• Anonym (Anonym)

Vad ska jag göra? Har träffat en man som snart åker hem igen, han är inte flyttbar

Jag har träffat en man från ett annat land, långt bort, och vi träffades nu medan han är i Sverige. Han åker tillbaka till sitt hemland nästa vecka, han är bara här tillfälligt då han ville besöka landet. Han betyder så otroligt mycket för mig, jag vill att han ska bli min. Och han säger att han tycker samma om mig, det vi har är så underbart. Men han har en 11 åring son i sitt hemland så han är inte flyttbar, och jag har föräldrar här som behöver mycket hjälp då de har ganska dålig hälsa och jag hjälper dem mycket, jag kan ju inte bara lämna dem i sticket. Vi är väldigt nära i familjen.

Har sådan ångest. Vad fan ska man göra? 

• Svar på tråden Vad ska jag göra? Har träffat en man som snart åker hem igen, han är inte flyttbar
  • Tow2Mater

Kan du ordna annan hjälp till föräldrar? Behöver de verkligen all hjälp du ger, eller är mycket av det saker de skulle kunna sköta på annat sätt men har mest blivit vana att du finns?

Rent krasst är det du som måste flytta. Eller så ger du upp allt och stannar. Tror du dina föräldrar vill du offrar ditt liv för att ta hand om dem?

Ha ett distansförhållande en tid, res emellan, och se hur det utvecklas.

• Lynx123

Dina föräldrar är såklart viktigare än mannen. Om han inte kan flytta hit med sonen, eller du OCH dina föräldrar till hans land, så är det nog inte mycket att göra. Långdistans brukar inte funka i längden.

• BlondBimbo net

Får jag vara nyfiken och fråga vilket land han kommer ifrån? Är det ett civiliserat demokratiskt land med helt och hållet jämställda villkor mellan könen?

• Aliona

Då får ni väl ha distansförhållande ett tag, och om det håller så kan ni flytta i framtiden, när er situation har förändrats. 

Svar på tråden Vad ska jag göra? Har träffat en man som snart åker hem igen, han är inte flyttbar