• Anonym (Minna)

Älskar min man, men vill inte dela badrum med honom

Bajsrester i toaletten, snorkråkor i duschen, handdukar på golvet, tomma toarullar som lämnas, tandtråd i handfatet ...

Att be honom skärpa till sig har noll effekt. 

Min kärlek till honom är stor och djup, men måste man nödvändigtvis dela badrum? Jag vill inte tjata eller bråka, eller ens ändra på honom. Bara jag hade ett eget badrum så jag slapp se hans skit. Jag tror inte han ser den själv.

Tänkte föreslå att vi lägger semesterpengarna på att fixa till ett badrum i källaren till bara mig. Vad tror ni?

• Svar på tråden Älskar min man, men vill inte dela badrum med honom
  • Anonym (K)

Ja. man ska inte ställa för höga krav på män, de är så känsliga och kan lätt gå sönder.

• Studentpappa

Ja att begära att någon ska kunna hålla rent efter sig är antagligen för mycket begärt. Enklare att lägga 250kkr på ett nytt badrum än en toaborste för 39:-, lägg ett kringla i handfatet och se om han fattar poängen?

Ride it like you stole it
  • Anonym (M)

Ska gästerna också gå ner i källaren så de slipper se hans badrum?

• Jens76999

Det där låter som min sambo och bonusbarn.. Så det är nog inte specifikt män.

• OlgaElvira

Vi har haft egna badrum sedan mitten på 80-talet. Jag håller med kungen som sa att hemligheten med ett lyckat äktenskap är egna badrum. 

• Studentpappa
    OlgaElvira skrev 2025-01-16 21:01:14 följande:

Vi har haft egna badrum sedan mitten på 80-talet. Jag håller med kungen som sa att hemligheten med ett lyckat äktenskap är egna badrum. 

Har han också problem med bromsspåren, eller är det Silvia?
    Ride it like you stole it
  • Anonym (Borderlina)

Men duschsex då? Hur skulle man lösa det med olika badrum tänker ni? Eller bjuder man in honom just då men han får inte använda det annars?

Jag hade haft svårt med det. Riktigt svårt med separata badrum. Det är nog tom. nästan lika illa som separata sovrum ärligt talat. Borsta tänderna själv istället för ihop, ingen att prata med när man rakar benen, duscha själv, tvåla in sig själv ingen duschsex. Nej men fy fasiken :(

• Anonym (M)
    Anonym (Borderlina) skrev 2025-01-16 22:31:36 följande:

Men duschsex då? Hur skulle man lösa det med olika badrum tänker ni? Eller bjuder man in honom just då men han får inte använda det annars?

Jag hade haft svårt med det. Riktigt svårt med separata badrum. Det är nog tom. nästan lika illa som separata sovrum ärligt talat. Borsta tänderna själv istället för ihop, ingen att prata med när man rakar benen, duscha själv, tvåla in sig själv ingen duschsex. Nej men fy fasiken :(

Ja, för man kan ju inte hälsa på varandra, det är ju förbjudet. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Borderlina) skrev 2025-01-16 22:31:36 följande:

Dom kanske inte har det.
Svar på tråden Älskar min man, men vill inte dela badrum med honom