• Anonym (Katekesen)

Kanye West + fru nakenchock

Betraktar du Kanye wests fru nakenklänning som en modern högerkonservatistisk idé? Kanye tillhör väl extremhögern. Eller är den woke då idén är att alla ska kunna få se ut som de vill och har rätt att vara klädd hur de vill? 

Vad tycker du?

• Svar på tråden Kanye West + fru nakenchock
  • Anonym (Katekesen)
    Anonym (w) skrev 2025-02-04 17:48:39 följande:

Jag tycker det var pinsamt att se. 

Kan tycka att det var aningen obehagligt om nu budskapet var att kvinnor ska kontrolleras av män, eller att kvinnor ska reduceras till deras kroppar (eller att kroppen är mannens egendom)

• Anonym (Henna)
    Anonym (Katekesen) skrev 2025-02-04 18:18:30 följande:

Kan tycka att det var aningen obehagligt om nu budskapet var att kvinnor ska kontrolleras av män, eller att kvinnor ska reduceras till deras kroppar (eller att kroppen är mannens egendom)

Men de som tycker att kvinnan är deras pryl, brukar väl vilja att de ska klä på sig mer snarare än mindre? Detta brukar ofta visas i kombination med stark svartsjuka. 

Han verkar snarare vilja att andra män ska dregla?

• Anonym (Henna)
    Anonym (Katekesen) skrev 2025-02-04 18:18:30 följande:

Det är ju inte säkert att det var hans idé? Det kan väl ha varit hennes egen?
  • Anonym (Katekesen)
    Anonym (Henna) skrev 2025-02-05 11:23:01 följande:
    Precis, från vilken synvinkel ska man betrakta det från? Var det en woke-grej då alla ska få se ut och ha vilka kläder (eller inte) de vill?

så du kör på woke-linjen antar jag?
  • Anonym (Katekesen)
    Anonym (Henna) skrev 2025-02-05 11:21:53 följande:

Men de som tycker att kvinnan är deras pryl, brukar väl vilja att de ska klä på sig mer snarare än mindre? Detta brukar ofta visas i kombination med stark svartsjuka. 

Han verkar snarare vilja att andra män ska dregla?

Om han vill att andra män ska dregla så är ju inte budskapet desto mindre "hennes kropp, mitt val" Hans egendom som han visar upp.

Han ville ju att Kardashian skulle ha mer kläder på sig, så länge han få bestämma så spelar det ingen roll kanske.
  • Anonym (Makt)

Jag tror han älskar makt och att känna att han har det. Att han får bestämma över andra. Lite "your body, my choice".

Hon var inte ens halvnaken, hon var helnaken.

Det var olustigt. Särskilt efter att de tog in en läppläsare som i princip sa att han sagt åt henne hur hon skulle göra på röda mattan. Och att han själv var helt påklädd i mörka bylsiga kläder bredvid.

• Anonym (Borderlina)

Nu är jag fel person att klaga på hur någon klär sig, man jag får känslan av att det är något slags budskap från Kanye, inte hans nakna fru, utan från honom att hon är klädd så.

En slags demonstration av makt som inte går att förstå. Men jag tror jag hade förstått och kunnat förklara det om jag var psykotisk men det var så länge sedan jag var det. Min bästa gissning nu är "Min fru är min slav. Vill jag visa upp henne naken gör jag det!"

• Anonym (Katekesen)
    Anonym (Borderlina) skrev 2025-02-05 12:52:49 följande:

Nu är jag fel person att klaga på hur någon klär sig, man jag får känslan av att det är något slags budskap från Kanye, inte hans nakna fru, utan från honom att hon är klädd så.

En slags demonstration av makt som inte går att förstå. Men jag tror jag hade förstått och kunnat förklara det om jag var psykotisk men det var så länge sedan jag var det. Min bästa gissning nu är "Min fru är min slav. Vill jag visa upp henne naken gör jag det!"

Jag tror i de banorna. I hans eget huvud så förklarar han säkert något i stil med "kvinnokroppens avskalade skönhet" men då är han inte medveten om att han reducerar henne till ett objekt (eller kvinnor för den delen)

Nästa gala kanske han klär på henne heltäckande påsar. Skulle inte bli förvånad, bara för att bevisa att han bara är en konstnär, inte sexistisk. Han är nog inte smart nog att det i så fall skulle bekräfta budskapet att kvinnor är objekt.

Eller så vill han öppet sprida budskapet att kvinnor är objekt genom att klä på henne påsar men lämna utrymme för de erogena zonerna.
  • septembermamma2022

OBS! Detta är spekulation. Jag får vibben av att Kanye och Bianca tar en del av sina sexlekar ut i offentligheten. Exhibitionism helt enkelt, sannolikt inom ramen för nån sorts BDSM-relation.

Vad de gör mellan lakanen är ju deras ensak men så sjukt smaklöst att tvinga på allmänheten att beskåda den typen av aktiviteter. Det får man hålla privat om man vill ägna sig åt sånt. Eller gå på sexklubb bland andra samtyckande vuxna.

Det bästa är att bara ignorera detta effektsökeri. Det är ju reaktion de söker (båda två). Jag hoppas verkligen att de slutar bli inbjudna till olika event där de kan visa upp detta.

• Anonym (Naiva idioter)
    Anonym (Henna) skrev 2025-02-05 11:23:01 följande:
    Titta på filmen av detta- ser hon ut som hon gillar det hon gör och är självsäker i det som t.ex. lady Gaga i extremklädsel?

Hon är helt klart kontrollerad och det vittnar hans andra kvinnor också om.
  • Anonym (Henna)
    Anonym (Katekesen) skrev 2025-02-05 12:34:53 följande:
    Precis, från vilken synvinkel ska man betrakta det från? Var det en woke-grej då alla ska få se ut och ha vilka kläder (eller inte) de vill?

så du kör på woke-linjen antar jag?

Haha nej jag är inte så insatt eller intresserad av Kanye att jag kan lista ut vad han tänker. Jag utgår bara från mig själv och mina erfarenheter. 

Jag tycker det som september mamma skrev lät vettigt, men jag har ingen koll på hans andra kvinnor om de blivit dominerade av honom eller inte, 

I min logiska värld vill man inte klä av en kvinna som man vill kontrollera från andra män. Men kändisar är kanske lite udda. 

• Anonym (Anna)
    septembermamma2022 skrev 2025-02-05 13:31:43 följande:

OBS! Detta är spekulation. Jag får vibben av att Kanye och Bianca tar en del av sina sexlekar ut i offentligheten. Exhibitionism helt enkelt, sannolikt inom ramen för nån sorts BDSM-relation.

Vad de gör mellan lakanen är ju deras ensak men så sjukt smaklöst att tvinga på allmänheten att beskåda den typen av aktiviteter. Det får man hålla privat om man vill ägna sig åt sånt. Eller gå på sexklubb bland andra samtyckande vuxna.

Det bästa är att bara ignorera detta effektsökeri. Det är ju reaktion de söker (båda två). Jag hoppas verkligen att de slutar bli inbjudna till olika event där de kan visa upp detta.

Jag vet inget om dessa två, men detta var intrycket jag fick när jag såg videoklippen. Sedan kanske det också finns något annat sekundärt syfte, typ PR, men i grund och botten tror jag inte att någon skulle göra detta om de inte själva tände på det. 
  • Anonym (Katekesen)
    septembermamma2022 skrev 2025-02-05 13:31:43 följande:

Kanske det handlar om bdsm. Så jag antar att du anser att budskapet är att reducera henne till ett objekt och inte en människa?
  • Anonym (Julie)

Kanye West har ju själv sagt att han lider av bipolaritet och också är autistisk.

Med andra ord tar jag inget han gör på allvar, för jag tror det är ett utslag av hans olika diagnoser.

Han använde sin fru som en accessoar för att få likes på sociala medier. Det var inte djupare än så. 

Hon borde dock lämna honom om hon vill ha någon integritet kvar i livet. 

• Anonym (Katekesen)
    Anonym (Henna) skrev 2025-02-06 12:29:29 följande:

Haha nej jag är inte så insatt eller intresserad av Kanye att jag kan lista ut vad han tänker. Jag utgår bara från mig själv och mina erfarenheter. 

Jag tycker det som september mamma skrev lät vettigt, men jag har ingen koll på hans andra kvinnor om de blivit dominerade av honom eller inte, 

I min logiska värld vill man inte klä av en kvinna som man vill kontrollera från andra män. Men kändisar är kanske lite udda. 

Det är väl det som är tanken med tråden, att diskutera från vilken synvinkel Kanye (och Bianca) resonerade.

Det är fullt logiskt tycker jag att det ryms inom kontrollerade former att bestämma hur "ens kvinna" ska se ut. Det kan säkert ha att göra med bdsm, men det blir då inte något man enbart pysslar med inom hemmets väggar. Det blir i stället ett budskap. Han är ju känd för att pyssla med mode/ kläder och de budskap de skickar ut. Han anser sig vara den bästa konstnären i världen (eller något sånt)
  • Anonym (Katekesen)
    Anonym (Julie) skrev 2025-02-06 15:01:08 följande:

Kanye West har ju själv sagt att han lider av bipolaritet och också är autistisk.

Med andra ord tar jag inget han gör på allvar, för jag tror det är ett utslag av hans olika diagnoser.

Han använde sin fru som en accessoar för att få likes på sociala medier. Det var inte djupare än så. 

Hon borde dock lämna honom om hon vill ha någon integritet kvar i livet. 

En accessoar är ju ett objekt.
  • septembermamma2022
    Anonym (Katekesen) skrev 2025-02-06 14:57:19 följande:
    Kanske det handlar om bdsm. Så jag antar att du anser att budskapet är att reducera henne till ett objekt och inte en människa?
    Tror att de båda två tänder på att visa upp något slags ägandeskap så att andra kan se. Så att visa upp ägandeskap och dominans/undergivenhet kanske då?

Sen tror jag att de gillar publiciteten de får när de gör nåt sånt här. De har gjort liknande saker förut, typ gått på restaurang eller på stan och Bianca har knappt kläder på sig. Finns ju ett talesätt som säger att all PR är bra PR.
  • Anonym (Katekesen)
    septembermamma2022 skrev 2025-02-07 00:32:37 följande:
    Tror att de båda två tänder på att visa upp något slags ägandeskap så att andra kan se. Så att visa upp ägandeskap och dominans/undergivenhet kanske då?

Sen tror jag att de gillar publiciteten de får när de gör nåt sånt här. De har gjort liknande saker förut, typ gått på restaurang eller på stan och Bianca har knappt kläder på sig. Finns ju ett talesätt som säger att all PR är bra PR.
    Budskapet blir inte desto mindre att kvinnan är objektet. Oavsett om det handlar om bdsm eller annat.

Skulle t ex vara skillnad om hon gick på röda mattan naken utav eget maskineri. Men nu verkade Kanye ha något att göra med saken
  • septembermamma2022
    Anonym (Katekesen) skrev 2025-02-07 00:45:20 följande:
    Budskapet blir inte desto mindre att kvinnan är objektet. Oavsett om det handlar om bdsm eller annat.

Skulle t ex vara skillnad om hon gick på röda mattan naken utav eget maskineri. Men nu verkade Kanye ha något att göra med saken
    Jag håller med. Men hon är inget offer för det. Om de gör detta inom ramen för någon typ av sexuell lek så är hon (får man anta, annars är det ju brottsligt) med på det och har samtyckt till det. Hon har ansvar för sina handlingar och är lika skyldig/smaklös som Kanye när hon väljer att visa detta offentligt på röda mattan.
  • Anonym (Katekesen)
    septembermamma2022 skrev 2025-02-07 13:01:31 följande:
    Jag håller med. Men hon är inget offer för det. Om de gör detta inom ramen för någon typ av sexuell lek så är hon (får man anta, annars är det ju brottsligt) med på det och har samtyckt till det. Hon har ansvar för sina handlingar och är lika skyldig/smaklös som Kanye när hon väljer att visa detta offentligt på röda mattan.
    Jag betraktar det mer som ett budskap som skickas ut. Kanye är väl känd för att lägga in budskap kopplade till mode/ kläder. Tror inte budskapet handlar om att "vi gillar bdsm" (även om de självklart kan gilla sånt förstås)
Svar på tråden Kanye West + fru nakenchock