• Anonym (Hmmm?)

Hur sjukt är detta beteende? Vad tror ni mannen kan lida av?

En man som har barnen själv en helg (provseparation), ringer sambon som inte svarar då de varit i konflikt. Då skriver han sms att ett av barnen inte andas för att få henne att ringa upp. Hon ringer upp i panik varpå han säger ?jag ville bara skrämma dig så att du skulle ringa upp? Och börjar prata om något helt onödigt?. 

En annan gång ljuger han att han tagit kontakt med hennes ex och ska jävlas med henne så hon kan bli av med sitt barn. Även detta är inte sant, hans respons i efterhand är ?jag är väl ingen förrädare?? 

ett tredje exempel, han är arg på kvinnan som markerat för sitt barn sedan tidigare äktenskap att sonen ska lyssna på henne då mannen (bonuspappan) behandlat barnet orättvist/maktlystet vid något tillfälle. Därför skriver han att hon ska hälsa sonen att inte längre kalla honom pappa fast han gjort detta sedan han var liten. 

• Svar på tråden Hur sjukt är detta beteende? Vad tror ni mannen kan lida av?
  • Anonym (K)

Var försiktig med vad du skriver så att personerna det gäller inte kan känna igen sig. Tänker mest på honom eftersom han verkar rätt gränslös. 

• Anonym (Ann)
    Anonym (Hmmm?) skrev 2025-02-14 09:09:22 följande:
    Anledningen att hon inte svarade var för att han precis Innan skrev att han ville prata om situstionen med sin pappa och sonen (han påstår att farfar behandlar Sonen illa men kvinnan var där och såg att de inte stämmer och ville inte prata om de och svarade därför inte.då skrev han att sonen inte andas).
    Om någon skrev att mitt barn inte andas, skulle jag skrivit tillbaka att personen måste ringa ambulans omedelbart och påbörja mun mot mun behandling etc. Sen skulle jag ha åkt dit. Skulle inte blockerat telefonen genom att ringa.

Hur som helst, mannen är en skitstövel som bör lämnas, ödsla ingen tid på att hitta på någon diagnos. Jag skulle antagligen lyssnat på när han tjatat om farfar och barnet, för att jag ansåg att det var i barnets intresse att jag visste mer om det. 
  • Anonym (Psykopater lurar)
    Anonym (Oförlåtligt) skrev 2025-02-14 06:29:11 följande:

Sen kan man undra, för framtiden, för alla kvinnors framtid, vad man kan göra för att identifiera detta beteende innan man blir tillsammas. Vad är det för tecken man ska vara uppmärksam på? 

Det svåra med det är att allvarligt störda människor som den här mannen ofta är väldigt duktiga på att verka bra. Har lagt mkt tid på att diskutera just det här, hur man identifierar problematiska människor. Det jag tänker nu är att se till att ha egna pengar, gardera sig med avtal etc och att vara uppmärksam på konstiga beteenden. Kort sagt att ha förberett sig på att kunna lämna när det behövs. Och inte tveka och ursäkta när den stunden kommer.

I mer pessimistiska stunder kan jag tänka att det skulle vara säkrare att skaffa barn själv för att inte riskera barnens väl ifall man skaffat barn med ett psyko. Men då finns det andra risker.
  • Anonym (Hmmm?)
    Anonym (Ann) skrev 2025-02-14 09:27:22 följande:
    Om någon skrev att mitt barn inte andas, skulle jag skrivit tillbaka att personen måste ringa ambulans omedelbart och påbörja mun mot mun behandling etc. Sen skulle jag ha åkt dit. Skulle inte blockerat telefonen genom att ringa.

Hur som helst, mannen är en skitstövel som bör lämnas, ödsla ingen tid på att hitta på någon diagnos. Jag skulle antagligen lyssnat på när han tjatat om farfar och barnet, för att jag ansåg att det var i barnets intresse att jag visste mer om det. 
    Som sagt kvinnan var där och såg situationen med farfar och behövde därför inte Veta mer. Mannen klagar och svartmålar sina föräldrar ständigt och ville bara ha hennes uppmärksamhet.
  • Anonym (Psykopater lurar)
    Anonym (Ann) skrev 2025-02-14 09:27:22 följande:

Jag skulle ha kunnat ringa ambulans själv om personen inte är att lita på vid ett besked att min barn inte andas, under tiden att jag åker till där barnet är eller direkt till sjukhuset. Visar det sig att personen har lurats - socialtjänsten och min advokat för att se hur man går vidare för att hålla barn borta från personen. Givetvis avslutas allt man har tillsammans.
  • beli
    Anonym (Hmmm?) skrev 2025-02-14 07:54:59 följande:

Människan är väldigt välutbildad, har ett eftertraktat yrke på hög nivå. Älskad av alla på arbete. Sjukt duktig. 

var en helt annan i början mot kvinnan. Klagade på hur hennes ex behandlat henne. Uttrycksfull och bekräftande från början som förändrades och helt vände sedan. Omöjlig att kommunicera med. Ser inte alls sina brister. Förälskad i pengar och makt. Det enda som kan göra honom lycklig är pengar. litar inte på någon och tror att samhället vill lura honom. Tror att economic forum vill förslava människor och Trump med allt sitt är bättre än dem för han gillar inte dem osv?.. vid ett tillfälle när han förlorat mycket pengar sa han till kvinnan, vill du förstå hur jag känner? Föreställ dig vid din dödsbädd att du får reda på att jag har varit otrogen med 100 kvinnor och fått 50 barn utöver våra gemensamma. så känner jag för de förlorade pengarna. När hon inte visade förståelse för den liknelsen var hon ett rövhål, en oempatisk manipulativ lögnerska. 

hon har säkert också sina sidor, inte perfekt. Men ingen respektlös person och hon uppoffrat allt för familjen och har försökt anpassa sig och göra honom nöjd.

Redan innan jag kom till 'Trump' i texten så tänkte jag i mitt stilla sinne att där har vi en Trump.
  • Meddelande borttaget
  • burleskburkläsk
    Anonym (Anna) skrev 2025-02-14 23:47:04 följande:
    Vadå ser? Jag ser lika mycket som ni andra, dvs det som gick att läsa i ts.
    Du skrev bland annat att det låter som han bryr sig om barnen.
  • Meddelande borttaget
  • burleskburkläsk
    Anonym (Anna) skrev 2025-02-14 23:58:48 följande:
    Tack för informationen även om den är lite överflödig.
    Självklart bäste Anna
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ui)

Psykopat? Narcissist? Verkar i alla fall som att han gillar makt och vill bestämma. 

• Anonym (Hmmm?)
    Anonym (Ui) skrev 2025-02-15 10:18:52 följande:

Psykopat? Narcissist? Verkar i alla fall som att han gillar makt och vill bestämma. 

Verkar tyvärr som det ja. Finns fler exempel som styrker detta. Problemet är att det varit så mycket att hon inte minns så mycket längre. 

Han är emotionellt på en nivå av en 5-åring. 

Tack och lov så är hon färdig med honom och vill verkligen inte tillbaka. Hon ser äntligen hur sjukt hans beteende varit, hur dåligt han behandlat henne och hur skadad han är. 

• Anonym (Hmmm?)
    Anonym (Anna) skrev 2025-02-15 00:02:59 följande:
    Du skrev bland annat Självklart.
    Kan det vara mannen själv som hittat till tråden?
  • Anonym (spara)

Spara alla sms från denna man. Han kommer nog inte bli lätt att handskas med framgent, du behöver det om det blir en fråga för familjerätt.

Vidare: han försöker psyka dig, plåga dig, för du försöker separera. Räkna med att det blir värre ett tag när ni väl separerar, därefter lugnar det förhoppningsvis ned sig.

• Anonym (Hmmm?)
    Anonym (spara) skrev 2025-02-15 13:17:44 följande:

Spara alla sms från denna man. Han kommer nog inte bli lätt att handskas med framgent, du behöver det om det blir en fråga för familjerätt.

Vidare: han försöker psyka dig, plåga dig, för du försöker separera. Räkna med att det blir värre ett tag när ni väl separerar, därefter lugnar det förhoppningsvis ned sig.

Det är mannen själv som valt att lämna. Han gav henne två alternativ antingen skulle de stanna som två kompisar under samma tak (för han inte har kärlek för henne) eller så skulle han lämna barnen helt och överge dem. 

han har så många gånger sagt att han älskar - älskar inte. Så hon orkade inte mer och sa att han isåfall får lämna dem! 

Svar på tråden Hur sjukt är detta beteende? Vad tror ni mannen kan lida av?