• Anonym (L)

Misstänker att han har känslor

Hej! 

Jag har skrivit till en kille från och till under lång tid. Vi har aldrig haft sex fast träffats några få gånger. Vår relation har aldrig definierats. 

Han har varit tydlig med mig att han vill gifta sig och få barn och det är inte jag ute efter med någon. Plötsligt börjar han undvika mig och när han märker att hans tafatta försök att träffas för något sexuellt inte besvaras på det sätt han vill. Sist vi träffades sa han att han märkt att JAG börjar få känslor så han vill undvika mig. Jag har inte gjort något dom skulle kunna tyda på det.  Jag spelade med lite för att inte göra honom alltför besviken. Tror snarare att det är han som projicerar sina känslor på mig. 

Sa till honom att vi bara kan vara vänner. Hanhöll med men fortsätter undvika mig. Tycker beteendet är så konstigt, han ghostar. 

Kommer efter detta gå vidare men har landat i att jag tror han har känslor. Vad tror ni? 

• Svar på tråden Misstänker att han har känslor
  • Ezmeraldah
    Anonym (L) skrev 2025-01-26 11:12:32 följande:
    Det är inget önsketänkande från min sida jag är mest förbannad på att vi båda vänt ut och in på oss själva, skrivit och pratat om de mest privata saker och sedan drar han sig undan. 
    Du skriver ju att du tror att han har känslor för dig? Läs din egen rubrik och trådstart. 

(Obs! Utvalda citat.)
    Anonym (L) skrev 2025-01-24 17:51:49 följande:

Han har varit tydlig med mig att han vill gifta sig och få barn och det är inte jag ute efter med någon.

Jag spelade med lite för att inte göra honom alltför besviken. Tror snarare att det är han som projicerar sina känslor på mig. 

Kommer efter detta gå vidare men har landat i att jag tror han har känslor. Vad tror ni? 

Anonym (L) skrev 2025-01-26 11:37:00 följande:
    Han ställde in träff, tog därefter aldrig själv initiativ till träff mer än att skicka lite suspekta bilder som man vagt kan tolka som en inbjudan haha 
    Och detta skulle tyda på att han har känslor?
     Att han ändå var ute efter sex kan jag förstå under vårt senaste samtal: 
    Du skrev ju att du landat i att han har känslor? Hur ska du ha det? 
    Jag tycker han är svårtolkad. 
    Det tycker jag inte!
    Kan ngn annan göra det åt mig är jag tacksam :)
    Jag gjorde ett försök...

Riktig klassiker nedan! 
    "Du känns inte som en tjej som bara är ute efter sex. Jag kan inte agera som andra killar som lurar tjejer, känner mig taskig" 
  • Anonym (L)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-26 11:52:06 följande:
    Du skriver ju att du tror att han har känslor för dig? Läs din egen rubrik och trådstart. 

(Obs! Utvalda citat.)
    Anonym (L) skrev 2025-01-24 17:51:49 följande:

Han har varit tydlig med mig att han vill gifta sig och få barn och det är inte jag ute efter med någon.

Jag spelade med lite för att inte göra honom alltför besviken. Tror snarare att det är han som projicerar sina känslor på mig. 

Och detta skulle tyda på att han har känslor?
     Att han ändå var ute efter sex kan jag förstå under vårt senaste samtal: 
    Du skrev ju att du landat i att han har känslor? Hur ska du ha det? Det tycker jag inte!
    Kan ngn annan göra det åt mig är jag tacksam :)
    Jag gjorde ett försök...

Riktig klassiker nedan! 
    Tror? Jag har aldrig påstått att jag vet. 

Så detta är en klassiker. Är det en replik man kan läsa i The Game eller på vilker sätt är det en klassiker, bra att veta framöver.. 

Är du man eller kvinna? :) 
  • Anonym (M)
    Anonym (L) skrev 2025-01-26 11:25:10 följande:
    Tack! Jag ska försöka. Vill bara skälla ut honom men avreagerar mig här stället :)
    Ja jag förstår att det känns som att du vill det, men då visar du bara att han på något sätt fortfarande har dig i sitt våld, inget som kommer hjälpa dig i längden
  • Ezmeraldah
    Anonym (L) skrev 2025-01-26 11:12:32 följande:
    Troligen blandade han ihop mig med någon av sina många tjejer han skriver till)"
    Nej, han använde det som ursäkt för att slippa planera ny träff. 

"Du blev så sur när jag ställde in" = "jag vill inte träffa dig och söker en ursäkt för att slippa".
  • Anonym (M)

Hans kommentarer om andra tjejer är ju bara så sjukt avtändande, släpp honom bara, han får väl försöka det med någon annan om han tror det kommer funka

• Anonym (L)
    Anonym (M) skrev 2025-01-26 12:04:37 följande:

Hans kommentarer om andra tjejer är ju bara så sjukt avtändande, släpp honom bara, han får väl försöka det med någon annan om han tror det kommer funka

Tack så mycket! :) Håller med om att han har sjukt osexiga kommentarer. Tror han är mkt osäker på sig själv. Kommer gå vidare absolut och visa noll känslor. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Jag tycker (tyvärr?) att allt du skriver tyder helt klart på en sak - att han bara var ute efter en sak.

Tror inte alls på att han fått känslor för dig, tror snarare att han ledsnat på att försöka och insett att det finns många andra som är villiga och lättare att få i säng.

Möjligen trodde han på riktigt att du fått känslor dock och det kan ha varit en stark bidragande orsak till att han helt släppte dig ur sitt liv och sina tankar.

Bara att gå vidare. Är väl ingen större skada skedd? Minns era "bra" samtal och glöm resten.

• Ezmeraldah
    Anonym (L) skrev 2025-01-26 11:55:51 följande:
    Tror? Jag har aldrig påstått att jag vet. 

Så detta är en klassiker. Är det en replik man kan läsa i The Game eller på vilker sätt är det en klassiker, bra att veta framöver.. 

Är du man eller kvinna? :) 
    Nej, du har rätt. Du skriver att du tror att han har känslor och jag tror att du har fel. 

Jag är kvinna och har sen jag var tonåring hört den repliken från män så många gånger att jag tappat räkningen. Jag har inte läst The Game men det är en replik man ofta hör i filmer och tv-serier osv. 
  • Anonym (L)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-01-26 12:11:39 följande:

Jag tycker (tyvärr?) att allt du skriver tyder helt klart på en sak - att han bara var ute efter en sak.

Tror inte alls på att han fått känslor för dig, tror snarare att han ledsnat på att försöka och insett att det finns många andra som är villiga och lättare att få i säng.

Möjligen trodde han på riktigt att du fått känslor dock och det kan ha varit en stark bidragande orsak till att han helt släppte dig ur sitt liv och sina tankar.

Bara att gå vidare. Är väl ingen större skada skedd? Minns era "bra" samtal och glöm resten.

Du har rätt, är ingen större skada skedd mer än tiden man kanske slösat. Aldrig varit med om liknande tidigare dock så har behövt ventilera. 
  • Anonym (L)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-26 12:13:24 följande:
    Nej, du har rätt. Du skriver att du tror att han har känslor och jag tror att du har fel. 

Jag är kvinna och har sen jag var tonåring hört den repliken från män så många gånger att jag tappat räkningen. Jag har inte läst The Game men det är en replik man ofta hör i filmer och tv-serier osv. 
    Du skriver som om du kom med någon rocket science. Innan du skrev i tråden skrev jag att jag tror han är en player haha 

Jag har aldrig hört repliken tidigare som kvinna. Män brukar visa mig vad dom vill ha med ett tydligt självförtroende eller så låter de mig vara. Intressant att veta i fortsättningen 
  • Ezmeraldah
    Anonym (L) skrev 2025-01-26 12:29:07 följande:
    Du skriver som om du kom med någon rocket science. 

Det var inte min mening. (Tvärtom! Så sent som igår slötittade jag på den gamla 90-talssåpan Nya tider (ja, jag är gammal) och hörde snygg-journalisten Ben dra den repliken för fina fru Gripenhjelm.) Men du skrev att du tyckte att han var svårtolkad och dina citat tycker jag tyder på motsatsen. 
  • Anonym (L)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-26 12:39:49 följande:

Det var inte min mening. (Tvärtom! Så sent som igår slötittade jag på den gamla 90-talssåpan Nya tider (ja, jag är gammal) och hörde snygg-journalisten Ben dra den repliken för fina fru Gripenhjelm.) Men du skrev att du tyckte att han var svårtolkad och dina citat tycker jag tyder på motsatsen. 
    Det är möjligt att mkt av det han säger är "inlärt" i hopp om att få  ligga haha Han har använt helt fel tekniker om det är så att han vill ligga, det har åtminstone inte funkat på mig. Uppenbarligen inte eftersom vi inte legat efter ett års tafatta försök. Jag föredrar män med stor stake som tar initiativ från början och löper linan ut om det bara handlar sex. 

Tycker dina svar är motsägelsefulla för du tror han bara vill ligga och i ett annat meddelande skriver du att han inte ville träffas. Även du känns förvirrad på hans beteende. 

Min tolkning av honom är att han vill men är osäker. Den bild har jag fått av att lärt känna honom på djupet
  • Ezmeraldah
    Anonym (L) skrev 2025-01-26 12:50:48 följande:
    Det är möjligt att mkt av det han säger är "inlärt" i hopp om att få  ligga haha Han har använt helt fel tekniker om det är så att han vill ligga, det har åtminstone inte funkat på mig. Uppenbarligen inte eftersom vi inte legat efter ett års tafatta försök. Jag föredrar män med stor stake som tar initiativ från början och löper linan ut om det bara handlar sex. 

Tycker dina svar är motsägelsefulla för du tror han bara vill ligga och i ett annat meddelande skriver du att han inte ville träffas. Även du känns förvirrad på hans beteende. 

Min tolkning av honom är att han vill men är osäker. Den bild har jag fått av att lärt känna honom på djupet
    Det är klart att man måste träffas för att kunna ligga, hur skulle det annars gå till. Men om man bara vill ha sex så är det kanske inte högsta prioritet och inte så viktigt att en träff blir av. Det kanske finns tusen andra saker som har högre prioritet och man kan tänka sig att ses för sex om man inte har nåt bättre för sig. 

Jag känner mig inte förvirrad men du verkar vilja att det ska vara på ett visst sätt. Du får väl intala dig att det är som du vill att det ska vara om du mår bättre av det. Du frågade vad vi tror så jag svarade utifrån det. 

För att kommentera det andra du skrev så tycker jag inte heller att han låter attraktiv eller som nåt att ha. Och jag är säker på att du förtjänar nån mycket bättre och mer attraktiv man och du kommer att du kommer att hitta honom nu när du skiter i idioten och går vidare. Om några veckor kommer du skratta lite och tänka "suck vilken tönt" och fundera på vem av alla män du ska välja att ägna din tid åt. Lycka till. 
  • Anonym (L)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-26 19:53:42 följande:
    Det är klart att man måste träffas för att kunna ligga, hur skulle det annars gå till. Men om man bara vill ha sex så är det kanske inte högsta prioritet och inte så viktigt att en träff blir av. Det kanske finns tusen andra saker som har högre prioritet och man kan tänka sig att ses för sex om man inte har nåt bättre för sig. 

Jag känner mig inte förvirrad men du verkar vilja att det ska vara på ett visst sätt. Du får väl intala dig att det är som du vill att det ska vara om du mår bättre av det. Du frågade vad vi tror så jag svarade utifrån det. 

För att kommentera det andra du skrev så tycker jag inte heller att han låter attraktiv eller som nåt att ha. Och jag är säker på att du förtjänar nån mycket bättre och mer attraktiv man och du kommer att du kommer att hitta honom nu när du skiter i idioten och går vidare. Om några veckor kommer du skratta lite och tänka "suck vilken tönt" och fundera på vem av alla män du ska välja att ägna din tid åt. Lycka till. 
    Tack för ditt svar! :) Lättare att gå vidare nu. 
Svar på tråden Misstänker att han har känslor