• Anonym (Minna)

Älskar min man, men vill inte dela badrum med honom

Bajsrester i toaletten, snorkråkor i duschen, handdukar på golvet, tomma toarullar som lämnas, tandtråd i handfatet ...

Att be honom skärpa till sig har noll effekt. 

Min kärlek till honom är stor och djup, men måste man nödvändigtvis dela badrum? Jag vill inte tjata eller bråka, eller ens ändra på honom. Bara jag hade ett eget badrum så jag slapp se hans skit. Jag tror inte han ser den själv.

Tänkte föreslå att vi lägger semesterpengarna på att fixa till ett badrum i källaren till bara mig. Vad tror ni?

• Svar på tråden Älskar min man, men vill inte dela badrum med honom
  • Anonym (Exfru)

Såklart,en egen toalett ska man få ha så att man mår bättre.Inte grisa omkring sig och andra mår dåligt.

• Anonym (Exfru)

Låter väldigt avtändande övrigt.

• Anonym (Borderlina)
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-01-18 15:18:33 följande:
    Det är inga problem för mig iallafall, alla har väl rätt till sina åsikter!
    Tack. Badrumstid ihop med min man är nog bland det bästa jag vet :D Har haft mardrömmar om att han runkar i duschen istället för att ha sex med mig, har låst badrumsdlrren och vägrar släppa in mig hur mycket jag än bankar :D
  • Agda90
    Anonym (Minna) skrev 2025-01-18 17:43:40 följande:

Igen, tack för alla tankar och svar. Jag förstår att detta är en klar dealbreaker för många och har full respekt för det. Jag vill ju själv inte leva med utfallet av beteendet även om jag mer än gärna har kvar resten av mannen i fråga. 

Jag tror inte att jag kommer att visa honom den här tråden, för ärligt talat så är vissa svar ganska elaka, men jag känner mig mer säker på att ett eget badrum för mig är en rimlig kompromiss. Jag kan sluta försöka tjata mig till en förändring och även sluta städa varje gång jag vill använda badrummet. 

Sedan är han inte sunkig i sin personliga hygien. Alltså, han är ju ren på kroppen, men han lämnar liksom skiten efter sig. Stänger av duschen och kliver direkt ur utan att se sig om och skölja av/torka bort efter sig, spolar och går vidare utan att se tillbaka, liksom. Kanske onödigt tillägg, men jag ville bara förtydliga.

Så ponera att du får ett eget badrum. Vem ska städa badrummet som din man använder? Han lär ju inte göra det någonsin verkar det som. Du kommer mest troligt att stå där och skura ändå fast inte lika ofta. Eller?
  • Anonym (M)

Igen, tack för alla tankar och svar. Jag förstår att detta är en klar dealbreaker för många och har full respekt för det. Jag vill ju själv inte leva med utfallet av beteendet även om jag mer än gärna har kvar resten av mannen i fråga. 

Jag tror inte att jag kommer att visa honom den här tråden, för ärligt talat så är vissa svar ganska elaka, men jag känner mig mer säker på att ett eget badrum för mig är en rimlig kompromiss. Jag kan sluta försöka tjata mig till en förändring och även sluta städa varje gång jag vill använda badrummet. 

Sedan är han inte sunkig i sin personliga hygien. Alltså, han är ju ren på kroppen, men han lämnar liksom skiten efter sig. Stänger av duschen och kliver direkt ur utan att se sig om och skölja av/torka bort efter sig, spolar och går vidare utan att se tillbaka, liksom. Kanske onödigt tillägg, men jag ville bara förtydliga.

Så du är beredd att låta honom fortsätta vara respektlös mot dig? 

Så alla som besöker er ska ner i källaren om de behöver gå på toa? Barn som vuxna? 

• Anonym (Borderlina)

Är det här verkligen vanligt med att män inte städar badrummet? Trodde den vanliga uppdelningen då kvinnan gör mer hemma är att mannen gör de äckliga sakerna som toalett, handfat, vask, stopp i duschen, slänger sopor? 

• Anonym (Borderlina)
    Anonym (Borderlina) skrev 2025-01-20 16:02:49 följande:

Är det här verkligen vanligt med att män inte städar badrummet? Trodde den vanliga uppdelningen då kvinnan gör mer hemma är att mannen gör de äckliga sakerna som toalett, handfat, vask, stopp i duschen, slänger sopor? 

Måste kvinnan göra de äckliga sakerna med har jämställdheten gått alldeles för långt. Eller för kort. Vet inte vilket. Men alltså golvbrunn och städa toalett? 
  • Anonym (Exfru)

Jag vill inte dela toa med någon ny partner och hans ungar.Vi mogna kvinnor vet vad vi vill ,annars är vi ensamma såklart.

• Anonym (A)
    Anonym (Exfru) skrev 2025-01-18 18:51:40 följande:

Låter väldigt avtändande övrigt.

Ja, det är det verkligen.
  • Anonym (J)

Överdrivet att folk säger att det är en dealbreaker. Men oavsett så vill man väl ha mer än en toalett i ett hus tex om man får gäster.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Exfru) skrev 2025-01-20 18:32:29 följande:

Jag vill inte dela toa med någon ny partner och hans ungar.Vi mogna kvinnor vet vad vi vill ,annars är vi ensamma såklart.

Skaffa inte en partner med ungar, jag hittade en barnfri guldklimp för ett par år sedan. Honom släpper jag aldrig!
Svar på tråden Älskar min man, men vill inte dela badrum med honom