• Anonym (Sara s)

Personer med rakt hår och uppklippning längst fram

Vad är grejen med rakt hår och uppklippning längst fram. Jag tycker inte det ser bra ut , att halva håret fram  är 3 cm kortare än resten av håret . Det är speciellt blonda och kändisar som har det . Det gäller om man har spikrakt hår . För att  ha uppklippt hår bör man vill ha lockigt  eller vågigt hår ? Har jag fel ? Menar inte gardin lugg utan en stor tjock slinga i samma längd .

• Svar på tråden Personer med rakt hår och uppklippning längst fram
  • Anonym (Hockeyfrilla)

Kan du ge exempel på en kändis som har det? Kan inte riktigt se framför mig vad du menar.

• mammatill6

Förstår spontant inte alls vad för frisyr du menar. Men ska?? man har väl vad man själv gillar. 

• Anonym (Nyfiken)

Länka till en bild! För det låter väldigt konstigt och skulle vara kul att se. 

• Anonym (Sara s)

Detta frisyr är nog undantag , typ kort hår fram och resten av hår samma längd . Typ en spikrak lång gardin lugg . Luggen är cirka 3-6 cm kortare än resten av håret . Det kan även beskrivas som en curl cut ( klippning för lockigt hår , uppklippning ) på ett spikrakt hår .  

• Anonym (Långhårig)

Ofta slits det främre håret mer, så det inte kan bli lika långt som resten. Då får man välja att antingen ha kortare hår jämsöver eller bara framtill.

Det kan också handla om att man haft lugg tidigare och att den inte hunnit växa ikapp.

• Tukt

Det är väl få frisyrer som bygger på annat än tycke, smak och normer. Hockeyfrillan undantagen. 

• Anonym (Hockeyfrilla)

Det där ser dock ut som extensions. Då blir det sådär. Ens riktiga hår kortare och sedan förlängningarna under.

• Anonym (Sara s)

Förstår , tror nog att de som har frisyren har slitet håret eller växer ut lugg . Kan man ha uppklippt hår / Gardin lugg om man har spikrakt hår . Jag har mitt hår i olika länger, men har våggit hår . 

• Jemp

Du har fel såtillvida att det är ointressant vad du tycker är snyggt och att de själva förmodligen tycker det är snyggt.

• Anonym (Ni)
    Anonym (Sara s) skrev 2025-02-03 16:28:11 följande:
    Är inte det där löshår fäst under hennes riktiga hår? 
  • Anonym (Hockeyfrilla)
    Anonym (Ni) skrev 2025-02-03 18:42:52 följande:
    Är inte det där löshår fäst under hennes riktiga hår? 
    Jo. Skrev det ovan men TS verkar inte förstå.
  • Anonym (Jo)

Man tycker om olika stilar, inget är ju rätt eller fel.

• Anonym (JB)

Jag har haft håret så men det var nog 15 år sedan, minst. Är det en gammal bild på Aniston?
    Oavsett, varför bryr du dig?

Svar på tråden Personer med rakt hår och uppklippning längst fram