• Anonym (Anonym)

Varför

Ja jag är kanske lättlurad, men jag vill ha svar ändå. För jag blir galen på detta. 
    Jag började prata med en kille på instagram från bahrain. Och han fick mej att känna mej så sedd om fin. Antagligen det som var meningen? Men jag ville tro att det är så. Efter bara en månad så ville han komma hit till Sverige och han var väldigt noga med att vi ska gifta oss. Och vi skulle ha ett jätte bra liv ihop. Efter ett tag så berättade jag att jag inte jobbar längre eftersom jag har endel ångest. Efter det så hörde han av sej mycket mindre. Från att ha varit varje dag till en gång i veckan. När jag väl frågade i söndags varför jag hör så lite ifrån honom och om han fortfarande vill komma hit, så var det för att han arbetar så mycket, så han har inte så mycket tid. Men tiden fanns ju innan. han skulle fråga sin chef om ledighet. Han fick inte ledigt för han får inte lämna landet förens han är klar med sitt kontrakt. Då skulle vi försöka igen efter ett år sa han. Jag kommer fortfarande prata med dej sa han också. Senare på kvällen då var det helt plötsligt inte ett år, då ändrar han sej till två år. Och han tycker det är för mycket. Han tar även bort på Instagram så att jag inte kan se hans händelser mer. Jag börjar fråga varför han gör så och om han fortfarande vill prata med mej. Men då blockerar han mej. 
    Slutade han gilla mej på grund av att jag sa att jag har ångest? Hade ni tyckt att någon var ointressant om personen sa det? Och varför var jag inte viktigt att ha kvar i livet nu och fortsätta att prata med om han nu var så villig att gifta sej med mej. Varför ljuger han bara. Varför sitter man och pratar med en tjej flera gånger om dagen och sen så blockerar han mej? Jag är super ledsen och går bara och tänker på att jag förstört kanske ett jätte bra förhållande på grund av att jag aldrig kan va tyst. Jag skulle inte sagt nåt om ångest och inte pressat han på svar heller... eller är jag bara dum och lättlurad. Svara ärligt vad ni tycker och hade ni själva kunna gifta er med någon ni inte träffat i verkligheten? Eller är det bara jag som tror att det kan bli nåt av sånt 
  • Svar på tråden Varför
  • Anonym (Anonym)
    Lynx123 skrev 2025-02-04 15:32:43 följande:
    Han ville ha medborgarskap. Det fattade du väl när han insisterade.på att ni skulle gifta er?
    Jag trodde han gillade mej ändå...... 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-04 15:46:37 följande:
    Nej det har jag inte 
    Jag tror att du skulle behöva det.
  • Anonym (X)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-04 14:56:45 följande:
    39. Och ja jag borde veta bättre i den här åldern. Men saken är det att jag har haft det jobbigt så länge jag kan minnas och är väldigt ensam. Och det kanske var det han såg...  ?
    Och jag gick på det han skrev... Jag har aldrig varit med om nåt sånt här innan. Vet inte varför jag trodde på just honom 
    Denna typ av män riktar in sig på ensamma kvinnor, för chansen är större att de faller för dom. 
  • Anonym (Öh)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-04 15:50:25 följande:
    Jag trodde han gillade mej ändå...... 
    Han kanske gillade dig, men inte tillräckligt för att gilla dig när det visade sig att du inte har en inkomst från jobb. Att han bröt kontakten har noll att göra med din ångest eller din personlighet, bara med att du inte har pengar nog att försörja honom. Hade du sagt att du var helt frisk men hade en obetald praktikplats nu, hade han också dragit. 

Du har absolut inte gjort något fel, det är bra att du var ärlig, ångra ingenting!. Tyvärr var du bara för godtrogen. Det är bra att tro gott om andra men ibland blir det för mycket. Allt var bara hans fel. Skit happens och det finns en massa skitstövlar, synd att du råkade ut för en. 

Skönt att du slapp idioten på ett ganska tidigt stadie, var rädd om dig! 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Öh) skrev 2025-02-04 17:36:17 följande:
    Han kanske gillade dig, men inte tillräckligt för att gilla dig när det visade sig att du inte har en inkomst från jobb. Att han bröt kontakten har noll att göra med din ångest eller din personlighet, bara med att du inte har pengar nog att försörja honom. Hade du sagt att du var helt frisk men hade en obetald praktikplats nu, hade han också dragit. 

Du har absolut inte gjort något fel, det är bra att du var ärlig, ångra ingenting!. Tyvärr var du bara för godtrogen. Det är bra att tro gott om andra men ibland blir det för mycket. Allt var bara hans fel. Skit happens och det finns en massa skitstövlar, synd att du råkade ut för en. 

Skönt att du slapp idioten på ett ganska tidigt stadie, var rädd om dig! 
    Tack för ditt svar 🌸
  • Anonym (Nejnej)

Var glad att han försvann. Du kunde blivit utnyttjad och väldigt sårad. Kan handla om både pengar, trafficking, medborgarskap osv. Skulle jag gifta mig med någon som jag aldrig träffat? Nej. Jag skulle inte ens gifta mig med någon som jag har träffat, bara någon som jag känner väldigt väl och vill dela livet med.

• Anonym (S)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-04 14:27:50 följande:
    Varför var jag inte ens värd att ha kvar som vän längre om jag nu var så himla speciell som han påstod 
    Samma anledning som jag skrev ovan. Du var inte speciell för honom, du var någon han trodde att han kunde lura På pengar. 
  • Lynx123

Det låter som att du är väldigt ung...såpass att du inte har koll på alla bedrägerier som pågår online. På svtplay och/eller youtube kan du hitta olika dokumentärer om sådana här scammers som "jagar" ensamma kvinnor för att få ut något av det tex. medborgarskap och pengar. Ta en titt så förstår du nog bättre. Är glad för din skull att du kom undan.

• Anonym (Anonym)
    Lynx123 skrev 2025-02-05 10:06:21 följande:

Det låter som att du är väldigt ung...såpass att du inte har koll på alla bedrägerier som pågår online. På svtplay och/eller youtube kan du hitta olika dokumentärer om sådana här scammers som "jagar" ensamma kvinnor för att få ut något av det tex. medborgarskap och pengar. Ta en titt så förstår du nog bättre. Är glad för din skull att du kom undan.

Jag har aldrig kollat på såna videor. Jag sökte på Youtube igår eftersom du tipsade om det och väldigt mycket av det hon sa i videon stämde faktiskt in på hur han har pratat med mej. Jag känner mej så dum som faktiskt trodde på honom och alltihopa har gjort mej väldigt ledsen för jag har varit glad och  trott nu i flera månader att det var nåt bra mellan oss 😔 men jag försöker även samtidigt tänka att det kunde ha blivit något jätte dåligt av alltihopa också när jag läser era svar. Men det känns ändå väldigt jobbigt för det är ju som ett uppbrott för mej och även på ett väldigt tasskigt sätt eftersom att han  blockera mej ... Han bara struntade i mej totalt när jag trodde att jag brydde sej ... 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-06 12:06:47 följande:
    Jag har aldrig kollat på såna videor. Jag sökte på Youtube igår eftersom du tipsade om det och väldigt mycket av det hon sa i videon stämde faktiskt in på hur han har pratat med mej. Jag känner mej så dum som faktiskt trodde på honom och alltihopa har gjort mej väldigt ledsen för jag har varit glad och  trott nu i flera månader att det var nåt bra mellan oss 😔 men jag försöker även samtidigt tänka att det kunde ha blivit något jätte dåligt av alltihopa också när jag läser era svar. Men det känns ändå väldigt jobbigt för det är ju som ett uppbrott för mej och även på ett väldigt tasskigt sätt eftersom att han  blockera mej ... Han bara struntade i mej totalt när jag trodde att han brydde sej ... 
  • Goneril
    Lynx123 skrev 2025-02-04 15:32:43 följande:
    Han ville ha medborgarskap. Det fattade du väl när han insisterade.på att ni skulle gifta er?
    Men självklart är det så. Att TS inte fattar det? TS verkar helt skyddslös, helt utan försvarsmekanismer.           .                                                                                                            Den här killen har inget intresse av TS som individ. Han vill ha en tjej som är stabil, kan hjälpa honom ekonomiskt och framför allt med uppehållstillstånd. Nån sorts förälskelse är det inte tal om, bara rent utnyttjande.                                                                                                                                                                                      TS skulle behöva något stöd i livet, så utsatt och skör som hon är, kanske en god man.Hon behöver någon att bolla saker med, nu blir hon lurad av första bästa utlänning. Man ska inte generalisera, men att se upp med killar med utländsk bakgrund och som smörar in sig är ett första steg. TS måste bli mer misstänksam! Hon är det idealiska offret, kanske finns en diagnos med i bilden.                                                                                                                                                                          Given sak att han slutade höra av sig när TS berättade om sina problem. Nu har han säkert ett dussin andra damer på halster, har han tur hittar han någon annan lika dumsnäll och naiv.
  • Lynx123
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-06 12:06:47 följande:
    Jag har aldrig kollat på såna videor. Jag sökte på Youtube igår eftersom du tipsade om det och väldigt mycket av det hon sa i videon stämde faktiskt in på hur han har pratat med mej. Jag känner mej så dum som faktiskt trodde på honom och alltihopa har gjort mej väldigt ledsen för jag har varit glad och  trott nu i flera månader att det var nåt bra mellan oss 😔 men jag försöker även samtidigt tänka att det kunde ha blivit något jätte dåligt av alltihopa också när jag läser era svar. Men det känns ändå väldigt jobbigt för det är ju som ett uppbrott för mej och även på ett väldigt tasskigt sätt eftersom att han  blockera mej ... Han bara struntade i mej totalt när jag trodde att jag brydde sej ... 
    Förstår att det känns jobbigt. Är lite förvånad hur du har kunnat missa alla dessa bedrägerier.

Men, som du säger, tänk.om du faktiskt hade gått på den niten - det hade kanske tagit år att komma ur en sådan situation. Skönt för dig!!!
Svar på tråden Varför