Han är svartsjuk på de killarna som fick mig är jag var smal :(
Min sambo och jag har varit tillsammans i tre år snart. Han den finaste man jag har haft en relation med hittills. Men nu är jag så ledsen. Jag har varit överviktig sen jag fick barn (inte min sambos barn), innan dess var jag väldigt smal. Så jag har storlek L på det mesta nu men innan jag fick barn hade jag XS och S. Jag saknar absolut att vara smal men trivs ändå med min kropp nu. Jag rör på mig regelbundet men det är som kilona inte vill bort och jag har accepterat det. Men igår kväll sa min sambo något som sårade mig något oerhört. Han hittade en klänning som jag hade på mig på min bästa kompis bröllop. Jag kan inte ha den nu eftersom den är alldeles för liten men har den mest som en souvenir eftersom det var ett stort ögonblick när hon gifte sig. Då frågade sambon först om jag hade en date med mig på bröllopet och jag svarade att min dåvarande pojkvän var med. "Så han fick uppleva dig på den gamla goda tiden" svarar han lite skämtsamt. Jag undrade vad han menar och han svarar då "jag blir lite avundsjuk på alla killar som fått vara med dig när du var smal. Du är fin nu också men det hade varit kul att få vara med dig när du var smal. Man ser ju så annorlunda ut då".
Jag blev ledsen och försökte få någon förklaring varför han sa så men han höll bara fast vid att det hade varit kul att få vara med en smalare version av mig. Nu mår jag så jävla dåligt. Jag har aldrig hatat min kropp men känner mig otroligt oattraktiv när han säger så. Vi gick och la oss och sen åkte han till jobbet tidigt i morse. Känner att jag måste prata med honom men vet inte vad jag ska säga. Jag vill inte höra om min gamla kropp utan han får nöja sig med det han får nu. Men jag älskar honom och vill inte bli lämnad. Vad gör och säger man :(