• Anonym (Blygis)

Killar: Hur våga fråga om han vill bli kk

Så här är det: jag (40+) har under en längre tid varit förtjust i en man (omkring 30 år) och upplever att även han visar intresse i form av blickar och leenden. 

Vi ses kort några gånger i månaden i ett jobbrelaterat sammanhang men då med massa annat folk närvarande, det händer ibland att vi växlar några korta fraser, vi har även varandra på sociala medier men de få gånger vi har skrivit upplever jag honom som extremt korrekt och kortfattad ? dock kan han vara flirtig irl och har många gånger gett mig uppskattande ögonkast.

Min hetaste önskan är att han skulle bli min älskare/kk.
    För kännedom är jag ungefär en 8-9 (får ofta höra att jag ser riktigt bra ut) och han är en 9-10, dvs mycket snygg.

Jag är nyskild, vet inte hans relationsstatus, men tror han är singel. 

Nu till min fråga: HUR ska jag (under våra korta möten) våga närma mig honom och allra helst försöka leda in ev kontakt på att jag är intresserad av sex? 

Jag vågar inte säga ?joeeeh, bara så du vet så är jag singel nu, vill du ses och ta en fika?? och än mindre: ?vill du bli min älskare??
    Till saken hör att jag, trots mitt utseende, är blyg, upplevelser i barndomen har gjort mig livrädd för att bli avvisad och skulle han säga ?nej? till min invit skulle det krossa mitt hjärta och jag skulle förebrå mig lång tid framåt.
    Dessutom har jag lågt självförtroende då det säkert haglar förslag från ännu snyggare tjejer över en sån heting som han?

Så Familjeliv, hur ska jag bära mig åt för att närma mig denna snygging?

Killar: hur skulle ni tycka om en snygg milf 40-45 år skulle närma sig och visa att hon vill ha dig som älskare?

Tack på förhand för en snäll ton, har det nog jobbigt som det är. :)
    (Jag tittar in nu och då men kanske inte kommer ha tid att delta jättemycket i ev diskussioner.)

• Svar på tråden Killar: Hur våga fråga om han vill bli kk
  • hmm77
    Anonym (Blygis) skrev 2025-01-26 18:12:00 följande:
    Killar: Hur våga fråga om han vill bli kk

Så här är det: jag (40+) har under en längre tid varit förtjust i en man (omkring 30 år) och upplever att även han visar intresse i form av blickar och leenden. 

Vi ses kort några gånger i månaden i ett jobbrelaterat sammanhang men då med massa annat folk närvarande, det händer ibland att vi växlar några korta fraser, vi har även varandra på sociala medier men de få gånger vi har skrivit upplever jag honom som extremt korrekt och kortfattad ? dock kan han vara flirtig irl och har många gånger gett mig uppskattande ögonkast.

Min hetaste önskan är att han skulle bli min älskare/kk.
    För kännedom är jag ungefär en 8-9 (får ofta höra att jag ser riktigt bra ut) och han är en 9-10, dvs mycket snygg.

Jag är nyskild, vet inte hans relationsstatus, men tror han är singel. 

Nu till min fråga: HUR ska jag (under våra korta möten) våga närma mig honom och allra helst försöka leda in ev kontakt på att jag är intresserad av sex? 

Jag vågar inte säga ?joeeeh, bara så du vet så är jag singel nu, vill du ses och ta en fika?? och än mindre: ?vill du bli min älskare??
    Till saken hör att jag, trots mitt utseende, är blyg, upplevelser i barndomen har gjort mig livrädd för att bli avvisad och skulle han säga ?nej? till min invit skulle det krossa mitt hjärta och jag skulle förebrå mig lång tid framåt.
    Dessutom har jag lågt självförtroende då det säkert haglar förslag från ännu snyggare tjejer över en sån heting som han?

Så Familjeliv, hur ska jag bära mig åt för att närma mig denna snygging?

Killar: hur skulle ni tycka om en snygg milf 40-45 år skulle närma sig och visa att hon vill ha dig som älskare?

Tack på förhand för en snäll ton, har det nog jobbigt som det är. :)
    (Jag tittar in nu och då men kanske inte kommer ha tid att delta jättemycket i ev diskussioner.)

Jobbar man ihop så hoppa över detta
  • Anonym (L)

Börja med att förföra honom en gång och ta det därifrån.

• Anonym (Kk)

Är det jobb relaterat så tycker jag du ska se dig om efter ngn annan. Det kan sluta väldigt illa tyvärr. 

• Anonym (Blygis)

Vi jobbar inte ihop, det är ett professionellt sammanhang som dock inte hänger ihop med mitt personliga jobb. Vill inte skriva mer än så, men vi är alltså inte kolleger och jobbar inte på samma företag öht. Däremot är sammanhanget i sig professionellt. 

• Anonym (Blygis)

Jag skulle gärna förföra honom men vet bara inte hur jag ska göra rent praktiskt då vi alltid ses i en miljö med en massa folk runtomkring? 🙈
    Skulle gärna, när jag pratar med honom, åtminstone våga ta honom på axeln/armbågen/handen eller ännu hellre fråga om han vill ta en fika, men vill heller inte framstå som ett creep iom jag är betydligt äldre än honom?och tänk om han bara är trevlig och artig med mig och inte alls intresserad?? Men å andra sidan så brukar han verkligen stirra på mig så fort han får chansen. 😊

• Anonym (Kille)

Bjud ut han en kväll. Visa ditt intresse. Finns inget tråkigare än kvinnor som vill men flirtar inte öht med oss. Ta några drinkar. Lägg 7n en stöt

• Anonym (.)

Börja med en klassiker "Ska vi ta en öl tillsammans" sedan får du se hur det utvecklar sig.

• Openmindedfast

Delikat fråga detta ;) Har själv haft ett kk förhållande som startade i exakt samma miljö du redogör för, dvs jobbrelaterad men i ett gemensamt sammanhang där vi inte var kollegor. Jag skulle säga en fantastisk biotop för ett livfullt och spännande engagemang. Känner igen mig i dina farhågor något även om jag själv aldrig varit rädd för ett nej och oftast inte heller får nej då jag erbjuder en utsträckt hand. Däremot var ålderskillnad och farhågor för att jag som var äldre skulle uppfattas som suspekt. I mitt fall så valde jag att inte närma mig pudelns kärna i vårt gemensamma sammanhang utan där stannade det vid blickar och anade att hon var intresserad, bl a då jag la märke till att hon mötte min blick samt att hon lade handen mot min arm/ axel. Det fick mig börja skriva mer till henne på sociala media där jag skrev mer och mer flirtigt för att se hur hon responderade utan att kliva över några gränser. Det sa regelrätt baam! Vi var helt på samma plan och det blev inledningen på ett hissnande äventyr och en fantastisk kk relation. Svårt att få med allt här men som man tänker jag att vi är nog mer okänsliga inför en kvinnlig approach om den inte skulle vara önskvärd så tänker att du inte behöver vara rädd för att gå över några gränser på så sätt. Din självkänsla? Där tänker jag att vacker mogen kvinna i sina bästa år har så fantastiskt många möjligheter till ett rikt liv så vid ett nej, bara se dig själv i spegeln med ett leende förvissade om att han gick miste om en fantastisk upplevelse.

• Anonym (Sidenmjuk)

Fördelen med att vara kvinna här är att få saker man gör tas illa upp. Det sämsta som kan hända är troligen att han blir lite smickrad men avböjer/inte agerar på en invit.

Så jag hade utan vidare frågat om han vill ta en drink och prata lite, så får man se vad som händer. Blir det kroppskontakt under bordet eller blickar som talar så är det nog inget problem att gå vidare.

• KimLinnefeldt

"Det var ju intressanta saker som kom upp på mötet. Vill du ta en öl med mig nån gång och prata vidare?"

Små steg.

• Anonym (Blygis)
    Skrikandes

Tack för bra tips och pepp, ska till att börja med försöka våga prata med honom nästa gång vi ses. 🙂
    Men också speciellt i och med att jag blir helt knäsvag och tom i huvudet när jag ser honom: vet inte hur många gånger jag tappat målföret i hans närhet! 🙈 
    Och han kommer heller inte fram till mig? utan de få gånger vi har pratat är det jag som gått fram, undrar om han ser mig som förbjuden frukt då han vet att jag varit sambo fram till alldeles nyss (har inte haft tillfälle att säga att vi separerat), eller om det beror på att han inte är intresserad? 🥲
    Men samtidigt upplever jag som sagt att han alltid flirtar när vi ses, med ögonkast och leenden. Var jag än befinner mig i rummet vilar hans blickar nästan hela tiden på min kropp? och då han är självsäker verkar han också utmana mig, upplever (inbillar mig?) att han tittar på mig med begär. 😏 ? men då jag är blyg blir jag alldeles till mig av uppmärksamheten och kan till och med bli så tänd att jag försöker kamouflera mitt intresse vilket kan få mig att verka ointresserad. 😖 (Detta beror på gamla hjärnspöken som säger att ingen vill ha mig osv, trots att jag faktiskt, utan att skryta, vet att jag är snyggare än många andra.)

Men men, ska verkligen försöka våga! Vill ju ha honom så mycket! 😫

• Anonym (Blygis)

(Ps. Ursäkta den sura emojin i början av förra inlägget, den hamnade fel. 😅)

• Anonym (Blygis)

Eller vänta, när jag tänker efter så stämmer det inte att han aldrig brukar gå fram till mig, inser att de senaste gångerna är det han som kommit fram och sagt hej, Tungan ute men då det är så mycket annat som händer i lokalen så har vi blivit avbrutna. Obestämd

• Anonym (Ok)
    Anonym (Blygis) skrev 2025-01-26 21:32:01 följande:

Vi jobbar inte ihop, det är ett professionellt sammanhang som dock inte hänger ihop med mitt personliga jobb. Vill inte skriva mer än så, men vi är alltså inte kolleger och jobbar inte på samma företag öht. Däremot är sammanhanget i sig professionellt. 

Och då vill du göra det oproffesionellt?
  • Anonym (40 plus)

Jag är 40+ med. Men har ärligt inte känt någon attraktiv till män som är så pass mycket yngre. Eller runt 30. De jag känner till är incels, som aldrig legat med en kvinna eller haft förhållande. Dessutom är det inte speciellt snygga, flintisar, ölmage.

Hoppas han är sexuellt erfaren i alla fall.  Men jag skulle avråda dig starkt om det har med jobb relationer göra. Även om ni inte jobbar ihop. Kan rykten sprida sig. Som kan komma att påverka dig negativt. Är man så pass gammal som vi är. Tycker jagdet är en självklarhet. Aldrig förstått mig på desa människor som raggar på jobb. Ser det som folk med dålig självkontroll och oprofessionellt beteende.

Svar på tråden Killar: Hur våga fråga om han vill bli kk