• Anonym (Varför gör jag såhär?)

Jag är en idiot

Jag har en lång historia av mental ohälsa.

Jag försöker att ordna upp mitt liv och det går faktiskt bra. Det är mycket på mitt bord just n, vilket inte är någon som helst ursäk.

Mina barn är i behov av särskilt stöd och jag ska på möte angående det idag. Om en timme.

Igår var jag på AW och jag är inte van att dricka alkohol och nu är jag fortfarande onykter.

Vad fan är det för fel på mig?!

Jag är fan dum i huvudet.

Kan nå mer bara berätta för mig varför i helvete jag gör såhär. 

Hur gör man för att sluta bete sig som en idiot och bara växa upp och vara normal?

Jag hatar mig själv just nu 

• Svar på tråden Jag är en idiot
  • Anonym (B)
    Anonym (J) skrev 2025-01-30 13:25:03 följande:
    Så det ska döljas? Om hon druckit idag så är det väl bra om det kommer fram. Det blir skumt om hon ombokar.
    Klart det ska döljas, ts behöver inte en orosanmälan ovanpå allting annat. Inte konstigt alls att omboka ett möte.
  • Anonym (J)
    Anonym (B) skrev 2025-01-30 21:34:01 följande:
    Klart det ska döljas, ts behöver inte en orosanmälan ovanpå allting annat. Inte konstigt alls att omboka ett möte.
    Ja vad ska man säga
  • Anonym (Va?)
    Anonym (B) skrev 2025-01-30 21:34:01 följande:
    Eller hur!

Hoppas att hon ringde och skyllde på *valfri orsak* och bokade ett nytt möte.
  • Anonym (Va?)
    Anonym (J) skrev 2025-01-31 05:01:25 följande:
    Ja vad ska man säga
    Att någon som redan mår dåligt ska slippa att må ännu sämre kanske?
  • Anonym (J)
    Anonym (Va?) skrev 2025-01-31 05:29:39 följande:
    Att någon som redan mår dåligt ska slippa att må ännu sämre kanske?
    Så du tycker det är helt okej? 
  • Anonym (Va?)
    Anonym (J) skrev 2025-01-31 05:45:49 följande:
    Så du tycker det är helt okej? 
    Ja, det tycker jag.
    Att omboka alltså,  inte att supa på den nivån såklart.
  • Anonym (J)
    Anonym (Va?) skrev 2025-01-31 05:47:38 följande:
    Ja, det tycker jag.
    Att omboka alltså,  inte att supa på den nivån såklart.
    Går väl att diskutera. 
  • Anonym (J)

Om man borde omboka eller inte alltså 

• Anonym (B)
    Anonym (J) skrev 2025-01-31 05:51:32 följande:

Om man borde omboka eller inte alltså 

Vad är det som är så konstigt eller fel med att omboka ett möte?
  • Anonym (Välj noga)

Men TS, det är ju detta du måste försöka förstå- varför förstör du för dig själv?

Hur gick tanken när du gick ut igår? Varför blev det så sent?

Har du bra vänner som ser hur du mår och peppar dig åt rätt håll eller har du såna som drar ner dig för att de inte vill att du ska lyckas? De vill kanske att du fortsätter vara den där misslyckade som de kan peka på som ursäkt för att inte ta tag i sig själva.

Det kan vara jobbigt även för andra när någon ska göra om sitt liv och det finns en anledning till att folk med drogproblem oftast behöver bryta med sitt umgänge.

Vilka personer runt dig kan på riktigt hjälpa dig och vilka kommer bara att putta dig utför en backe och skratta när du drattar på arslet?

• Lönnsirap

Man ÄR inte en idiot bara för att det känns så! Att somna på soffan och känna sig dagen efter behöver inte vara något idiotiskt, utan kan också vara något mänskligt. 

Du har gjort något du tycker är idiotiskt och det kanske blir lite mer konstruktivt om du inte låter detta helt prägla bilden av dig själv!

• Anonym (N)

Har du adhd/add? Har du någon gång blivit utredd för det? 

Är du kvinna? Många vuxna kvinnor med adhd/add har blivit missade av skola och vård. 

">

Svar på tråden Jag är en idiot