• Anonym (Tjej 29)

Svår kärlek

I oktober förra året (2024) för ungefär tre månader sedan träffade jag en kille. Han var 3 år yngre än jag (26, jag är 29) och tanken var aldrig att träffa honom då jag alltid tyckt att tjejen ska vara äldre samt att yngre killar är omogna. I alla fall, vi sågs och han överträffade alla mina förväntningar och vi hade djupa samtal fram till han skjutsade hem mig och släppte av mig hemma. Vi klickade direkt och kemin mellan oss gick att ta på. Vi sågs från 21.30-03 första gången och allt vi gjorde var att prata. Han berättade att han var ute efter att hitta den rätta och att han vill ha familj och barn inom de kommande åren. Han berättade om allt möjligt, alltifrån relationen med sitt ex och varför det tog slut, till hans uppväxt som var jobbig. Han öppnade upp sig om sitt förflutna och var ärlig med att han varit kriminell när han var i 15-årsåldern, men att han lämnat det livet bakom sig. Innan vi skildes åt kysstes vi, på mitt initiativ. Efteråt saknade jag honom direkt. Han hörde av sig mycket i början, verkade nästan besatt av mig de första veckorna. Han frågade mycket om att ses; men jag var bortrest första helgen och var sedan ganska upptagen så det dröjde 6 dagar innan vi sågs igen. De tre första dejterna sågs vi ute pga att jag var tydlig med att jag har seriösa intentioner. Han accepterade detta och han hade inga problem med att ta det i min takt. Efter tredje dejten (8 dagar efter vår första dejt) sov han hos mig och då hade vi sex för första gången. 

Första månaden hördes vi mycket, därefter hände olika saker i hans liv som påverkade honom, vilket gjorde att han svarade mindre. Han var väldigt öppen med allt som hände - hans syster skiljde sig, han hade flera problem med ett av sina flera företag och han fick panikångest av allt som gick fel i hans liv. I samband med det berömde han mig så mycket, han sa att jag är fin, underbar, vacker, snäll och god, att han älskar att få lära känna mig och att jag förtjänar det bästa. Han har också sagt att han varken vill skada eller såra mig och att det är därför han är öppen om att han inte vet om han är redo för en relation nu, samtidigt som han tydligt beskrev hur han mådde och sa att han behöver vara öppen och ärlig för att något ska kunna ske mellan oss. Han jobbar väldigt mycket och på grund av omständigheter i hans liv har han nu sagt att han ska flytta till London, eller snarare, pendla mellan Stockholm och London. På grund av hans dåliga mående och all stress med företaget sågs vi mindre i december och därefter reste jag bort två veckor, så sist vi sågs var ju på juldagen, han sov hos mig natten innan jag skulle resa bort. Några dagar efter att jag kom hem reste han till London för att fixa saker inför sin flytt dit - han kom hem igår och vi ska förhoppningsvis ses i veckan. Förstår ju att det inte är något att satsa på då han ska bo halvtid i London - men jag vill inte träffa någon annan. Jag tänker på honom konstant och saknar honom så mycket - pga våra resor har vi inte träffats på 3.5 veckor. Allt jag vill är att ha honom. Varje gång vi ses känns det som om vi känt varandra i många år och det känns verkligen som att det är honom jag behöver i mitt liv. Så det är en sorg att han ska flytta och jag vet inte hur jag ska gå vidare? Kan tillägga att jag kommer från en relation och det var inte länge sen vi gjorde slut. Hade inte ens tänkt träffa någon men så dök killen upp och ja? Vad ska jag ta mig till? Borde absolut prata med honom för att veta hur han tänker? Han är verkligen allt jag vill ha. 

• Svar på tråden Svår kärlek
  • Anonym (What)
    Anonym (Tjej 29) skrev 2025-02-09 12:33:14 följande:

Han är från Mellanöstern och det där du gör är att dra alla över en kam. Har mycket erfarenhet av killar från Mellanöstern då mitt ex var också därifrån och vi gjorde slut av helt andra orsaker än det. Den här killen är kristen och hans familj är religös och mer öppensinnade, hans bror är homosexuell med. Så jag tror inte att det är så i hans fall. 

I onsdags kväll sent hade vi sist kontakt och därefter har han inte svarat alls. Inte något, varken på sms eller snap. Han har ju gjort så här tidigare när han haft problem med företaget, inte svarat på 2 dagar eller som max 2.5 dagar. Då har det varit av olika orsaker som han förklarat (bland annat att han haft panikångest och haft olika problem med företaget). Jag vet att han har massor att göra när han nu ska renovera och öppna upp en ny verksamhet. I fredags öppnade han chattar på snap och mina snaps, men svarade ej. Igår och i torsdags öppnade han inget. Hans snapscore han inte ökat mycket dessa dagar, 12 snaps på 3 dagar har poängen ökat med och då har 3 av dessa snaps varit mina. Han brukar lägga upp rätt mycket stories på snap och det sista han la upp var i måndags från min balkong. Han sa ju också till mig att när han börjar få känslor brukar han ha avstånd för att skydda sig, men samtidigt hördes vi mycket både i tisdags och onsdags. Han lämnade även kvar kläder och en vattenflaska för att han skulle komma tillbaka samma dag, så hans avsikt var att komma tillbaka. Vad skulle ni ha gjort med honom och med sakerna???? Är så förvirrad och irriterad.

Kärlek ska vara enkelt. Detta är inte enkelt. Han är en strul-pelle som inte vill något seriöst. Gå vidare.
  • Swedman

När jag blir kär så seglar alltid hon upp som Prio1 - oavsett vad jag har runt mig. Jag skulle direkt försöka involvera henne på nåt sätt även om jag hade mycket runt mig för tillfället. Jag skulle ju vilja ha henne vid mig varje dag. 
    Men det är jag det....

• Anonym (Tjej 29)

Han hörde av sig i söndags och bad om ursäkt över att han inte svarat. Han sa att han han inte svarat har inget med mig att göra, men när han har så mycket jobb avskärmar han sig och satsar enbart på att jobba. Han är också under väldig press då han står utan lokal. Och jag vet att det är så och jag betvivlar inte honom. Sen dess har vi pratat varje dag. 

• Swedman
    Anonym (Tjej 29) skrev 2025-02-14 12:49:23 följande:

Han hörde av sig i söndags och bad om ursäkt över att han inte svarat. Han sa att han han inte svarat har inget med mig att göra, men när han har så mycket jobb avskärmar han sig och satsar enbart på att jobba. Han är också under väldig press då han står utan lokal. Och jag vet att det är så och jag betvivlar inte honom. Sen dess har vi pratat varje dag. 

Oavsett vad skulle jag kört på med honom om jag vore dig men jag skulle inte skaffa villa-hund-barn direkt och dessutom skulle jag vara beredd på att jag riskerar lite tårar. Men vad gör man inte?
  • Anonym (Tjej 29)

När han inte svarade på 4 dagar tänkte jag till 90 % att det berodde på jobb, jag vet hur han funkar. visste ju att jag inte hade gjort nåt fel, men ändå tänker man i de banorna. Så jag vet ju hur han funkar och jag betvivlar absolut inte att han sitter och jobbar 24/7 och stänger av allt annat som
    kan störa honom. Jag förstår varför och respekterar det. Nu när jag vet det känns det ok och vi har ju ändå pratat lite varje dag sen dess. Jag kommer låta honom göra det han måste, så får vi ses sen när allt lugnat sig för honom. Inte som att jag inte har annat i mitt liv liksom, har mycket grejej jag ägnar mig åt på fritiden. Den kemin vi har, och har haft sen start är otrolig. Det är något speciell mellan oss. Har kvar Tinder och har smsat mer med vissa utanför Tinder som till och med bjudit ut mig, men jag vill inte. Jag vill bara träffa honom.

Swedman - Får jag fråga varför du tycker att jag ska köra på oavsett? Är nyfiken. Och självklart tar jag allt långsamt. 

• Anonym (Tini)

Du skriver i din trådstart att du är ute efter något långvarigt. Den här killen kanske är dina drömmars man, men inte nu.

Så om det är meningen att det ska vara han så kommer han när han är redo. Men gå inte runt och vänta. Låt honom göra sitt. En man som är kär låter inte kärleken vänta i två dagar på ett svar oavsett vad. Skitsnack att man prioriterar jobb före någon man har känslor för, speciellt när man vet att den vill satsa.

Ni vill olika saker, han är inte rätt för dig nu. Så önska honom stort lycka till och be honom höra av sig när han är redo att satsa, så får vi se om du fortfarande vill satsa på honom då. Det är det bästa rådet jag kan ge dig. 

Du är 29 år, slösa inte bort din tid om du vill ha familj. Det finns fler än den här killen, jag LOVAR!
  • Swedman
    Anonym (Tjej 29) skrev 2025-02-14 15:57:51 följande:

När han inte svarade på 4 dagar tänkte jag till 90 % att det berodde på jobb, jag vet hur han funkar. visste ju att jag inte hade gjort nåt fel, men ändå tänker man i de banorna. Så jag vet ju hur han funkar och jag betvivlar absolut inte att han sitter och jobbar 24/7 och stänger av allt annat som
    kan störa honom. Jag förstår varför och respekterar det. Nu när jag vet det känns det ok och vi har ju ändå pratat lite varje dag sen dess. Jag kommer låta honom göra det han måste, så får vi ses sen när allt lugnat sig för honom. Inte som att jag inte har annat i mitt liv liksom, har mycket grejej jag ägnar mig åt på fritiden. Den kemin vi har, och har haft sen start är otrolig. Det är något speciell mellan oss. Har kvar Tinder och har smsat mer med vissa utanför Tinder som till och med bjudit ut mig, men jag vill inte. Jag vill bara träffa honom.

Swedman - Får jag fråga varför du tycker att jag ska köra på oavsett? Är nyfiken. Och självklart tar jag allt långsamt. 

Därför att uppleva en romantik trots att det finns med oro är nåt att minnas. Jag ger allt en chans och säger "Fega pojkar får aldrig kyssa vackra flickor".  Jag menar, visst riskerar du saker men du kan ju få uppleva nåt också. Värt mycket.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Tini) skrev 2025-02-14 16:00:43 följande:
    Du skriver i din trådstart att du är ute efter något långvarigt. Den här killen kanske är dina drömmars man, men inte nu.

Så om det är meningen att det ska vara han så kommer han när han är redo. Men gå inte runt och vänta. Låt honom göra sitt. En man som är kär låter inte kärleken vänta i två dagar på ett svar oavsett vad. Skitsnack att man prioriterar jobb före någon man har känslor för, speciellt när man vet att den vill satsa.

Ni vill olika saker, han är inte rätt för dig nu. Så önska honom stort lycka till och be honom höra av sig när han är redo att satsa, så får vi se om du fortfarande vill satsa på honom då. Det är det bästa rådet jag kan ge dig. 

Du är 29 år, slösa inte bort din tid om du vill ha familj. Det finns fler än den här killen, jag LOVAR!
    Jag håller också med dig.
    Om jag verkligen älskar någon skulle jag ha möjlighet att svara på min älskling's sms eller ringa tillbaka efter några timmar men inte så här långt. Skulle inte kunna orka vänta så här många dagar alls!

Den har killen verkar ha andra alternativ eller är osäker att vara med henne.
  • Anonym (Läst allt)

Men vänta lite nu. Fint av dig att respektera att han har mycket jobb men behöver han inte äta, gå på toa osv? Om han hade genuina känslor för dig, inte ?bara? att du är mysig att prata med, ser bra ut, bra i sänge mm så hade han tid att kontakta di, så är det även om du inte riktigt vill se det. 

Sen behövs det ingen lokal för att göra hemsidor och en app. Och när det gäller hans företag och flytten till London så har svaret alltid varit, ?han har inte det än men han ska?, det känns som att han lever i ett luftslott och du har flyttat in. 

Om du tycker att jag är elak så ber jag om ursäkt för det var enbart för att jag bryr mig. Btw, har du sett något av hans arbete, sett med egna ögon? Har du googlat på hans namn på företaget? Vad stod det om det? Du måste lova att ta hand om dig och jag tror tyvärr att du kommer bli sårad ❤️

• Anonym (.,ölm'pnpånm)
    Anonym (Tjej 29) skrev 2025-02-04 20:39:25 följande:

Han har inte det ännu, men han håller på med det därav att han inte flyttat ännu. Varför skulle han inte kunna flytta dit? Jag vet flera som bor och jobbar i London efter att Brexit infördes, vet du inte om att det är möjligt? 

Kärlek ska inte vara svårt, det ska vara lätt, särskilt i början. En man som redan har en massa åtaganden har kanske viljan, men inte tiden  till ett förhållande. 
  • Anonym (Tjej 29)

Jo självkvart, men det handlar om att han väljer att inte vara på sociala medier alls under den stressiga perioden. Handlar ju inte om att han inte har tid att skriva en rad, för det har alla. Var ju 3 dagar helt utan kontakt och jag förstår att han väljer att helt avskärma sig från sociala medier, men 3 dagar utan att skriva nåt alls är för länge tycker jag. Så jag är inte dum, klart han har tid att skriva nåt, men han har valt att inte göra det för att helt lägga det åt sidan ett tag (De 3 dagarna). 

Förstår att du vill väl, men återigen - jag är inte dum. Självklart behövs ingen lokal för det, men hemsidorna och allt är till hans bilfirma som bilhandlare, bilmekaniker, bilrekond och byte av fönster. Så just nu kan han inte alls bedriva företaget då han helt står utan lokal - därav stressen. Det här med London kom han på för en månad sen just för att han inte hittar lokal här, men målet är ju att hitta lokal även här för att kunna bedriva verksamheten, vilket han inte alls kan nu. 

Och ja, självklart har jag kollat upp allt. En av de första dejterna var vi dessutom på hans bilfirma (men inte hela tiden), så jag har besökt den. Den har han haft i flera år med en släkting, men nu vill han bedriva det på egen hand och letar därmed lokal då. Har även flera ggr googlat det företaget, läst recensione o kollat upp på allabolag avseende omsättning, vinst osv. Jag är en person som alltid kollar upp allt lite för mycket, så är jag. Sist vi sågs visade han mig hemsidan; instagram och fb för hans nya företag, så ja jag har koll. Är inte lättlurad. Och tack för att du bryr dig. 

• Anonym (Bo)

Tycker du låter rätt naiv, sorry. En kille som är intresserad på riktigt kan inte gå mer än en dag utan att höra av sig. Finns massa män med många bollar i luften som ändå lyckas höra av sig. Han gör vad han vill med dig.

• Lynx123

Om min kille försvann i tre dagar så skulle jag antingen tänka att det hänt honom något eller att han tappat intresset. Är man verkligen intresserad av någon så hör man av sig - det är dels vanligt hyfs, dels något man VILL göra när man gillar någon.

Förstår att du gillar den här killen men det låter lite som att du typ sitter vid telefonen i hopp om att han ska vilja prata eller ses. Det låter väldigt ensidigt och han gör ju till och med planer att lämna landet. 

Det är.rätt jobbigt att bli kär på det här sättet men jag vill, i all välmening, att försöka se så nyktert som möjligt på den här situationen. Utifrån ser det ut som att han kommer med en massa ursäkter och inte är särskilt seriös.

Svar på tråden Svår kärlek