Har träffat mitt ex men jag är gift. (långt)
Mitt ex och jag var tillsammans för 13 år sedan (jag var 23 och han 22), den absolut bästa tiden i mitt liv! Han räddade mig, han räddade mig på flera sätt. Jag hade precis kommit ur ett riktigt dåligt förhållande fyllt med droger och misshandel. Den killen och jag hade varit med varandra i nästan 7 år, fast de sista 4 var on/off. Sista bråket vi hade höll han bokstavligen på att slå ihjäl mig så jag lyckades äntligen få den sista "pushen" att lämna honom för gott. Så träffade jag mitt ex ca 2 månader efteråt. Allt gick så snabbt, jag blev blixtförälskad och jag tror att han blev det också, det tog inte lång tid innan vi sa att vi älskade varandra. Han var så rolig, omtänksam och riktigt jävla grym i sängen. Passionen oss emellan var helt fantastisk, jag har aldrig varit med om något liknande, varken före eller efter honom! Han fick mig att må så bra, han stärkte både mitt självförtroende och min självkänsla. Jag svävade som på moln och var så jävla kär och lycklig. Tyvärr var vi inte tillsammans så länge, knappt ett år.. Det var han som gjorde slut, fast han sa att han älskade mig..?! Han gav så många "luddiga" skäl att jag verkligen inte förstod då. Nu först, 13 år efter TROR jag att jag gör det.. Vi var på helt olika nivåer i livet, han tog de jobb som fanns, oavsett var de fanns medan jag fortfarande bodde hemma hos min mamma, (jag hade flyttat hem igen efter att förhållandet med den som misshandlade mig tog slut). Jag blev helt jävla förstörd när han lämnade mig! Den smärtan är fortfarande obeskrivlig och jag gråter fortfarande när jag tänker på det.. Jag har aldrig någonsin älskat någon så mycket!! Anyhow, det tog många år innan jag träffade honom igen, men har nu gjort det några gånger efter att det tog slut. Första gången jag träffade honom efter att det tog slut var efter ca 6 år, han plingade helt plötsligt på min dörr en dag.. Det var ett kort återseende och inget hände egentligen, jag vet inte ens varför han dök upp och sedan försvann ur mitt liv igen. Så dök han upp igen, och igen, alltid med några års mellanrum. Nu under dom här 13 åren så har jag, (trots att jag alltid har saknat honom otroligt mycket) haft 2 förhållanden och just nu är jag faktiskt gift. Jag gifte mig med vad jag trodde var mitt livs kärlek, det vill säga tills exet dök upp igen.. Vi har just nu, i skrivande stund haft kontakt i ca en månad och det har eskalerat som fan. Jag vet inte vad som blev annorlunda den här gången men vi pratar jättemycket och flirtar med varandra.. Han bor numera 6 timmar bort men har sina 2 barn inte många mil från där jag bor så han kommer upp ibland. Det var i samband med det som vi nu hade bestämt att träffas och det var helt jävla underbart, men nu är jag så fruktansvärt kluven att jag bara gråter.. Jag ska tillägga att min man är en snäll och trygg som person men inte särskilt passionerad eller så. Vi har varit gifta i 2 år nu och jag kan se en stabil framtid med honom. Han har sett mitt värsta och ändå stannar han. Men så mitt ex.. Han har överöst mig med komplimanger de senaste veckorna, så även när vi nyligen träffades. Vi hängde med varandra i några timmar och vi erkände båda två att vi har saknat varandra. Han höll om mig, vi kysstes och så men han ville inte ha sex. Han sa också en massa märkliga saker som jag inte vet hur jag ska tolka.. Typ; "Jag trodde aldrig att jag skulle få se in i dina ögon igen", "Det är så lätt att älska dig".. And so on.. Så jag försökte "fiska" lite, frågade vad han ville och så men han visste inte men han sa att han tyckte om mig jättemycket. När vi nu träffades kändes det nästan inte som att vi hade varit ifrån varandra i 13 år och attraktionen oss emellan och hans passionerade kyssar var exakt som jag minns dom, om inte bättre! Så nu sitter jag här i min egen jävla grop jag grävt och vet ingenting längre.. Jag vill inte såra min man överhuvudtaget men har redan betett mig som ett svin och allt jag kan tänka på är mitt ex! Jag vet inte när vi kommer att träffas igen, om vi träffas igen men hela min kropp skriker efter hans närhet! Min man är för snäll för mig men jag törs inte heller lämna tryggheten innan jag vet.. Vet om jag har en chans med mitt ex igen eller vad fan som helst?!?!?! Men varför hörde han av sig, varför har han dykt upp lite nu och då under alla dessa år? Hur kunde det eskalera så in i helvete den här gången?! Vad i helvete ska jag göra och är det för tidigt att blotta mina känslor för mitt ex efter bara ett möte?FUCK!
Hur kan känslor bara försvinna sådär för en person men hålla för evigt för någon annan?!