• Anonym (Dålig fru!)

Har träffat mitt ex men jag är gift. (långt)

Mitt ex och jag var tillsammans för 13 år sedan (jag var 23 och han 22), den absolut bästa tiden i mitt liv! Han räddade mig, han räddade mig på flera sätt. Jag hade precis kommit ur ett riktigt dåligt förhållande fyllt med droger och misshandel. Den killen och jag hade varit med varandra i nästan 7 år, fast de sista 4 var on/off. Sista bråket vi hade höll han bokstavligen på att slå ihjäl mig så jag lyckades äntligen få den sista "pushen" att lämna honom för gott. Så träffade jag mitt ex ca 2 månader efteråt. Allt gick så snabbt, jag blev blixtförälskad och jag tror att han blev det också, det tog inte lång tid innan vi sa att vi älskade varandra. Han var så rolig, omtänksam och riktigt jävla grym i sängen. Passionen oss emellan var helt fantastisk, jag har aldrig varit med om något liknande, varken före eller efter honom! Han fick mig att må så bra, han stärkte både mitt självförtroende och min självkänsla. Jag svävade som på moln och var så jävla kär och lycklig. Tyvärr var vi inte tillsammans så länge, knappt ett år.. Det var han som gjorde slut, fast han sa att han älskade mig..?! Han gav så många  "luddiga" skäl att jag verkligen inte förstod då. Nu först, 13 år efter TROR jag att jag gör det.. Vi var på helt olika nivåer i livet, han tog de jobb som fanns, oavsett var de fanns medan jag fortfarande bodde hemma hos min mamma, (jag hade flyttat hem igen efter att förhållandet med den som misshandlade mig tog slut). Jag blev helt jävla förstörd när han lämnade mig! Den smärtan är fortfarande obeskrivlig och jag gråter fortfarande när jag tänker på det.. Jag har aldrig någonsin älskat någon så mycket!! Anyhow, det tog många år innan jag träffade honom igen, men har nu gjort det några gånger efter att det tog slut. Första gången jag träffade honom efter att det tog slut var efter ca 6 år, han plingade helt plötsligt på min dörr en dag.. Det var ett kort återseende och inget hände egentligen, jag vet inte ens varför han dök upp och sedan försvann ur mitt liv igen. Så dök han upp igen, och igen, alltid med några års mellanrum. Nu under dom här 13 åren så har jag, (trots att jag alltid har saknat honom otroligt mycket) haft 2 förhållanden och just nu är jag faktiskt gift. Jag gifte mig med vad jag trodde var mitt livs kärlek, det vill säga tills exet dök upp igen.. Vi har just nu, i skrivande stund haft kontakt i ca en månad och det har eskalerat som fan. Jag vet inte vad som blev annorlunda den här gången men vi pratar jättemycket och flirtar med varandra.. Han bor numera 6 timmar bort men har sina 2 barn inte många mil från där jag bor så han kommer upp ibland. Det var i samband med det som vi nu hade bestämt att träffas och det var helt jävla underbart, men nu är jag så fruktansvärt kluven att jag bara gråter.. Jag ska tillägga att min man är en snäll och trygg som person men inte särskilt passionerad eller så. Vi har varit gifta i 2 år nu och jag kan se en stabil framtid med honom. Han har sett mitt värsta och ändå stannar han. Men så mitt ex.. Han har överöst mig med komplimanger de senaste veckorna, så även när vi nyligen träffades. Vi hängde med varandra i några timmar och vi erkände båda två att vi har saknat varandra. Han höll om mig, vi kysstes och så men han ville inte ha sex. Han sa också en massa märkliga saker som jag inte vet hur jag ska tolka.. Typ; "Jag trodde aldrig att jag skulle få se in i dina ögon igen", "Det är så lätt att älska dig".. And so on.. Så jag försökte "fiska" lite, frågade vad han ville och så men han visste inte men han sa att han tyckte om mig jättemycket. När vi nu träffades kändes det nästan inte som att vi hade varit ifrån varandra i 13 år och attraktionen oss emellan och hans passionerade kyssar var exakt som jag minns dom, om inte bättre! Så nu sitter jag här i min egen jävla grop jag grävt och vet ingenting längre.. Jag vill inte såra min man överhuvudtaget men har redan betett mig som ett svin och allt jag kan tänka på är mitt ex! Jag vet inte när vi kommer att träffas igen, om vi träffas igen men hela min kropp skriker efter hans närhet! Min man är för snäll för mig men jag törs inte heller lämna tryggheten innan jag vet.. Vet om jag har en chans med mitt ex igen eller vad fan som helst?!?!?! Men varför hörde han av sig, varför har han dykt upp lite nu och då under alla dessa år? Hur kunde det eskalera så in i helvete den här gången?! Vad i helvete ska jag göra och är det för tidigt att blotta mina känslor för mitt ex efter bara ett möte?
    FUCK!
    Hur kan känslor bara försvinna sådär för en person men hålla för evigt för någon annan?!
  • Svar på tråden Har träffat mitt ex men jag är gift. (långt)
  • Anonym (AB)

Jag var i en liknande situation, där jag var den trygga mannen och hade en relation med en tjej som egentligen var mest kär i ett rötägg (han var ibland elak mot henne och behandlade henne dåligt). Jag var oerhört kär i henne.

Jag både avslöjade dem och förlät flera gånger. Till slut orkade jag inte längre. Jag har aldrig mått så dåligt i mitt långa liv.
    Jag valde att avsluta och träffade en ny kvinna som jag har fått uppleva underbar kärlek tillsammans med under flera års tid, så oändligt mycket bättre.

TS, för din trygga mans skull, tycker jag att du ska försöka avsluta med honom på ett så fint sätt du kan under omständigheterna. Om han får reda på vad du håller på med och vilka känslor du har för ditt ex, kommer du förmodligen att krossa honom totalt. Bättre att du ger honom chansen att bli fri och hitta riktig kärlek, istället för att du är egoistisk.

• Anonym (Dålig fru!)
    Anonym (AB) skrev 2025-02-10 09:34:32 följande:

Jag var i en liknande situation, där jag var den trygga mannen och hade en relation med en tjej som egentligen var mest kär i ett rötägg (han var ibland elak mot henne och behandlade henne dåligt). Jag var oerhört kär i henne.

Jag både avslöjade dem och förlät flera gånger. Till slut orkade jag inte längre. Jag har aldrig mått så dåligt i mitt långa liv.
    Jag valde att avsluta och träffade en ny kvinna som jag har fått uppleva underbar kärlek tillsammans med under flera års tid, så oändligt mycket bättre.

TS, för din trygga mans skull, tycker jag att du ska försöka avsluta med honom på ett så fint sätt du kan under omständigheterna. Om han får reda på vad du håller på med och vilka känslor du har för ditt ex, kommer du förmodligen att krossa honom totalt. Bättre att du ger honom chansen att bli fri och hitta riktig kärlek, istället för att du är egoistisk.

Det var fint skrivet och jag beklagar att du fick uppleva det från "den sidan"!! Jag har också haft en partner som varit otrogen mot mig, flera gånger så jag vet hur ont det gör.. Fast nu är jag själv "the bad guy" och det känns inte heller bra ska du veta. Men känslor är luriga och gör inte alltid som man vill tyvärr. =( Uppenbarligen är jag inte stark nog att kontrollera mig själv.
  • Anonym (A)
    Anonym (Dålig fru!) skrev 2025-02-10 09:54:56 följande:
    Det var fint skrivet och jag beklagar att du fick uppleva det från "den sidan"!! Jag har också haft en partner som varit otrogen mot mig, flera gånger så jag vet hur ont det gör.. Fast nu är jag själv "the bad guy" och det känns inte heller bra ska du veta. Men känslor är luriga och gör inte alltid som man vill tyvärr. =( Uppenbarligen är jag inte stark nog att kontrollera mig själv.

Nu skyller du bara ifrån dig. Känslor finns, men de gör ingenting. Det är du som bestämmer hur du ska agera. 

Du har alltså själv blivit bedragen och nu funderar du själv på att bedra. Vart har din respekt för din man tagit vägen?

• Mkay
    Men inser du inte att du uppenbart inte är kär i din man mer om du ständigt trevar efter ditt ex? Oavsett var du vill ta det med ditt ex så borde du skilja dig från din man för han förtjänar någon som älskar honom lika mycket tillbaka. Varför är du fortfarande med honom? Endast pga tryggheten han ger dig? Förstår du inte hur egoistiskt det är och hur detta kan bryta ner honom? Vill du vara en sådan person och göra så mot honom? 
  • Mammaa44

Du behöver prata med min man om vad som hänt.. håll inte honom utanför vad du går igenom.

Alla förhållanden har upp och nedgångar, men din man måste få välja själv om han eventuellt vill vara "trygghetsvalet"...

• Core

Stark nog och kontroll är bara dåliga ursäkter. Om ett ex skriver eller på annars sätt kontaktar mig har jag två val. Bryr jag mig om min partner, och värdesätter vår relation, avfärdar jag artigt men bestämt. Känner jag mig missnöjd med det jag får ut av min relation så inventerar jag, vill jag vara kvar?

Om jag inte har något emot att trampa på den jag valt att dela mitt liv med, kan jag ju öppna den där dörren när det knackar på. 

Förstår du vad jag menar? Klart som fan känslor kan dyka upp, men det är till följd av aktiva val. 

Hade random tjej, eller ett ex, skrivit till mig och jag hoppat på det tåget vet ju ingen vart det slutar? Självklart skulle de då kunna väckas känslor, vi är ju bara människor? Men jag älskar min fru oerhört mycket, och skulle aldrig medvetet skada henne så, eller riskera det vi har. Så det grundar sig inte i att du inte kan rå för vad du känner, utan att du sket fullständigt i din man för att mata ditt bekräftelsebehov, det i sin tur resulterade i känslor du inte styr över.

• Anonym (AB)
    Min tjej sa att hon älskade honom med hjärtat och mig med hjärnan. Det gjorde inte saken bättre. Hon kunde inte riktigt välja hur hon skulle göra, och efter att jag kände att jag lidigt tillräckligt efter alla svek, valde jag att avsluta och bryta kontakten.
    Då blev hon tillsammans med sin "kärlek", men jag fick sedan reda på att det inte hade fungerat, utan tagit slut efter ett par månader.
    Efter ca ett halvår, kontaktade hon mig igen och ville bli tillsammans på nytt, men då hade jag redan hittat en ny kvinna och hade inte en tanke på att gå tillbaka till henne.
    Nu har hon under snart tre års tid gått från kille till kille. Jag har bara sporadisk kontakt med hennes mor, men det känns från det jag fått höra, som att hon inte verkar vara speciellt lycklig.

Nu handlar inte denna tråd om mig. Glad Jag ville bara berätta om min egen erfarenhet i ett liknande drama.

TS, jag tycker att du ska bryta med någon av killarna omedelbart. Antingen välja din stora kärlek... det är ett risktagande, och du kanske hamnar i samma sits som tjejen jag var tillsammans med... eller så kanske det går bra. Om du berättar för din trygga man, är nog chansen stor att han lämnar dig... beror väl lite på hur pass kär han är i dig, om han kan förlåta dina känslor eller inte... du har ju trots allt inte varit fysiskt otrogen. Jag förstår att du är kluven, det är inte en lätt situation.
  • Mkay
    Anonym (AB) skrev 2025-02-10 10:17:38 följande:
    Min tjej sa att hon älskade honom med hjärtat och mig med hjärnan. Det gjorde inte saken bättre. Hon kunde inte riktigt välja hur hon skulle göra, och efter att jag kände att jag lidigt tillräckligt efter alla svek, valde jag att avsluta och bryta kontakten.
    Då blev hon tillsammans med sin "kärlek", men jag fick sedan reda på att det inte hade fungerat, utan tagit slut efter ett par månader.
    Efter ca ett halvår, kontaktade hon mig igen och ville bli tillsammans på nytt, men då hade jag redan hittat en ny kvinna och hade inte en tanke på att gå tillbaka till henne.
    Nu har hon under snart tre års tid gått från kille till kille. Jag har bara sporadisk kontakt med hennes mor, men det känns från det jag fått höra, som att hon inte verkar vara speciellt lycklig.

Nu handlar inte denna tråd om mig. Glad Jag ville bara berätta om min egen erfarenhet i ett liknande drama.

TS, jag tycker att du ska bryta med någon av killarna omedelbart. Antingen välja din stora kärlek... det är ett risktagande, och du kanske hamnar i samma sits som tjejen jag var tillsammans med... eller så kanske det går bra. Om du berättar för din trygga man, är nog chansen stor att han lämnar dig... beror väl lite på hur pass kär han är i dig, om han kan förlåta dina känslor eller inte... du har ju trots allt inte varit fysiskt otrogen. Jag förstår att du är kluven, det är inte en lätt situation.
    jag skulle då kalla kyssar som att vara fysiskt otrogen. Hon har redan varit otrogen både med tankarna, känslorna och fysiskt. Hennes man förtjänar någon bättre än TS. 
  • Anonym (AB)
    Mkay skrev 2025-02-10 10:24:41 följande:
    jag skulle då kalla kyssar som att vara fysiskt otrogen. Hon har redan varit otrogen både med tankarna, känslorna och fysiskt. Hennes man förtjänar någon bättre än TS. 
    Det är väldigt individuellt var folk drar gränsen för otrohet.

Jag tycker också att kyssar är extremt grovt, men att det är betydligt värre när man har haft sex med en annan person. Jag har kunnat förlåta väldigt mycket, men det har berott på mina extremt starka känslor för den som svikit.

Vi kan omöjligt veta var hennes man drar gränsen, men jag tror att chansen är stor att det inte går bra om hon berättar för honom. Jag tror att det bästa för TS är att antingen lämna sin man för sitt ex, eller att helt bryta med exet och sedan aldrig berätta för sin man, om hon vill fortsätta med honom. Att försöka sig på någon slags medelväg kommer bara att leda till sorg och elände i slutändan.
  • Anonym (Guh)
    Anonym (AB) skrev 2025-02-10 10:17:38 följande:

Det är bra med andras erfarenhet, speciellt när du blivit utsatt för en sådan som TS.
  • Anonym (Guh)

Det måste finnas ett instabilt- och otryggt inre i en människa som flyger in och ut i relationer utan att ta hänsyn till den det drabbar. Otroligt egoistiskt och sorgligt.
    Jag tänker på dig TS, ditt ex och AB ex. Hjärtlöst beteende.

• Anonym (Volvo)
    Anonym (Dålig fru!) skrev 2025-02-10 07:57:15 följande:
    Förmodligen drar han sig ur..
    Är inte det tillräckligt svar?  
  • Anonym (Avvakta)

Det jag tänker är att ditt ex verkar ha svårt att bestämma sig precis som han hade förr. Han har barn med någon annan som han inte lever med. Tror du inte att han kommer att lämna dig igen om ni blir tillsammans? 

• Anonym (What)
    Anonym (Dålig fru!) skrev 2025-02-10 07:57:15 följande:
    Förmodligen drar han sig ur..
    Men då har du väl svaret där, vad fasen är det att satsa på? Ska du åka emotionell berg och dalbana med denna snubben livet ut eller ska du säga stopp? 

Sätt ett motkrav - säg "här har du hela mig! Jag lämnar min man och satsar på oss om du säger kör! Så vad säger du?" 

Säger han nej eller ger vaga svar (vilket han kommer göra för han är stökig) så går du vidare och behöver aldrig mer fundera över snubben i framtiden. Han hade sin chans och du kan sluta vara tillgänglig varje gång han likt en katt bestämmer sig för att dyka upp.

Jag har varit i samma situation, så jag vet. Jag var singel, inte han. Jag sa "efter denna gången får du bestämma dig, jag tänker inte vara någon älskarinna" och han gav något jäkla substanslöst svar i stil med "jag måste stanna ett litet tag till hos min fru för jag är inte heeelt säker, men jag kommer antagligen ångra mig" och vi hade setts till och från i TRE ÅR. Tack och hejdå, du kan dra åt helvete sa jag. Lovat massa guld och gröna skogar, sagt att han älskade mig och massa annat strunt. Ord säger ingenting, HANDLING GÖR!

Din snubbe är tyvärr inte unik. Jag kan också känna mig igen i mycket av hur du skriver, jag är också lite lagd så med tanke på saker som hänt i min barndom (stök). Men gräset är inte grönare på andra sidan, låt dina känslor finnas men sen får de glida förbi som ett moln på en klar himmel. Anspela inte på dem.
Svar på tråden Har träffat mitt ex men jag är gift. (långt)