• Anonym (Jasmine)

Hur säger man på ett schysst sätt att man inte är intresserad?

Jag är tjej och har blivit ghostad av killar och vet hur ont det gör så jag vill inte utsätta någon annan för det. Nu har jag träffat en kille ett tag som jag var intresserad av från början men på slutet har jag tappat intresset och vill inte längre ha kontakt. Men hur säger man att man inte är intresserad av att fortsätta ses på ett schysst sätt? 

• Svar på tråden Hur säger man på ett schysst sätt att man inte är intresserad?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Jag) skrev 2025-01-19 13:52:02 följande:

Men hur skriver man om man redan klickat, tror sig vara attraherad utifrån det man sett hittills och sedan får man dagsfärska bilder där personen inte alls ser ut som förväntat..?

Återigen, ghosta.  
    Sjukt vanligt problem att folk framställer sig som smalare än va de är...
  • Anonym (M)
    Anonym (Jag) skrev 2025-01-19 14:03:42 följande:
    Joo men då kan jag ju inte påstå att vi inte klickar, när jag redan visat starkt intresse för personen? Sitter i exakt denna sits nu! Jättesnygg på bilderna, men de måste vara flera år gamla för nu har personen lagt på sig kilon så det ser ut som en annan person. Problemet är inte kroppen utan ansiktet. Och detta kom fram efter att vi sagt att vi ska försöka ses nästa helg... Jag vill inte säga, "tyvärr, du ser inte ut som på dejtingsidan", det känns nästan lite elakt.
    Nej men skriv bara att du inte tror på er långsiktigt. 
  • Anonym (Jasmine)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-19 14:06:01 följande:
    Men vad är problemet?  Ghosta!
    Och varför kan inte folk va dagsaktuella bilder!   Jäkla otyg att folk alltid är fetare i verkligheten än på bild.
    Vad har det här med min tråd att göra? 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-19 14:06:01 följande:
    Men vad är problemet?  Ghosta!
    Och varför kan inte folk va dagsaktuella bilder!   Jäkla otyg att folk alltid är fetare i verkligheten än på bild.
    Håller med, om kroppen eller ansiktet förändrats så pass då borde man vara sjysst och lägga upp något nyare. Men det gäller oavsett om man går upp eller ner i vikt, så klart. Men jag är inte en sådan som ghostar och blockar, jag är hellre tydlig med att man går skilda vägar.
    Anonym (M) skrev 2025-01-19 14:14:40 följande:
    Jao, fast det är ju bara ett ligg det är frågan om och inte en relation... Och även om han bor en bit bort så är det inga problem att ses då och då. Känns jättedumt att man varit så villig att ses, men när han skickar riktiga bilder så falnar intresset. Fast det är väl inte mitt fel förstås.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Jasmine) skrev 2025-01-19 12:32:08 följande:
    Jag vet inte om jag vågar. Är det fegt och skriva det på sms? 
    Det tycker jag, det är mest juste att inte göra det.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Jag) skrev 2025-01-19 14:18:52 följande:
    Håller med, om kroppen eller ansiktet förändrats så pass då borde man vara sjysst och lägga upp något nyare. Men det gäller oavsett om man går upp eller ner i vikt, så klart. Men jag är inte en sådan som ghostar och blockar, jag är hellre tydlig med att man går skilda vägar.
    Anonym (M) skrev 2025-01-19 14:14:40 följande:
    Jao, fast det är ju bara ett ligg det är frågan om och inte en relation... Och även om han bor en bit bort så är det inga problem att ses då och då. Känns jättedumt att man varit så villig att ses, men när han skickar riktiga bilder så falnar intresset. Fast det är väl inte mitt fel förstås.
    Jag förstår. Men tycker du att nån som inte lägger upp sanningsenliga bilder förtjänar nåt annat än att bli ghostad ?  
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-19 15:08:16 följande:
    Jag förstår. Men tycker du att nån som inte lägger upp sanningsenliga bilder förtjänar nåt annat än att bli ghostad ?  
    Hmm. Det är en poäng iaf. Men jag tänker en medelväg där han får veta att det är för att bilderna inte stämmer överens med verkligheten.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Jag) skrev 2025-01-19 15:16:21 följande:
    Hmm. Det är en poäng iaf. Men jag tänker en medelväg där han får veta att det är för att bilderna inte stämmer överens med verkligheten.
    Mmm, ja hellre det.  Då kan han ju rätta till problemet om han inte vill råka ut för samma sak igen.
  • Anonym (J)

Du säger som det är? Att du inte är intresserad längre 

• Anonym (J)
    Nej. Hellre det än ingrt alls. 
  • Just Precis

Jag hade nog tagit en fika eller lunch med gamla bilder-personen ändå, om vi klickat innan. För att ge hen en chans ändå. Och sedat lätt att sms:a efter och säga att man inte kände klicket. 

Om jag var TS skulle jag skriva typ:

Hej X! Det har varit trevligt att lära känna dig men jag har känt efter och tror tyvärr inte att jag känner det där fullständiga klicket som jag skulle vilja för att fortsätta träffas. Jag är ledsen om detta känns abrupt men nu när jag landat i det vill jag låta dig veta det direkt, tänker att det är bäst att vara ärlig. Tack för trevliga dejter och allt gott i framtiden! 

• Anonym (Wtf)

Om man inte är en omogen fjortis så ghostar man inte. Punkt och slut!  Man säger bara att man inte känner att det kan bli något mellan er och ber den andra respektera det. Sedan är det en annan sak om personen vägrar fatta, om den återkommer trots att man varit tydlig med att man är ointresserad, ja i det läget återstår kanske inget annat än att ghosta, men i alla andra fall, nej nej och åter nej.

• Anonym (Långt)

Säg exakt som det är!

så t ex.. Har du bara inte rätt känslor, men han i övrigt är en bra kille osv, säg då det:
    -Du är en jättebra kille, och det är inga fel med DIG. MEN jag saknar de rätta känslorna för att inleda något seriöst med dig.

har du känslor men han har ett tvivelaktigt beteende t ex, säg då:
    -jag har känslor för dig med och hade kunnat gå in en relation med dig. Men min magkänsla om dig är inte rätt. T ex delar vi inte samma syn om saker, eller jag har svårt för dessa saker som du har gjort mig (eller gör), det är inte rätt tid i livet för mig att gå vidare med något seriöst, du behöver jobba på detta först/JAG behöver jobba på detta först. eller vad det nu kan vara.

om du bara inte vill ha en relation så säg det:
    -Jag vill inte ha en relation, det passar inte mig. Kanske inte just nu? pga andra omständigheter i livet. Eller vad det nu kan vara.

eller om du faktiskt ogillar killen:
    -jag gillar inte riktigt dig som person, delar inte dina värderingar, vi funkar inte bra ihop, ser ingen framtid i oss. Alla kan inte passa ihop. Jag träffar någon annan.

vad det än är ska man kunna vara helt transparenr tycker jag. Kan bli lite svårt att säga typ:
    -du luktar bajs ur munnen
    men man borde ändå kunna säga:
    -du är inte min typ, jag gillar med sådana här killar.., jag anser inte att vi är sexuellt kompatibla, vi har inte samma mål i livet

mycket bättre vara helt ärlig, få ett ordentligt avslut istället för att bara ghosta

• Mandel
    Beror på hur länge ni skrivit och hur många gånger ni träffats tycker jag. Efter 1-2 dejter är det ok att skriva annars tycker jag nog att man tar det öga mot öga.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Hjelm

Jag förstår inte problemet. En vuxen människa måste kunna säga precis som det är. Du har redan fått flera bra exempel på hur man uttrycker det på ett värdigt och respektfullt sätt.

Om personen inte kan acceptera det, blir needy och klamrar sig fast trots att man meddelat tydligt vad man vill - DÅ kan man bemöta med tystnad. Man är inte skyldig mer än ett svar och en förklaring. Ibland undrar jag om många som hävdar att de är ghostade i själva verket mest är stalkers som vägrar acceptera det bemötande de fått.

Svar på tråden Hur säger man på ett schysst sätt att man inte är intresserad?