• Anonym (M)

Varför måste män prata sönder sex

Säkert inte alla män men nu skriver jag om min upplevelse. Så när jag skriver män så handlar det handlar om män som gör som jag beskriver här.

Det handlar om män från nätet de ska ställa tusen sexfrågor innan man ens har träffats. Måste man prata igenom exakt hur sexet ska gå till innan man gör det? Är dessa män så bortkomna att de inte klarar att ha sex med en kvinna utan att i förväg i skrift veta alla detaljer? Jag tycker det tar bort spänningen och faktiskt tappar lusten. Det känns obekvämt och gränslöst dessutom. Men mest att spänningen kring sex IRL försvinner. Det blir liksom sönderpratat. Är männen vana vid att tjejer svarar på alla deras frågor och jag är konstig?

Hur ska jag hantera detta? Avsluta kontakten som jag antar en del av er skulle råda, är inte så lätt när det är en kille man verkligen är intresserad av.

• Svar på tråden Varför måste män prata sönder sex
  • Anonym (M)
    Anonym (At) skrev 2025-01-25 21:56:04 följande:
    Men nu snackar vi om kvinnornas beteende och ditt eget, eftersom att det är det enda beteendet du kan förändra. 

Tror du att om du pratade lite mindre om sex med alla andra.. Att du även skulle ha intresse utav ämnet när det kommer till din "kille"?

Kvinnors beteende är OT och jag har inte bett om hjälp med att förändra någons beteende, det är inte ämnet för tråden

Och jag har redan svarat nej jag pratar inte sex med andra

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Postman
    Anonym (M) skrev 2025-01-25 21:54:12 följande:
    Jo jag har sagt ifrån
    Bra men jag förstår om du tycker det blir tråkigt. De där männen vill hela tiden komma tillbaka till intimiteten. Biter man ifrån så tappar de oftast sugen helt att samtala. Fascinerande beteende.  
  • Mayjel
    Anonym (At) skrev 2025-01-25 22:08:13 följande:
    Fast om han vill det, så är det helt plötsligt tecken på att han är oseriös? 

Rent porrsnack är ett tecken på detta ja. Att vara oseriös och en smula desperat rentav. I mina ögon åtminstone. 

Det normala är att man först lär känna varann som personer. Sexbiten kommer senare. Man vill inte ligga med en person som inte är kompatibel med en på ett personlighetsmässigt plan. Ej heller någon som har en vitt skild sexualitet.

• Anonym (Oseriöst)
    Anonym (M) skrev 2025-01-25 21:43:12 följande:
    Även om ni först har skrivit om massa annat och du känner att det här är en man som du vill träffa? Du tappar intresset om han försöker skriva om sex?

Ja det gör jag och känner att det inte är någon som jag vill gå vidare med.

• Anonym (M)
    Anonym (At) skrev 2025-01-25 22:06:17 följande:
    Fast kvinnor är självklart värst när det kommer till det beteendet. Så varför gnäller du på män för?
    Vad kvinnor gör bryr jag mig inte om, jag är inte intresserad av kvinnor
  • Anonym (M)
    Postman skrev 2025-01-25 22:12:57 följande:
    Bra men jag förstår om du tycker det blir tråkigt. De där männen vill hela tiden komma tillbaka till intimiteten. Biter man ifrån så tappar de oftast sugen helt att samtala. Fascinerande beteende.  
    Biter ifrån vet jag inte om jag skulle kalla det, var ganska försiktig men sa ändå ifrån att sex vill jag inte prata med någon jag inte har träffat. Nej han ville fortsätta samtala men det verkar lite som att många män måste prata sex innan man ens träffats
  • Anonym (Q)

Sjukt. Kanske uppfattas jag som lite konservativ, men det är inte anledningen, jag är 34 år. Men vi har varit tillsammans i 13 år, och innan dess låg jag runt en del. Vi pratar rätt lite om sex, det är fortfarande laddat, fast på ett bra sätt. Sex ska utforskas fram, inte pratas. man känner sig fram vad som funkar och vad som ratas

Det är alltså ett rätt aktivt val att behålla laddningen på det här sättet. Visst, vi kanske går miste om andra vägar fram i sexlivet, men samtidig är integriteten kring det värt det, vi är lika nyfikna på varandra som i tidiga 20-årsålder. Jag har svårt att se att det skulle varit bibehållet om vi pratade för mycket om sex, om vad vi gillar, om vad vi ska testa etc. Låt det komma i stunden istället säger jag

• Anonym (Q)
    Anonym (Q) skrev 2025-01-26 22:25:46 följande:

Sjukt. Kanske uppfattas jag som lite konservativ, men det är inte anledningen, jag är 34 år. Men vi har varit tillsammans i 13 år, och innan dess låg jag runt en del. Vi pratar rätt lite om sex, det är fortfarande laddat, fast på ett bra sätt. Sex ska utforskas fram, inte pratas. man känner sig fram vad som funkar och vad som ratas

Det är alltså ett rätt aktivt val att behålla laddningen på det här sättet. Visst, vi kanske går miste om andra vägar fram i sexlivet, men samtidig är integriteten kring det värt det, vi är lika nyfikna på varandra som i tidiga 20-årsålder. Jag har svårt att se att det skulle varit bibehållet om vi pratade för mycket om sex, om vad vi gillar, om vad vi ska testa etc. Låt det komma i stunden istället säger jag

Man, för övrigt, glömde kanske nämna det
  • Anonym (Offercoft)
    Studentpappa skrev 2025-01-25 13:12:55 följande:
    Offerkofta har alltid varit omanligt, inget nytt..
    Det har alltid varit okvinnligt också.
  • Cartjan1
    Anonym (At) skrev 2025-01-25 21:56:04 följande:
    Men nu snackar vi om kvinnornas beteende och ditt eget, eftersom att det är det enda beteendet du kan förändra. 

Tror du att om du pratade lite mindre om sex med alla andra.. Att du även skulle ha intresse utav ämnet när det kommer till din "kille"?
    Men var har ts angett att hon pratar "massor" om sex och intimitet med andra? Tycker verkligen inte det låter så på ts (Förlåt nu ts om även jag gjort mig skyldig till feltolkning) utan som att hon anser detta vara privat och därför blir obekväm när vissa män inte slutar. Sedan är det ju inte en partner det handlar om så även om du har rätt i ditt antagande så kan jag se att det är stor skillnad på att prata intima saker med en nära vän mot att öppna upp sig så för någon man ej känner ordentligt. 
  • Anonym (Liggas)
    Anonym (Man) skrev 2025-01-25 12:11:27 följande:

Män gillar sex helt enkelt. Både att prata om och utöva.

Ja män har ofta större intresse för sex än kvinnor.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Q) skrev 2025-01-26 22:25:46 följande:

Så fungerar det nog för många.
  • Anonym (Jo)
    Cartjan1 skrev 2025-01-27 18:37:23 följande:
    Men var har ts angett att hon pratar "massor" om sex och intimitet med andra? Tycker verkligen inte det låter så på ts (Förlåt nu ts om även jag gjort mig skyldig till feltolkning) utan som att hon anser detta vara privat och därför blir obekväm när vissa män inte slutar. Sedan är det ju inte en partner det handlar om så även om du har rätt i ditt antagande så kan jag se att det är stor skillnad på att prata intima saker med en nära vän mot att öppna upp sig så för någon man ej känner ordentligt. 
    Uppfattar också TS så.
Svar på tråden Varför måste män prata sönder sex