-
-
Svar på tråden Kvinnor säger att sex är ingen rättighet svara anonymt
-
Meddelande borttaget
-
Jag är kvinna och lever i ett sexlöst förhållande. Det är jag som saknar sexet, men det är okej. För det är ingen rättighet!
Hade jag varit man hade jag väl tjatat ihjäl mig om att få knulla, suttit och gråtrunkat framför en porrfilm eller varit otrogen, men jag är inte sån.
Jag får inget sex, trist. Men sånt är livet ibland.
-
Ts verkar ha lite svårt för begreppen och skilja på jämställdhet och att dela lika. Jämställdhet handlar om att alla ska ha samma möjligheter. Exempelvis har alla möjligheten att söka vilka jobb de vill oavsett kön, etnicitet osv, men har du inte rätt kvalifikationer eller personlighet lär du ju inte få jobbet. Som arbetsgivare har du rätt att välja den person som du anser passar bäst för tjänsten, jämställdhet förändrar inte detta precis som man har rätt att välja den person som man anser passar bäst som ens partner.
Samtidigt har du ju faktiskt alla möjligheter att skaffa dig bättre kvalifikationer för att bli mer attraktiv för ett bättre jobb, precis som du kan söka hjälp för att bli mer attraktiv som partner. Det handlar alltså om att alla har ett personligt ansvar för sitt eget liv, självklart är det inte rättvist vi har alla olika förutsättningar, men ärligt talat gör samhället redan mycket för att förbättra förutsättningar för de som kanske har det sämre. Ekonomiskt stöd, sjukvård, skola osv.
Med ts logik skulle vi alla istället bli placerade på arbeten oavsett om vi vill eller inte för att det ska delas lika dessutom borde ju också alla få mer eller mindre lika mycket betalt för annars är det ju orättvist, varför ska vissa, fler män än kvinnor dessutom, få mycket bättre betalt än andra? Jag tror de flesta föredrar valfrihet och eget ansvar både vad gäller arbete och partner, eller vad som faktiskt. Hellre än ett samhälle där som inskränker på vår frihet och gör våra val åt oss. -
Jag utgår från att du är invandrare och outbildad om vad jämställdhet är. Alternativt att du trollar. För jag vägrar tro på att någon är så korkad att hen tar sig genom grundskolan utan att förstå detta!Anonym (jämställt) skrev 2025-01-18 14:06:23 följande:Kvinnor säger att sex är ingen rättighet svara anonymt Svenska kvinnor säger att sex är ingen rättighet, ska de få ha sex då? Dejtingmarknaden är ojämnställd och där är kvinnor som söker sex som är ingen rättighet, alltså söker de något som är inte en rättighet. Ska det vara så? Om de har rätt till sex ska män ha lika mycket rätt till sex, annars är det inte jämnställt som kvinnor säger att de vill ha.
Jämställdhet innebär samma rättigheter och skyldigheter från samhället. När det kommer till sex så har vi rättighet att säga ja eller nej till att ha sex och skyldigheten att alltid acceptera partnerns nej men ingen skyldighet att ställa upp på partnerns önskan om att ha sex. (Det finns några mer skyldigheter som att förvissa sig om samtycke, att den andre inte är underårig eller i beroendeställning osv).
Om det resulterar i att kvinnor har enklare att få sex än män eller att några män har enklare att få sex än de flesta andra män, så har samhället inte med det att göra eftersom beslutet om att ha sex ligger på individen i varje stund. -
Självklart. Förstår du inte skillnaden mellan rätt att ha sex, respektive att få förmånen att ha sex?Anonym (jämställt) skrev 2025-01-18 14:06:23 följande:Kvinnor säger att sex är ingen rättighet svara anonymt Svenska kvinnor säger att sex är ingen rättighet, ska de få ha sex då? Dejtingmarknaden är ojämnställd och där är kvinnor som söker sex som är ingen rättighet, alltså söker de något som är inte en rättighet. Ska det vara så? Om de har rätt till sex ska män ha lika mycket rätt till sex, annars är det inte jämnställt som kvinnor säger att de vill ha.
Sex är givetvis ingen rättighet för kvinnor heller, men två personer med samtycke får såklart ligga. -
Sex är ingen rättighet, förhållande är heller ingen rättighet.
Sen att det överlag är lättare för kvinnor att hitta någon att ha sex med än det är för män, ja det är en annan sak.
Många män behöver anstränga sig mer för att få sex, de saker man kan göra är t.ex. att öka sin sexuella attraktivitet och att inte lägga ner tid och energi på kvinnor som inte vill ha sex med en.
Livet är orättvist, men det är ingen mening att sitta och vara sur för det, man får göra det bästa av situationen. -
Sex är givetvis ingen rättighet. Om man är i en relation så är det normala dock att ha sex och om man ena parten inte vill ha sex men den andra vill ha det så får man se till att arbeta på det eller göra slut.
-
Och om personen som inte vill ha sex är ens fru? Då blir sitsen en annan.Anonym (suck) skrev 2025-01-19 07:31:36 följande:
Sex är ingen rättighet, förhållande är heller ingen rättighet.
Sen att det överlag är lättare för kvinnor att hitta någon att ha sex med än det är för män, ja det är en annan sak.
Många män behöver anstränga sig mer för att få sex, de saker man kan göra är t.ex. att öka sin sexuella attraktivitet och att inte lägga ner tid och energi på kvinnor som inte vill ha sex med en.
Livet är orättvist, men det är ingen mening att sitta och vara sur för det, man får göra det bästa av situationen.
-
Ja då blir det värre, då kanske man får göra slut, eller ta upp att eftersom hon ändå inte har något intresse för ett sexuellt förhållande så tänker du öppna upp för att ha sex med andra kvinnor, för vill man inte alls ha sex med sin partner så kan man inte heller kräva att ens partner inte får ha sex överhuvudtagetAnonym (Mannen) skrev 2025-01-19 07:41:41 följande:Och om personen som inte vill ha sex är ens fru? Då blir sitsen en annan.
-
Misstänker att det är KVINNOHATAREN ALFAHANNEN som är igång igen. Hur många trådar har han skapat där allting handlar om kritik gentemot oss kvinnor? Men problemet verkar vara att han får för lite sex, och då skyller han på oss.
-
I praktiken hatar han sig själv för att han är oduglig.
-
Om du vill att sex ska vara en rättighet, skulle du själv ställa upp på sex med vem som helst isf? Är faktiskt både förfasad och road av din åsikt. Säg att den som vill ha sex med dig råkar vara en man (utgår från att du är en också) tycker du då det är rimligt att du blir tvingad att ställa upp för att sex nu blivit en rättighet?
Följdfråga, om man har så låga krav att man är villig att ha sex med vem som helst hur kan man då misslyckas med att hitta någon som är villig? -
++1Anonym (Mm) skrev 2025-01-18 20:53:50 följande:
Ts verkar ha lite svårt för begreppen och skilja på jämställdhet och att dela lika. Jämställdhet handlar om att alla ska ha samma möjligheter. Exempelvis har alla möjligheten att söka vilka jobb de vill oavsett kön, etnicitet osv, men har du inte rätt kvalifikationer eller personlighet lär du ju inte få jobbet. Som arbetsgivare har du rätt att välja den person som du anser passar bäst för tjänsten, jämställdhet förändrar inte detta precis som man har rätt att välja den person som man anser passar bäst som ens partner.
Samtidigt har du ju faktiskt alla möjligheter att skaffa dig bättre kvalifikationer för att bli mer attraktiv för ett bättre jobb, precis som du kan söka hjälp för att bli mer attraktiv som partner. Det handlar alltså om att alla har ett personligt ansvar för sitt eget liv, självklart är det inte rättvist vi har alla olika förutsättningar, men ärligt talat gör samhället redan mycket för att förbättra förutsättningar för de som kanske har det sämre. Ekonomiskt stöd, sjukvård, skola osv.
Med ts logik skulle vi alla istället bli placerade på arbeten oavsett om vi vill eller inte för att det ska delas lika dessutom borde ju också alla få mer eller mindre lika mycket betalt för annars är det ju orättvist, varför ska vissa, fler män än kvinnor dessutom, få mycket bättre betalt än andra? Jag tror de flesta föredrar valfrihet och eget ansvar både vad gäller arbete och partner, eller vad som faktiskt. Hellre än ett samhälle där som inskränker på vår frihet och gör våra val åt oss.
-
Sex är ingen rättighet för nån, varken män eller kvinnor så det var en konstig fråga. Finns det någon som man själv vill ha sex med som vill ha sex med en (ibland mot betalning eller andra fördelar) också så får man ha det, annars inte.
Jag är kvinna och har inte sex just nu på grund av att min sambo inte vill och tycker det känns fel när jag är höggravid. Det finns säkert andra som skulle vilja (ja det finns män som tänder på det) men jag vill inte ha sex med nån annan så då får jag vara utan.
Är du man och har en partner som inte vill är det samma sak, du kan välja att vara utan eller lämna och ligga med nån annan. Men man kan ju aldrig kräva det av någon som inte vill.
-
Vilka har kvinnorna sex med? Sona katter?Anonym (jämställt) skrev 2025-01-18 14:23:28 följande:Kvinnor kan ha lättare sex än män och det är ojämnställt och kvinnor säger att de vill ha jämställdhet. Om män får inte ha sex lika mycket som kvinnor ska kvinnor heller inte få ha det.
Andelen män och kvinnor som har sex borde vara tämligen lika, eller? -
Hur ser du på en relation bestående av en kvinna och flera män?Anonym (jämställt) skrev 2025-01-18 14:27:02 följande:Kvinnor vill ha jämställt samhälle, alltså ska män få ha mer sex än kvinnor eller så ska kvinnor få inte ha mer sex än män.