt är detta? Har varit hos kurator men kände att jag blev mer förvirrad efter det.