• Anonym (Anonym)

Svårt att komma

Jag lever med en kvinna där allt är bra. Problemet är att jag har svårt att nå orgasm. Jag får anstränga mig att försöka komma och tänka på annat. Ofta får hon avsluta med handen på mig. Någon med samma problem? Har inte haft problem med detta förut. Är det tidig impotens? 

• Svar på tråden Svårt att komma
  • Anonym (Liknande)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-10 18:52:44 följande:
    Svårt att komma

Jag lever med en kvinna där allt är bra. Problemet är att jag har svårt att nå orgasm. Jag får anstränga mig att försöka komma och tänka på annat. Ofta får hon avsluta med handen på mig. Någon med samma problem? Har inte haft problem med detta förut. Är det tidig impotens? 

Jag har också fått allt svårare att komma med min fru. Det blev undan för undan svårare att lyckas med kondom, men sen bytte vi till extra tunna och då funkade det bättre. Småningom blev också det för svårt, så vi lämnade kondom helt. Nu har jag ganska stora problem att komma också utan. Jag är nu lite över 50. Hur gammal är du? Det verkar vara en långsam tillbakagång för min del. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Liknande) skrev 2025-02-11 14:44:35 följande:
    Jag har också fått allt svårare att komma med min fru. Det blev undan för undan svårare att lyckas med kondom, men sen bytte vi till extra tunna och då funkade det bättre. Småningom blev också det för svårt, så vi lämnade kondom helt. Nu har jag ganska stora problem att komma också utan. Jag är nu lite över 50. Hur gammal är du? Det verkar vara en långsam tillbakagång för min del. 
    Tack för svar. Ja, det låter ju så. Är antagligen normalt. Är också strax över 50. Bortsett från att skippa kondom, har det funnits något annat sätt att underlätta det på för din del? Vi har inte kondom då min partner närmar sig 50. Det konstiga är att det här har varit ett problem först nu. Relationen är ändå relativt ny. 
  • Anonym (Liknande)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-11 14:49:32 följande:
    Tack för svar. Ja, det låter ju så. Är antagligen normalt. Är också strax över 50. Bortsett från att skippa kondom, har det funnits något annat sätt att underlätta det på för din del? Vi har inte kondom då min partner närmar sig 50. Det konstiga är att det här har varit ett problem först nu. Relationen är ändå relativt ny. 
    Vi har försökt hantera det på olika sätt. Kämpa på tills det går. Lite hemliga tankar som tänder mig... En period var det en reservlösning att hon sög mig när det inte gick, men det har också blivit svårare att lyckas med det.

Jag läste någonstans att män med sen debut kan ha svårare att komma. Jag var rekordsen, 28, så det kanske är en förklaring. Jag har inte haft någon annan, så jag har inget att jämföra med. Hennes tidigare partners har inte haft några problem som hon uppfattade det.
  • Liberté

20-25% av män har problem med försenad utlösning enligt statistik. Inte alls ovanligt eller konstigt, mest något som ignorerad eller inte lyfts fram alls. 

• Anonym (Liknande)
    Liberté skrev 2025-02-14 22:17:06 följande:

20-25% av män har problem med försenad utlösning enligt statistik. Inte alls ovanligt eller konstigt, mest något som ignorerad eller inte lyfts fram alls. 

Intressant. Är det mest äldre då eller alla åldrar? Det är mest kvinnors orgasmproblem som står i centrum, men kanske det är dags att börja uppmärksamma männens mera också.
  • burleskburkläsk

Ren gissning är lågt testosteron.

Är man 46år, har inte problem men tänkte jag skriver.

Är det inte testosteron misstänker jag att det är nåt annat hormon.

Svar på tråden Svårt att komma