Anonym (Borderlina) skrev 2025-02-05 12:52:49 följande:
Nu är jag fel person att klaga på hur någon klär sig, man jag får känslan av att det är något slags budskap från Kanye, inte hans nakna fru, utan från honom att hon är klädd så.
En slags demonstration av makt som inte går att förstå. Men jag tror jag hade förstått och kunnat förklara det om jag var psykotisk men det var så länge sedan jag var det. Min bästa gissning nu är "Min fru är min slav. Vill jag visa upp henne naken gör jag det!"
Jag tror i de banorna. I hans eget huvud så förklarar han säkert något i stil med "kvinnokroppens avskalade skönhet" men då är han inte medveten om att han reducerar henne till ett objekt (eller kvinnor för den delen)
Nästa gala kanske han klär på henne heltäckande påsar. Skulle inte bli förvånad, bara för att bevisa att han bara är en konstnär, inte sexistisk. Han är nog inte smart nog att det i så fall skulle bekräfta budskapet att kvinnor är objekt.
Eller så vill han öppet sprida budskapet att kvinnor är objekt genom att klä på henne påsar men lämna utrymme för de erogena zonerna.