• Anonym (Balett)

Erfarenheter av balett? Är det en negativ miljö?

Vad har ni/era barn för erfarenhet av balett? Har hört att det är mycket kroppshets från lärare, ätstörningar, elakheter dansare emellan med glas eller spikar i varandras skor osv. Är väldigt tveksam till att låta dottern börja balett pga sånt här men har ingen egen erfarenhet av hur det är (har aldrig dansat balett) och historierna jag hört är från utomlands. Är det samma i Sverige?

• Svar på tråden Erfarenheter av balett? Är det en negativ miljö?
  • Anonym (E)

Tydligen var det väldigt negativt att låta barnet få testa en termin om denne faktiskt vill. Inget svar till mig om varför dock? Personligen hade jag valt andra typer av dans men vill barnet dansa just balett ser jag inte att det vore katastrof.

• Anonym (E)
    Anonym (Ja. Det var så.) skrev 2025-01-16 19:31:28 följande:

Jag kommer ihåg att dansinstruktören tryckte på att vi skulle äta protein och att vi behövde minst 70gram protein/dag. Så vi åt 6 ägg vilket är 80gram protein på ett ungefär. Det var det enda jag åt vissa dagar. 6 kokta ägg och vatten. 

Ja du hade en knäpp lärare, ska du skrämma upp TS mer när hn redan läst allt möjligt skit online ?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (-) skrev 2025-01-16 18:52:28 följande:
    Iq-befriat bullshit. Fysisk kvinnlighet sitter i höfter, byst och stjärt vilket signalerar fertilitet. Hårt tränade ballerinor har ingen kvinnlighet att tala om då de ofta saknar alla dessa attribut till följd av ett onaturligt leverne med överträning sen barndomen. Ett alltför lågt kroppsfett leder också till minskad fertilitet, torrhet och ett för tidigt åldrande. 

De enda män som tänder på kvinnokroppar som liknar en benig fjortispojkes är just män som gillar män. I ditt fall tydligen i garderoben ännu. Kom ut istället för att sprida ditt trötta kvinnohat med tjatigt anorexiahetsande. 
    Kvinnor bör ligga under BMI 20 för att ha bäst fertilitet.

"A study from 2022 looked at fertility ranges based on BMI. The authors found that conception was affected by both overweight and underweight women, and fertility was highest at a BMI of 19.5."

Det är dock bättre att vara lite underviktig än överviktig vid en graviditet då det minskar riskerna.
  • Anonym (Ja. Det var så.)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-16 19:44:56 följande:

"A study from 2022 looked at fertility ranges based on BMI. The authors found that conception was affected by both overweight and underweight women, and fertility was highest at a BMI of 19.5."

Det är dock bättre att vara lite underviktig än överviktig vid en graviditet då det minskar riskerna.
    Det är viktigt att vara lång för att höja sina chanser att lyckas göra någon kvinna gravid.

Ok jag väger 55kg på 165, så skall väl inte ta åt mig... men för helvete Rob.
  • Anonym (Y)

Och ändå föder kvinnor barn varje dag med sina mulliga, tjocka och runda kroppar. 

Deal with it. 

• Anonym (Rob)
    Anonym (Y) skrev 2025-01-16 19:51:26 följande:

Och ändå föder kvinnor barn varje dag med sina mulliga, tjocka och runda kroppar. 

Deal with it. 

Så gör även slanka och vältränade ballerinor. Med lägre risker.

Deal with it.
  • Anonym (H)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-16 19:54:04 följande:

Deal with it.
    Något vi alla kan vara överens om här är iaf att du aldrig kommer få varken en tjock eller smal kvinna så som du pratar. 
  • Anonym (Ja. Det var så.)

Deal with it.
    Slanka vältränade ballerinor gillar män som heter saker i sil med Wilhelm Von Silfversnopp, är 190cm långa och utrustade med sin pappas pengar.  
  • Anonym (-)

Deal with it.
    Tvärtom. Med obefintliga spikraka höfter blir det svårare att trycka ut ett spädbarn. Finns noll logik i dina knäppa argument.
  • Anonym (-)

Ännu mer misogyn dynga från dig.

Nej, det är inte sunt att vara underviktig vid graviditet. Särskilt inte gravt underviktig med uppenbar näringsbrist vilket dessa anorektiska, underutvecklade ballerinakroppar ofta har. Och sluta jämföra med tjocka kvinnor. De har inte i diskussionen att göra.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (-) skrev 2025-01-16 20:47:59 följande:

Nej, det är inte sunt att vara underviktig vid graviditet. Särskilt inte gravt underviktig med uppenbar näringsbrist vilket dessa anorektiska, underutvecklade ballerinakroppar ofta har. Och sluta jämföra med tjocka kvinnor. De har inte i diskussionen att göra.

"Forskarna menar att insatser för att främja en hälsosam vikt skulle kunna hjälpa alla kvinnor, oavsett var i världen de är födda.

? En hälsosam vikt är bra för alla. Ju tidigare i livet desto bättre, för när obesitas väl uppstått är det svårbehandlat, säger Pontus Henriksson.

Studien målar upp en komplex bild. Hur stor roll kroppsvikten spelar skiljer sig mellan olika komplikationer. Hög kroppsvikt bidrar exempelvis mer vid graviditetsdiabetes än andra komplikationer.

Men att vara underviktig i början av graviditeten då, hur påverkar det riskerna? Till forskarnas förvåning tycks undervikt inte bidra nämnvärt till komplikationerna som undersökts."

• Anonym (-)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-16 20:56:03 följande:

"Forskarna menar att insatser för att främja en hälsosam vikt skulle kunna hjälpa alla kvinnor, oavsett var i världen de är födda.

? En hälsosam vikt är bra för alla. Ju tidigare i livet desto bättre, för när obesitas väl uppstått är det svårbehandlat, säger Pontus Henriksson.

Studien målar upp en komplex bild. Hur stor roll kroppsvikten spelar skiljer sig mellan olika komplikationer. Hög kroppsvikt bidrar exempelvis mer vid graviditetsdiabetes än andra komplikationer.

Men att vara underviktig i början av graviditeten då, hur påverkar det riskerna? Till forskarnas förvåning tycks undervikt inte bidra nämnvärt till komplikationerna som undersökts."

Igen - gravt underviktig med noll kroppsfett är inte hälsosamt för någon. Sluta sprida ditt vidriga kvinnohat.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (-) skrev 2025-01-16 21:01:38 följande:
    Igen - gravt underviktig med noll kroppsfett är inte hälsosamt för någon. Sluta sprida ditt vidriga kvinnohat.
    Har jag pratat om grav undervikt?   Ballerinor är inte gravt underviktiga. De måste ha ett visst mått av muskler för att orka också.
    De är mycket vältränade...
  • Anonym (-)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-16 21:08:29 följande:
    Har jag pratat om grav undervikt?   Ballerinor är inte gravt underviktiga. De måste ha ett visst mått av muskler för att orka också.
    De är mycket vältränade...
    Jo, de har många av dem ett gravt underskott av underhudsfett och undervikt i allmänhet. Undernärda, låg fertilitet, noll bröst, noll höfter, noll anpassade för att bära och föda fram ett barn. Många tappar mensen till följd av sin överträning och ätstörningar. Sluta sprida ditt äckliga hat och ditt hetsande för anorexia. Bara lägg ner nu.
  • Anonym (Linda)
    FÅR JAG PÅMINNA OM ATT FRÅGAN FRÅN BÖRJAN GÄLLER ETT BARN FÖR JÖSSE NAMN! 

HERREGUD VAD ÄR FET FÖR FEL PÅ ER SOM DISKURERAR GRAVIDA KVINNOR I EN TRÅD OM BALETT FÖR BARN??? 
    KräksKräksKräks
  • Anonym (-)
    Anonym (Linda) skrev 2025-01-16 21:35:38 följande:
    FÅR JAG PÅMINNA OM ATT FRÅGAN FRÅN BÖRJAN GÄLLER ETT BARN FÖR JÖSSE NAMN! 

HERREGUD VAD ÄR FET FÖR FEL PÅ ER SOM DISKURERAR GRAVIDA KVINNOR I EN TRÅD OM BALETT FÖR BARN??? 
    KräksKräksKräks
    Det är en allmän diskussion och behöver inte specifikt handla om enbart barn. Ibland mynnar trådens huvudfråga ut i liknande frågeställningar som berör huvudämnet i någon mån, i denna tråd dansen balett. Helt naturligt att det bli så.

Och när störda kvinnoföraktande typer kommer in och förpestar tråden med anorexiahetsande struntprat så kommer det att bli mothugg och försvar. Detta får han/ni räkna med.
  • Anonym (E)
    Anonym (-) skrev 2025-01-16 21:45:31 följande:
    Och när störda kvinnoföraktande typer kommer in och förpestar tråden med anorexiahetsande struntprat så kommer det att bli mothugg och försvar. Detta får han/ni räkna med.
    Eller rösta ner och ignorera nollet. Det är en persona, inte en riktig person.
  • Anonym (-)
    Anonym (E) skrev 2025-01-16 21:46:40 följande:
    Eller rösta ner och ignorera nollet. Det är en persona, inte en riktig person.
    Personan borde lämna forumet för gott eller bli avstängd och bannlyst. Förstör alla trådar han medverkar i.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (-) skrev 2025-01-16 21:49:50 följande:
    Personan borde lämna forumet för gott eller bli avstängd och bannlyst. Förstör alla trådar han medverkar i.

Om det är någon som förstör forumet så är det dina inlägg. Jag var tvungen att kommentera när man skriver så nedsättande ord om smala kvinnor och ballerinor.

Jag hade aldrig kommenterat i tråden annars.

Det är sjukt hur du talar ner om smala kvinnor. När det i själva verket är övervikten som är det stora problemet i samhället.  När till och med försvaret säger till är det allvarligt...
  • Anonym (-)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-16 21:57:01 följande:

Om det är någon som förstör forumet så är det dina inlägg. Jag var tvungen att kommentera när man skriver så nedsättande ord om smala kvinnor och ballerinor.

Jag hade aldrig kommenterat i tråden annars.

Det är sjukt hur du talar ner om smala kvinnor. När det i själva verket är övervikten som är det stora problemet i samhället.  När till och med försvaret säger till är det allvarligt...
    Nej, den enda som förstör precis alla trådar han medverkar i är du med ditt kvinnoförakt.

Jag har inte skrivit nedsättande om kvinnor utan bara påpekat sanningen - att många prima ballerinors kroppar är förstörda pga all onaturlig träning de ägnat sig åt sen barnsben. Om man tränar så hårt att man bara har skinn och några små fjuttiga muskelbulor på kroppen men i övrigt grav undervikt så är det inte en hälsosam kropp. Underutvecklade danskroppar är inte hälsosamma eller fertila. Att tappa mensen är inte naturligt. Bara sluta, sluta upp med dina svar för de är värdelösa och ingen vill lyssna på dit hat.

Och igen - jag talar inte ner smalhet som är sund utan GRAV undervikt, vilket dessa ballerinor oftast har. Lär dig at fatta skillnaden nån gång och knip igen.
Svar på tråden Erfarenheter av balett? Är det en negativ miljö?