Vad är ert perspektiv på dessa två incidenter?
Min sambo kom hem från jobbet igår och våra barn betedde sig illa i en situation i bilen. när jag pratade i telefon (stod stilla) så hoppade de ut från bilen från ingenstans och började springa på trottoaren men bilar körde nära. Jag sprang Givetvis ut direkt och kallade in dem men tyckte inte de var ok som dem gjorde och framförallt fick jag kalla på den flera gånger. Jag hade sagt till barnen att pappa kommer inte heller tycka detta ni gjort är OK. och förklarade konsekvenser av deras beteende och vad som kan hända när man gör så. Så när sambon kom hem berättade jag om incidenten och han började skratta åt det. Jag förklarade att det inte är OK att han skrattar för han förminskar mig och situationen inför barnen. Bad honom förklara att det inte var ok för honom heller att de betedde sig så. Han vägrade, ?jag kommer inte säga något, har du problem med din auktoritet är det ditt problem?. Dottern höll med honom och tyckte att jag kunde vara med sträng mot dem. Dock tror jag att han trodde hon ?sa emot honom?. stämningen blev spänd och plötsligt frågar han ?vem har glömt att släcka efter dig där uppe?? Varpå det var sonen dock sa han då till dottern ?du får gå upp och släcka? detta med förklaringen att hon behöver röra på sig (Lite överviktig). hon tyckte detta kändes orättvist och blev ledsen. Sedan uttryckte hon att även jag ber henne om saker som egentligen brorsan ska göra. Jag bad om ursäkt och lovade att tänka på det. Sambon fullständigt vägrade och menade att när jag ber någon av barnen göra något så ska de göra det.
det kändes sååå fel för mig och såg hur ledsen dottern blev. Tog honom till rummet och sa ?varför frågar du vem som glömt att släcka och sen när det är brorsan varför säger du att dottern ska släcka? Vad e de för härskarteknik? (tror han gjorde de för han trodde dottern gick emot honom om detta med när barnen sprang ut ur bilen). Då börjar han säga för säkert tredje gången inom 14 dagar ?inte mitt fel att du valde att skaffa barn med en psykopat? (ett av barnen är mitt sedan tidigare). Jag sa men vad har de med saken att göra? Sluta med din härskarteknik. Han sa om du fortsätter säger vad jag ska göra kommer jag göra 10 gånger värre härskarteknik mot dig. och en del annat elakt han jämt och ständigt säger.
sen gick jag fram inför dottern och sa att du ska inte göra något som känns orättvist, din bror får släcka efter sig själv och du ska lyssna på MIG.
så på kvällen ser jag att han diskat allas tallrikar utom dotterns.
hur tolkar ni situationen? Jag orkar inte..