• Anonym (Bakteriell vaginos?)

Luktar illa nere efter sex-

En intim fråga, men om jag inte duschar efter sex, och har hela vaginan slemmig med spermier. Så tycker jag att det efter ett par timmar börjar lukta rätt illa. Är det normalt?
    trosorna luktar inget, inte flytningarna helller, men jag själv känner en starkare lukt när jag går på toaletten eller ibland bara rör på mig.
    kan det vara bakteriell vaginos? Eller är det bara gammal sperma?

• Svar på tråden Luktar illa nere efter sex-
  • Anonym (My)

Ja då börjar det stinka! Därför duschar jag alltid direkt efter sex, eller använder kondom om jag inte kan duscha direkt. Eller så får han spruta utanför. 

• Anonym (Q)

Kolla in den nya efter-sex-tampongen. Duger upp vätskor utan att torka ut och skava. Mycket reklam på fb nu. Minns banne mig inte vad de hette. 

• Anonym (biologen)

pH i slidan rubbas av sperma, och sperma innehåller även sockerarter som gör att bakterier kan börja växa mer än de ska.

Ta därför till vana att minst krysta ut satsen ur dig över toan, eller duscha och ta in ett finger och få ut det mesta, om du är känslig.

Det motverkar rubbad flora och dålig lukt.

Det kan variera genom ens fertila liv hur känslig en kvinna är för det där, vissa år kanske det är okej ändå, och sen plötsligt blir det problem.

• Anonym (sperma luktar illa)

Sperma börjar lukta illa efter en stund helt enkelt. Det är inte du, det är honom. Även om sperman hamnar på kroppen, i håret, på lakanet... så luktar den illa.

Sperma som rinner ur dig och torkar kanske i ljumsken luktar också riktigt illa. Om man drar ett finger där och luktar på det.

Nu låter jag helt äcklig men tex. om man är nykära och håller på...hela rummet stinker verkligen.  Man känner det inte så länge man är hemma, men går man ut på en promenad och kommer tillbaks....det stinker.

• Anonym (Man)

Kanske är olika mellan män, men jag har inte märkt någon dålig lukt om vi haft sex och somnat efteråt. Har ibland haft sex på morgonen också och inte känt att hon varken luktat eller smakat dåligt.

• StudierKemi

Jag tror det är gammal sperma bara. Jag hade det problemet ofta själv förut. Nu har jag inte varit intim med någon på väldigt länge och det luktproblemet har jag inte längre, vilket är väldigt skönt. När jag väl hade så så behandlade jag mot bakteriell vaginos, och apotekets medel hjälpte mot problemet i några veckor, sen hade jag gammal sperma i mig igen. :( Man slipper inte lukten så lätt.

Ett tips kan vara att sätta in menskopp fylld med äppelcidervinäger+vatten (surt som slidan gillar), och då brukar gammal sperma lossna och glida ner helt i koppen, som man sedan tömmer. Man kan göra detta relativt ofta, men gör för säkerhetsskull inte blandningen alldeles för frätande, då jag vet inte konsekvenserna. Späd ut med lika delar vatten och anv. hur många nätter du vill :)

Svar på tråden Luktar illa nere efter sex-