• Anonym (Mamma)

Hur få dotter att kissa på pottan

Jag har en dotter på 19 månader som verkligen förstår precis allt! Hon härmar o tar efter exakt vad jag gör. jag kan säga nästan vad som i hon gör det jag ber henne om. Men inte kissa på pottan. hon brukar gå utan blöja här hemma o man ser när hon behöver kissa men hon villl bara kissa i blöjan. Om hon orkar kisss på golvet blir hon jätte ledsen, så hon fattar ju det är fel. Så hur får jag henne att kissa på pottan? Hon sätter sig en sekund o sedan ställer sig o kollar om det kommit något.

• Svar på tråden Hur få dotter att kissa på pottan
  • Anonym (A)

Funkar det med att läsa bok/leka med ipad eller liknande så hon sitter kvar en stund?
    Potta som spelar musik när det kommer vätska i?

• Mrs Moneybags

Jag gjorde så som man säkert inte ska göra - jag gav ett chokladöverdraget russin för kiss och två för bajs. 

Min son lärde sig snabbt att använda pottan och sedan tog jag bort russinen. 

• Kammen320

Min son vägrade pottan, han såg ju oss andra i familjen använda toaletten. Gick utmärkt med en toaring. Kan vara värt att testa?

• Anonym (Grönblå)

När min yngsta slutade med blöja så satte jag upp ett papper på toaletten och köpte klistermärken. Varje gång det kom kiss så fick han välja ut ett mindre märke och klistra upp. När det kom bajs så fick han väja bland de stora klistermärkena. Tog inte mer än max 1.5 vecka innan han fick kläm på det hela. Dock var han nästan 2 år då så lite äldre än din dotter. 

• Jemp

Varför så tidigt?

Det är ju inte säkert att hon är redo på så sätt att hon kan kontrollera kissandet och kopplar ihop kroppens signaler med kisset 

Så jag hade spontant väntat några månader.

• Anonym (Hulda)

ni är ute väldigt tidigt, vi var först på våran avdelning på förskolan. (25 månader), flera barn som är över 3 år har fortfarande blöja på sig. 

hon fick ett klistermärke på pottan varje gång det kom kiss i den, hon fick även sitta på den varannan timme även om hon inte va kissnödig så att hon vande sig vid känslan. 

Svar på tråden Hur få dotter att kissa på pottan