• Anonym (varför)

Varför tror kvinnor att män kan klä av sig överallt?

En kille ihop med ett gäng tjejer ska bada. När det är dags att byta om till badkläder så går tjejerna in i huset o byter om. Killen undrar var han får byta om men får kommentaren att äsch du är kille det är bara att byta om här. Kom igen då bara att byta. 

Varför tror vissa tjejer att killar inte tycker det är jobbigt att visa sig naken inför andra. Alla killar vill inte heller visa upp allt inför andra hur som helst.

• Svar på tråden Varför tror kvinnor att män kan klä av sig överallt?
  • Anonym (varför)

Det är väl det man gör. Man får se till att hitta ett ställe själv.

Men det förändrar inte att kvinnor oftare har den jargongen och tror att killar inte bryr sig och är benägna att visa sig nakna överallt. 

• Xeedy

Jag hade tagit chansen att visa upp mig 🤣🙈

Förstår dock vad du menar. 

Ibland gör jag misstag med flit. Annars helt perfekt
  • Anonym (Kränkt)

Även om kvinnorna inte skulle gått igång.på hans nakna kropp så är det inte dem som bestämmer om det är en kränkande handling eller inte..

Om mannen tycker det är jobbigt att dem tittar på honom naken så är det man ska respektera och det är hans upplevelse som styr om han blir kränkt av det eller inte..

Sen finns det kvinnor som.är.mer visuella o gillar att se nakna män också även om inte lika ofta som.det omvända. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Äh)

Kanske för att vi vet hur det brukar se ut på offentliga herrtoaletter med pissrännor där män står uppradade tillsammans med masken utslängd, helt utan skam som det verkar.
    Klarar man detta så ser jag inte varför det skulle vara så mycket mer pinsamt att även byta om bland andra. 

• Anonym (varför)
    Anonym (Äh) skrev 2025-02-20 09:28:27 följande:

Kanske för att vi vet hur det brukar se ut på offentliga herrtoaletter med pissrännor där män står uppradade tillsammans med masken utslängd, helt utan skam som det verkar.
    Klarar man detta så ser jag inte varför det skulle vara så mycket mer pinsamt att även byta om bland andra. 

Folk är olika. Jag klarar inte av sådana pissrännor och vill gärna ha egen toalett. 

Det har gjort att det ibland blivit svårt på vissa ställen då folk undrar varför jag köar till samma toaletter som tjejerna. På nytt tror tjejerna att det är så lätt för mig som kille att bara gå in och dra fram den bland massa annat folk.

• Anonym (Äh)
    Anonym (varför) skrev 2025-02-20 09:46:28 följande:

Folk är olika. Jag klarar inte av sådana pissrännor och vill gärna ha egen toalett. 

Det har gjort att det ibland blivit svårt på vissa ställen då folk undrar varför jag köar till samma toaletter som tjejerna. På nytt tror tjejerna att det är så lätt för mig som kille att bara gå in och dra fram den bland massa annat folk.

Då tillhör du nog minoriteten eftersom såna rännor verkar finnas lite här och var. Särskilt på större toalettrum i olika parker och liknande. 

Usch, dumt med en man som går in på damernas. Ni kan ju inte ens sikta rätt, ännu mindre fälla ner toalettsits och lock.
  • Anonym (Urino)
    Anonym (varför) skrev 2025-02-20 09:46:28 följande:

Då kan man ju ställa dig frågan, varför tror män att de får gå in på damtoaletter? Det är väl klart att folk undrar om du som man går in där. Du får väl gå på herrtoaletter där det även finns en toalett med dörr att gå på.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Urino)
    Anonym (urban) skrev 2025-02-20 12:19:22 följande:
    Då använder man det som en bajsoar istället, man vänder rumpan mot pissoaren och låter korven ramla ut och sen får den lösas upp med tiden när efterkommande besökare pissar i pissoaren.
    Gör så du, Urban.
  • Anonym (varför)
    Anonym (Urino) skrev 2025-02-20 11:19:14 följande:
    Då kan man ju ställa dig frågan, varför tror män att de får gå in på damtoaletter? Det är väl klart att folk undrar om du som man går in där. Du får väl gå på herrtoaletter där det även finns en toalett med dörr att gå på.
    Vem har sagt något om att gå in på damtoaletter? 

Många ställen har bara pissoar till männen och vanliga toaletter till damerna. 

Ett ställe hade vanliga toaletter till alla kön men en pissoar till männen. Trots det tyckte kvinnor att jag lika gärna kunde ta pissoaren.

Oavsett teknikalitet på typ av toalett osv. Så handlar frågan mer om den inbyggda normen och känslan folk har att män kan visa sig hur som helst medans kvinnor ska skyddas. Människors känslor borde respekteras oavsett kön. 
  • Anonym (Urino)
    Anonym (varför) skrev 2025-02-22 19:49:02 följande:
    Vem har sagt något om att gå in på damtoaletter? 
    Du själv.
    Anonym (varför) skrev 2025-02-09 20:15:30 följande:

En annan snarlik situation är den på viss krogar så har man bara installerat pissoar till killarna och försöker man gå till tjejernas kö för att få en egen privat toalett så blir man tillrättavisad av vakterna.

• Anonym (varför)
    Anonym (Urino) skrev 2025-02-22 21:12:11 följande:
    Du själv.
    Anonym (varför) skrev 2025-02-09 20:15:30 följande:

En annan snarlik situation är den på viss krogar så har man bara installerat pissoar till killarna och försöker man gå till tjejernas kö för att få en egen privat toalett så blir man tillrättavisad av vakterna.

Jag är ledsen har letat och analyserat men det står ingenstans. 

Det närmaste jag hittade som skulle kunna feltolkas är "köade till samma toalett som tjejerna" det betyder ju att man köar till samma som tjejerna. Inte att toaletten är märkt damtoalett. Tex som i situationen där det finns allmänna toaletter för alla men en pissoar för män. Då undrar tjejerna varför jag köar till toaletterna när det finns en pissoar. 

Men jag ska vara tydligare nästa gång, bra du frågar om du tycker något är tvetydigt. 
  • Anonym (Urino)
    Anonym (varför) skrev 2025-02-23 11:47:39 följande:
    Jag är ledsen har letat och analyserat men det står ingenstans. 

Det närmaste jag hittade som skulle kunna feltolkas är "köade till samma toalett som tjejerna" det betyder ju att man köar till samma som tjejerna. Inte att toaletten är märkt damtoalett. Tex som i situationen där det finns allmänna toaletter för alla men en pissoar för män. Då undrar tjejerna varför jag köar till toaletterna när det finns en pissoar. 

Men jag ska vara tydligare nästa gång, bra du frågar om du tycker något är tvetydigt. 
    Jag frågade inte och jag tyckte inte att något var tretydligt. Om du står i "tjejernas kö" och vakterna kommer fram, så borde du inse att du köar till damtoaletten.
  • Anonym (Kränkt)
    Anonym (Urino) skrev 2025-02-23 12:18:19 följande:
    Jag frågade inte och jag tyckte inte att något var tretydligt. Om du står i "tjejernas kö" och vakterna kommer fram, så borde du inse att du köar till damtoaletten.
    Öhh. Det är väl inte du som bestämmer vad anonym(varför) menade. Anonym(varför) förklarade just att det inte var damtoaletter som menades. Det är ju bara anonym(varför) som vet vad som menades oavsett vad vi tror menades. 

Var du på plats eller och kan säga hur det var trots att anonym varför säger något annat. 

Vad är det för diskussionsklimat här på FL kan man undra. 
  • Anonym (Urino)
    Anonym (Kränkt) skrev 2025-02-24 19:30:46 följande:
    Öhh. Det är väl inte du som bestämmer vad anonym(varför) menade. Anonym(varför) förklarade just att det inte var damtoaletter som menades. Det är ju bara anonym(varför) som vet vad som menades oavsett vad vi tror menades. 

Var du på plats eller och kan säga hur det var trots att anonym varför säger något annat. 

Vad är det för diskussionsklimat här på FL kan man undra. 
    Öhh på dig själv du, på tal om diskussionsklimat.

Varför skulle vakterna ha problem med honom om han inte stod i kön till damernas där det bara står kvinnor?
Svar på tråden Varför tror kvinnor att män kan klä av sig överallt?